Bevezetés | 5 |
A zene objektív forrásai az emberi tevékenységben | 18 |
A hangkeltés legközvetlenebb módjai | 20 |
A hangjelenség absztrahálásának és szublimálásának útja | 23 |
Muszkuláris mozdulati élmények | 23 |
A tagolatlan magasságú emberi hang | 25 |
A nyelv mozdulati és a fül hallásélményei | 26 |
Eszközök és hangszerek szerepe a hangminőségek elhatárolásában | 28 |
A zenei hang kialakulása kezdeti forrásaiból | 31 |
Zörej és hangszín | 31 |
A magassági tagolódás útjai | 35 |
A tagolatlan zenei mozgásélmény | 35 |
A minőségileg tagolt hangszerhangok | 37 |
A dallamlogika természeti és társadalmi tényezői | 40 |
A magasságrend természeti és emberi mértéke | 40 |
Két és három elem zenei logikája | 42 |
A hangrendszerek kiegészülése oktáv terjedelemre. Új hangrokonsági összefüggések: kvint és terc | 45 |
A kiegészült hangrend dallamlogikája | 51 |
A tér, az idő és a történés egysége a zenei kép jelentésében | 55 |
A zeneművészet "időbelisége" és a zenei időmérés. Ritmus, ütem | 56 |
A zenei térszemlélet pszichológiája és esztétikája | 61 |
A zenei történés mérhetősége | 65 |
A zenei történés képi logikája a tér-időszemlélet egységében | 67 |
A zenei kép emberközpontúsága és társadalmi meghatározottsága | 70 |
A többszólamúság jelentésrendje | 72 |
A harmónia szenzuális jelentősége | 72 |
A harmónia jelentősége a zenei kép logikájának továbbfejlődésében | 74 |
A kép fokozódó térszerűsége és statikája | 74 |
A dallami és harmóniai logika egysége és különbsége | 77 |
A harmónia funkciórend | 79 |
A harmónia funkciórend dinamikája. Vezetőhang és kromatika | 84 |
A kromatikus statika szín- és zörejszerű jelentése | 88 |
Két hagyományos zeneesztétikai probléma: konszonancia-disszonancia és dúr-moll dualizmus | 91 |
Az európai többszólamúság funkciós-tonális rendjének társadalmi-történelmi jelentése és sorsa | 94 |
A zenei kép és a valóság egyes jelenségeinek közvetlen kapcsolata. Asszociációk | 102 |
Zene és mozgás | 105 |
Zenei mozgás és mechanikus mozgás. Vizuális asszociációk | 105 |
Zene és mozdulat | 110 |
A szenzuális-akusztikus élmény tárgyi jelző funkciója | 112 |
Hangszín-utánzatok | 112 |
Primitív zenei alakzatok hangutánzó jelentősége | 113 |
Zene képletek mint komplex egységek jelentéstana | 114 |
Hangszínek, hangszerek társadalmi jelentése | 114 |
Idézetek | 116 |
Műfajok, karakterképek | 117 |
A zenei képlet intonációs jelentése | 118 |
A zenei kép intonációs értelmezésének történelmi problémái. Beszéd és utánzás. Érzelem és kifejezés. Intonáció és típus | 119 |
A hagyomány ágai | 119 |
Az affektus-tan előzményei | 121 |
A francia affektus-tan. Zene és beszéd | 125 |
Az affektus-tan másik oldala: zene és érzelem | 135 |
Intonáció és típus | 157 |
Az idézett művek jegyzéke | 169 |
Zeneesztétika, zenetörténet, zeneelmélet | 169 |
Zenei folklór | 171 |
Zenepszichológia, pszichológia | 172 |
Filozófia, esztétika | 172 |
Forrásközlő gyűjtemények, antológiák | 173 |