Előszó
Néhány gondolat a munkafüzet használatához
A munkafüzet az Unterwegs Neu A tankönyvhöz készült, de néhány, a tankönyvben szereplő szöveghez készült feladattól eltekintve, önállóan is használható....
Tovább
Előszó
Néhány gondolat a munkafüzet használatához
A munkafüzet az Unterwegs Neu A tankönyvhöz készült, de néhány, a tankönyvben szereplő szöveghez készült feladattól eltekintve, önállóan is használható.
Szerkezete:
A fejezetek három egységre bonthatók.
A feladatsorok a témához kapcsolódó szókincsfejlesztő („Wortschatz") feladatokkal indulnak. Ezek többnyire meghaladják a lecke szókincsét. A tanár a tanulási célnak megfelelően válogathat belőlük, és eldöntheti, hogy mely kifejezések képezzék a tanulók passzív szókincsét. Az ismeretlen szavakat és kifejezéseket *-gal jelöltük, és megadtuk magyar jelentésüket. A szókincsgyakorlatok mellett, a tankönyvben olvasható szövegekhez kapcsolódó szövegértési feladatoknak egy része is ebbe a munkafüzed részbe került. Pontos utalás (Aufgaben zum Text ...) segíti a tájékozódást.
A fejezet középső részében találhatók a nyelvtani feladatok, amelynek egy része a nyelvtani gyakorláson túl többféle órai aktivitásra alkalmas: beszélgetésre, vitára sarkallhat, szituatív jellegénél fogva eljátszásra ösztönözhet, szabadon továbbfejleszthető. Érdemes a feladatok sorrendjét betartva a zárt, egyszerűbb feladatoktól elindulva közeledni a nyitottabb, kommunikatívabb feladatokhoz. A fejezet utolsó harmadába kerültek a témához kapcsolódó önállóan végezhető, igényesebb írásbeli feladatok (fogalmazások, levélírás, fordítások) 111. különböző típusú szövegek.
Minden fejezetet tömör magyar nyelvű nyelvtani magyarázat zár, amely azonban nem pótolja a részletes tanári magyarázatot.
A munkafüzed feladatok összeállításánál a változatosságra törekedtem. A szövegfeldolgozó feladatoknál az érettségi 111. az írásbeli középfokú nyelvvizsgák feladattípusait vettem figyelembe.
További feladatokat, teszteket és szövegeket tartalmaz a Nemzeti Tankönyvkiadó gondozásában 2005-ben megjelenő Unterwegs Plus/A.
A munkafüzetbe került még a tankönyvben található a hallás utáni értést fejlesztő feladatok szövegkönyve („Hörtexte") is.
Vissza