1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új retorika (dedikált példány)

Közélet, kommunikáció, kampány

Szerző
Szerkesztő
Pozsony
Kiadó: Kalligram Könyv- és Lapkiadó Kft.
Kiadás helye: Pozsony
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 301 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-80-8101-053-8
Megjegyzés: Aczél Petra szerző által dedikált példány. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Aczél Petra, egyetemi és főiskolai docens, szakterülete a meggyőző-manipulatív kommunikáció elemzése, a kommunikáció tervezésének hatékony módszerei, a klasszikus retorikai és a modern érvelés technikái.
Milyen módon és mivel hatnak ránk a politikai kampányok, a reklámok, a társadalmi mozgalmak tervezői, a média irányítói? Az irányítás, az ellenőrzés, a stratégia fogalmaival összekapcsolódó tevékenységük vajon milyen retorikai, kommunikációelméleti alapokon nyugszik? Egyáltalán, hogyan írhatók le a társadalmat alakító, közösségeket alkotó és megszüntető, értékeket, szimbólumokat, jelentéseket létrehozó kommunikációs események? Aczél Petra ezekre a minden szempontból aktuális kérdésekre próbál meg választ adni hiánypótló kötetében. Célja elsősorban, hogy a szervezetek, intézmények, a társadalomban és nyilvános térben tevékenykedők számára alkalmazható elméletet és gyakorlatot biztosítson, hogy lehetőséget teremtsen a nem (csak) a professzionális szférában tevékenykedők számára... Tovább

Fülszöveg

Aczél Petra, egyetemi és főiskolai docens, szakterülete a meggyőző-manipulatív kommunikáció elemzése, a kommunikáció tervezésének hatékony módszerei, a klasszikus retorikai és a modern érvelés technikái.
Milyen módon és mivel hatnak ránk a politikai kampányok, a reklámok, a társadalmi mozgalmak tervezői, a média irányítói? Az irányítás, az ellenőrzés, a stratégia fogalmaival összekapcsolódó tevékenységük vajon milyen retorikai, kommunikációelméleti alapokon nyugszik? Egyáltalán, hogyan írhatók le a társadalmat alakító, közösségeket alkotó és megszüntető, értékeket, szimbólumokat, jelentéseket létrehozó kommunikációs események? Aczél Petra ezekre a minden szempontból aktuális kérdésekre próbál meg választ adni hiánypótló kötetében. Célja elsősorban, hogy a szervezetek, intézmények, a társadalomban és nyilvános térben tevékenykedők számára alkalmazható elméletet és gyakorlatot biztosítson, hogy lehetőséget teremtsen a nem (csak) a professzionális szférában tevékenykedők számára könnyen alkalmazható ismereteket szerezni. A könyvben a kritikai gondolkodást, elemzést elősegítő gyakorlatok, feladatok, bőséges példaanyag, illusztráció áll rendelkezésre. Vissza

Tartalom

Új retorika
Prológus15
Végszó az előszóhoz25
Második végszó az előszóhoz25
Leszűkült a megújult retorika26
Az "új retorikák"40
A retorika mint közös jelentéstételezés40
A retorika mint leleményesség, ingenium44
A retorika mint tudatosság48
A retorika mint ajándék52
A retorika mint érvelés58
A retorika mint azonosulás64
A dialógus-retorika alapvetései68
Az új, dialógus-retorika összetevői76
A retorikai cselekvés76
A retorikai szituáció79
A retorikai műfaj82
A retorikus beszéd- és gondolkodásmód91
A beszédmódok91
A gondolkodásmódok97
A retorikus üzlettervezés99
Közélet, kommunikáció, kampány
A közéleti kommunikáció és a nyilvánosság. Megközelítések, alapvetések, fogalmak105
A hatalom114
Közösség, kampány, propaganda129
A tervezett (stratégiai) kommunikáció162
A meggyőzés178
A manipuláció198
A kommunikációs tervezés gyakorlata
A kommunikációs kampány általános jellemzői, feltételei213
A kampánykommunikáció dimenziói214
A kampányok céljai215
A kampánytervezés modelljei216
A kampánystratégia, a kampánytervezés szempontjai, a kampány elemei220
A kampányüzenet228
A nyilvános beszéd228
A vita240
A reklám249
Verbális retorika a kampányokban. A szlogen253
Vizuális retorika a kampányokban. Vizuális trópusok és alakzatok256
Gyakorlatok263
Irodalom286

Aczél Petra

Aczél Petra műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Aczél Petra könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.