1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Újtermék-marketing

Új termékek tervezésének és piaci bevezetésének marketingkoncepciója/Felsőoktatási tankönyv

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 351 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-1444-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 44583.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az újtermék-marketing a menedzsment elméletében és a vállalati gyakorlatban az innovációmenedzsment és a termékmarketing kereszteződésének egy újabb keletű szakterületét alkotja.
Az újtermék-marketing tárgyát az új termékek és szolgáltatások tervezésével, tesztelésével és piaci bevezetésével összefüggő vállalati marketingtevékenységek, módszerek és stratégiák s mindezek korszerű elméleti koncepciói képezik.
A könyv a kockázatmenedzselő termékinnovációs folyamatot mutatja be a nemzetközi gyakorlatról szóló sikerkutatások eredményei alapján kialakított módszertani megközelítésben. Vezérfonala, hogy a sikerben mind jelentősebb az információ, az időtényező és a költségek szerepe. A hatékonyságot a korszerű tudás, szervezet, módszerek és technikák alapozzák meg.
A könyv az iparszerűen előállított, fogyasztói piacra szánt termékek tervezésével és piaci bevezetésével összefüggő alapvető marketingismereteket tárgyalja, s eközben utal azokra a sajátosságokra is, amelyek az ipari javak... Tovább

Fülszöveg

Az újtermék-marketing a menedzsment elméletében és a vállalati gyakorlatban az innovációmenedzsment és a termékmarketing kereszteződésének egy újabb keletű szakterületét alkotja.
Az újtermék-marketing tárgyát az új termékek és szolgáltatások tervezésével, tesztelésével és piaci bevezetésével összefüggő vállalati marketingtevékenységek, módszerek és stratégiák s mindezek korszerű elméleti koncepciói képezik.
A könyv a kockázatmenedzselő termékinnovációs folyamatot mutatja be a nemzetközi gyakorlatról szóló sikerkutatások eredményei alapján kialakított módszertani megközelítésben. Vezérfonala, hogy a sikerben mind jelentősebb az információ, az időtényező és a költségek szerepe. A hatékonyságot a korszerű tudás, szervezet, módszerek és technikák alapozzák meg.
A könyv az iparszerűen előállított, fogyasztói piacra szánt termékek tervezésével és piaci bevezetésével összefüggő alapvető marketingismereteket tárgyalja, s eközben utal azokra a sajátosságokra is, amelyek az ipari javak létrehozását jellemzik. Foglalkozik a szolgáltatástervezéssel és az újtermék-politika nemzetközi piaci sajátosságaival.
A marketing szerepét három szinten elemzi: a vállalati stratégia szintjén, a marketingfunkcióhoz kapcsolódó operatív tevékenységek szintjén, valamint az újtermék-koncepció megalkotása szintjén. Bemutatja a termékfejlesztési folyamat különféle modelljeit, s a gazdag marketingmódszertant példákkal is illusztrálja. Vissza

Tartalom

Bevezetés11
A marketingszemléletű termékinnováció általános jellemzői és az újtermék-marketing tárgya17
Az innovációs kényszer17
A termékinnováció sikertényezői18
Az új termékek sikere és bukása a marketing nézőpontjából20
A termékinnovációs folyamat kialakítása23
A termékfejlesztési folyamat marketingorientációja24
A termékfejlesztési kockázat tényezői és a kockázat menedzselése26
A termékinnovációs folyamatban alkalmazott marketingmódszerek fejlődése29
Az újtermék-marketing tárgya30
Az innováció alapkoncepciói és az új termékek típusai33
Az innováció jelentősége és hajtóerői33
Az innováció fogalma és típusai35
Az innovációs folyamat modelljei38
Az innováció forrásai41
Az új termék fogalma és típusai a marketing nézőpontjából44
Termékinnováció, termékfejlesztés és újtermék-marketing fogalmi összefüggései47
A termékinnováció stratégiai alapjai49
A vállalati stratégia meghatározását befolyásoló főbb tényezők49
A marketingkoncepció és a vállalati stratégia53
Minőségstratégia és marketing54
A vállalati stratégiai tervezés és a termékinnováció55
Vállalati alapstratégiák és termékinnováció58
Növekedési és piaci belépési stratégiák62
A portfólió kialakítása66
Stratégiai elemzés69
Termékinnovációs stratégiák71
A vállalati termékpolitika és a termékinnováció75
A termékpolitika szisntjei75
A termékpolitika stratégiai és marketingkapcsolata76
Termékstratégia és termékmenedzsment77
A termékmenedzsment feladatai79
A termék piaci életciklusa80
A termékválaszték84
A termékaudit88
A termék marketingfelfogása90
A termék definíciói90
A termékdefiníciók alkotóelemei92
Termékszintek94
A termék minősége95
Minőség és differenciálás96
Járulékos termékjellemzők: csomagolás, szolgáltatások, márka100
A termékek fő típusai105
A termék fogyasztói értékelése110
A terméktulajdonságok és a hasznosság110
A termékértékelés gazdaságpszichológiai megközelítései111
A termékértékelés folyamatának modelljei114
Értékelési eljárások119
Új termékek vásárlási döntése123
A fogyasztók innovációs magatartása126
Ipari termékek és ajánlatok értékelése129
A termékinnovációs folyamat modelljei és marketinginformációi133
A termékinnováció korszerű módszereinek történeti háttere122
A termékinnovációs folyamat modellezésének jelentősége135
A termékinnováció engineering design modellje136
A termékinnováció marketingkoncepción alapuló modelljei138
A termékinnovációs tevékenységek összehangolása145
A termékinnováció tevékenységei147
Döntéstámogató rendszer és marketinginformációk149
Ötletalkotás és ötletértékelés - a termékinnováció stratégiai fázisa156
A termékinnováció stratégiai összefüggései156
A termékinnováció stratégiai fázisa157
Termékötletek keresése161
Ötletek szelektálása és értékelése169
Ötletek kiválasztása és ötletmenedzselés172
A termékfejlesztési projekt kialakítása173
Az újtermék-koncepció kialakítása és tesztelése175
A termékkoncepció fogalma175
A termékkoncepció alkotóelemei176
Fogyasztói információk a termékkoncepció kialakításához183
A termékkoncepció tesztelése186
A termékkoncepció optimalizálása187
Az újtermék-koncepció vállalati bemutatása192
Üzleti elemzés és marketingstratégia195
Az üzleti elemzés és a marketingstratégia összefüggése195
Az üzleti elemzés tartalma196
Értékesítés és nyereség197
Fedezetszámítás200
Cash-flow terv202
A marketingstratégia203
A termékinnováció üzleti eredményességének idő-, költség- és kockázati összefüggései209
A marketing szerepe a formatervezésben és a műszaki fejlesztésben212
A marketing befolyása a formatervezésre és a műszaki fejlesztésre212
A formaterv funkciói és a formatervezési folyamat tényezőrendszere214
A designer integrálása a termékinnovációs folyamatba219
Designstratégia és designmenedzsment222
A marketing szerepe a műszaki fejlesztés menedzselésében225
Protokoll és prototípus227
A fenntartható fogyasztás követelményei229
Az új termék tesztelése232
Terméktesztek232
A marketingprogram részelemeinek tesztelése234
Piaci tesztelés242
Termelőeszközök tesztelése245
Az új termék piaci bevezetése és követése248
A bevezetési döntések és a termékelőny248
A bevezetés stratégiai döntései249
A bevezetés taktikai döntései: a marketing-mix254
A bevezetési terv tartalma257
A piaci bevezetés előkészítése258
A termék követése a piacon261
A fogyasztási és az ipari termékek sikeres bevezetési jellemzőinek összehasonlítása263
Kérdéslista a termékfejlesztés ellenőrzéséhez264
A termékinnováció szervezetei266
A klasszikus funkcionális szervezet és a termékinnováció266
Termékmenedzseri szervezet és a termékinnováció269
A termékinnováció jellegzetességei a divizionális és a mátrixszervezetekben271
A termékfejlesztés formális szervezetei274
A termékfejlesztés informális szerepkörei277
A vállalatvezetés és a vállalati kultúra szerepe278
A termékinnováció és a marketing jellemzői a hálózati szervezetben281
Szolgáltatásinnováció287
A szolgáltatások sajátosságai287
A szolgásltatások marketingsajátosságai291
A szolgáltatások tipizálása292
A szolgáltatás minősége293
Új szolgáltatás tervezése297
Új szolgáltatás piaci bevezetésének marketingprogramja302
A szolgáltatásinnováció egyéb fő sajátosságai304
Termékinnováció a nemzetközi piacokon307
Az új termékek külpiaci bevezetésének ösztönzői307
A piacok és a stratégiák globalizálódása309
A nemzetközi termékéletciklus311
A nemzetközi termékstratégiák fő kérdései313
A kulturális különbségek315
A standardizálás és az adaptálás lehetőségei317
Nemzetközi márkastratégia és pozicionálás323
A nemzetközi termékpolitika és stratégia összefüggései a standardizálás terén324
Zárszó327
Jegyzetek és hivatkozások330
Irodalom339
Tárgymutató347

Vágási Mária

Vágási Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vágási Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Újtermék-marketing Újtermék-marketing
Állapot:
3.580 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba