1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film világtörténete

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 556 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a cím: A film története - magyarázatra szorul.
A könyv címe helyesen A filmművészet története lenne, hiszen a film történetét csak művészeti vonatkozásában ismerteti, a filmművészet létrehozására törekedő sikeres és sikertelen kísérletekkel, az új stílusformák meghonosodását elősegítő úttörő alkotásokkal foglalkozik. Egy olyan műnek, amely teljes joggal nevezhetné magát A film történetének, a filmtörténetnek a művészet határain kívül eső jelenségeit is fel kellene dolgoznia: tehát a film művészet-, társadalom- és gazdaságtörténetét kellene nyújtania. Könyvünket csupán azért nem nevezhettük A filmművészet történetének, mert ez a cím már foglalt.
Még A filmművészet története cím is nagyigényűnek tűnik; illőbb lenne talán a Bevezetés a filmművészet történetébe cím, hiszen egy ilyen terjedelmű könyv nemigen nyújthat egyebet bevezetésnél. Ahogy múlik az idő, egyre nehezebb feladatot jelent egyetlen kötetben akárcsak a filmtöténeti fejlődés folyamatosságát is felvázolni. Főleg a... Tovább

Fülszöveg

Ez a cím: A film története - magyarázatra szorul.
A könyv címe helyesen A filmművészet története lenne, hiszen a film történetét csak művészeti vonatkozásában ismerteti, a filmművészet létrehozására törekedő sikeres és sikertelen kísérletekkel, az új stílusformák meghonosodását elősegítő úttörő alkotásokkal foglalkozik. Egy olyan műnek, amely teljes joggal nevezhetné magát A film történetének, a filmtörténetnek a művészet határain kívül eső jelenségeit is fel kellene dolgoznia: tehát a film művészet-, társadalom- és gazdaságtörténetét kellene nyújtania. Könyvünket csupán azért nem nevezhettük A filmművészet történetének, mert ez a cím már foglalt.
Még A filmművészet története cím is nagyigényűnek tűnik; illőbb lenne talán a Bevezetés a filmművészet történetébe cím, hiszen egy ilyen terjedelmű könyv nemigen nyújthat egyebet bevezetésnél. Ahogy múlik az idő, egyre nehezebb feladatot jelent egyetlen kötetben akárcsak a filmtöténeti fejlődés folyamatosságát is felvázolni. Főleg a tengerentúli országok filmgyártásának ismertetése lehet csak töredékes, mert az óvilági megfigyelő látókörét lényegében az európai filmimport szabja meg. Könyvünkben természetesen nem méltathattuk érdeme szerint a filmművészet valamennyi eddigi alkotását, nem emlékezhettünk meg minden jelentős rendezőről és filmíróról sem. A tájékozott olvasó könnyűszerrel talál majd hiányokat, foghíjakat. Az előtt az alternatíva előtt állottunk, hogy a lexikonszerű teljességről vagy az elmélyült értelmezésről kell-e lemondanunk; ésszerűbbnek tűnt, ha a teljesség igényétől tekintünk el. Az a filmművészet történet, amely a filmtörténet minden, esztétikailag valamennyire is jelentős mozzanatát és jelenségét súlyának megfelelő alapossággal tárgyalja, még megírásra vár. Ez a feladat nemigen oldható meg egy vagy két szerző munkájával, vagy akárcsak egyetlen ország határain belül. Vissza

Tartalom

Előszó5
1895-1918
A film kezdeti korszaka Európában12
Az amerikai film megszületése30
1919-1929
A skandináv film nagyjai50
Németország: az expresszionizmus és a "Neue Sachlichkeit"58
Franciaország: impresszionisták és avantgardisták80
A forradalmi szovjet film98
A húszas évek Hollywoodja127
1930-1939
A német film Hitler előtt és a hitlerizmus alatt154
"Költői realizmus" Franciaországban163
Az angol játék- és dokumentumfilm tündöklése185
A szovjet film és a szocialista realizmus193
Hollywood a gazdasági válság jegyében215
1940-1949
Az olasz neorealizmus születése240
Az angol dokumentarizmus278
Pangás és új kezdeményezések Európa többi országában290
Az Egyesült Államok filmművészete a valóság felé fordul307
1950-1959
Olaszország: a krónikától az elbeszélésig336
A hagyomány uralma a francia filmben361
Nemzeti irányzatok Nyugat-Európa többi országában379
Kelet-Európa: személyi kultusz és olvadás393
Az amerikai film harca a televízióval415
A tengerentúli országok filmgyártásának felfedezése455
1960 után
A francia "új hullám"459
A neorealizmus folyamatossága479
A Free Cinema irányzat rendezői Angliában486
A New York-i iskola489
Új kezdeményezések nyugaton és keleten495
A kiadó utószava501
Függelék
Jegyzetek505
Bibliográfia512
A filmek eredeti címének mutatója521
A filmek magyar címének mutatója534
Névmutató547
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem