1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új témák és tevékenykedtető módszerek a pedagógusképzésben

Foglalkozástervek

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 403 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. vezetése - a TÁMOP-3.1.1. kiemelt program keretein belül - úgy döntött, hogy az eddigi nagy volumenű és alapjában sikeresen... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. vezetése - a TÁMOP-3.1.1. kiemelt program keretein belül - úgy döntött, hogy az eddigi nagy volumenű és alapjában sikeresen lezajlott közoktatási kompetenciafejlesztő programok után fontos lenne azok eredményeit a felsőoktatásban is hasznosítani.
Az általános és középiskolákban elindult szemléleti és módszertani átalakulás után fontossá vált, hogy a felsőoktatási intézményekben a pedagógusképzés reagáljon erre a kihívásra, és úgy készítse fel a jelölteket, hogy azok az új kihívásoknak is meg tudjanak felelni. Napjaink pedagógusképzésének többek között fel kell készítenie a jövendő pedagógusokat a változatos, tevékenykedtető tanulásszervezési módszerekre, a pedagógusszerepben bekövetkezett szemléleti változásra és az ebből következő gyakorlati tennivalókra. Azokra a kérdésekre kell feltétlenül választ adnia, amelyek a mai iskolát érintik, azokra a problémákra kell megoldási stratégiákat bemutatnia/tanítania, amelyek ma a közoktatási intézményekben jelen vannak.
E gondolatok jegyében született meg ez a kiadvány, amelynek célja, hogy a pedagógusképző intézmények oktatói számára olyan konkrét foglalkozásterveket jelentessen meg, amelyek segítik őket abban, hogy oktatói munkájuk során módszereik újak és változatosak legyenek." Vissza

Tartalom

Bevezető 7
I. Értékelés 11
I.1. dr. Szeszler Anna: Az értékelés pedagógiai szerepe, funkciói 12
I.2. dr. Szeszler Anna: A tanulók értékelésének fajtái 20
I.3. dr. Szeszler Anna: A fejlesztő értékelés 33
I.4. Fehér Márta: Tanárok értékelése 38
I.5. Benczúr Katalin: Intézmény értékelése 48
II. Pedagógusszerepek 63
II.1. Fehér Márta: Osztályfőnöknek lenni 63
II.2. Fehér Márta: Kapcsolat a szülőkkel 78
II.3. Fehér Márta: Kapcsolat a kollégákkal 85
II.4. Fehér Márta: Változó tanárszerepek 98
II.5. Fehér Márta: Kapcsolat a diákokkal (partneri viszony) 107
III. Pályaszocializáció 119
III.1. Farkas Magdolna: Honnan jöttünk, kik vagyunk? 119
III.2. Farkas Magdolna: Saját élmény 129
III.3. Farkas Magdolna: Hallgatói szerepre való felkészülés 139
III.4. Farkas Magdolna: A tanár mint segítő 146
III.5. Farkas Magdolna: Az intézményhez való kötődés 157
IV. Hatékony tanulásszervezési módszerek 173
IV.1. Kerékgyártó Judit: A tanulást szervező tanár 173
IV.2. Kerékgyártó Judit: Kooperatív tanulás 195
IV.3-4. Kerékgyártó Judit: Projekt I. és II. 216
IV.5. Kerékgyártó Judit: Differenciálás 264
V. Gyermekmegismerés 305
V.1. Mendelovics Zsuzsanna: A gyerekmegismerés a hallgatók saját tapasztalatai és ismeretei alapján 305
V.2. Mendelovics Zsuzsanna: A gyermek megismeréséhez használható módszerek, terepek, eszközök saját élményű feldolgozása 311
V.3. Mendelovics Zsuzsa: A lényegi kérdések tartalma, megvitatása 337
V.4. Mendelovics Zsuzsa: A tanítványokkal kapcsolatos ismereteket, tapasztalatokat, érzelmeket hogyan lehet „hasznosítani" a tanításban 344
V.5. Mendelovics Zsuzsa: A tanítványokkal kapcsolatos ismereteket, tapasztalatokat, érzelmeket hogyan lehet „hasznosítani" osztályfőnökként 357
VI. Társadalmi részvétel, közösségi projektek 371
VI.1. Galambos Henriette: Bevezetés a tapasztalati tanulás és a közösségi szolgálat témakörébe 373
VI.2. Galambos Henriette: Felkészülés a közösségi szolgálati/önkéntes projektre 380
VI.3. Galambos Henriette: A közösségi szolgálati/önkéntes projekt megvalósítása I. 385
VI.4. Galambos Henriette: A közösségi szolgálati/önkéntes projekt megvalósítása II. 390
VI.5. Galambos Henriette: Feldolgozó foglalkozás, értékelés 398
Képmelléklet a VI. modulhoz 407
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem