1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2012/1-12.

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet folyóirata

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.346 oldal
Sorozatcím: Új Pedagógiai Szemle
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Teljes évfolyam. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Az 1-3., 4-6., 7-8., 9-10. és 11-12. számok összevont számok.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1777-ben elfogadott Ratio Educationis óta Magyarországon a közoktatás, az erkölcsi alapú nevelés államilag kiemelten kezelt közügy. A Nemzeti alaptanterv új változata nemcsak a Nemzeti... Tovább

Előszó

Az 1777-ben elfogadott Ratio Educationis óta Magyarországon a közoktatás, az erkölcsi alapú nevelés államilag kiemelten kezelt közügy. A Nemzeti alaptanterv új változata nemcsak a Nemzeti köznevelési törvény elfogadásával induló közoktatási megújításnak képezi szerves részét, hanem ebbe a szélesebb oktatástörténeti kontextusba is illeszkedik.
Az új Nemzeti alaptanterv (Nat) kiadása összefügg a 2011. december 19-én elfogadott Nemzeti köznevelésről szóló törvény szövegével, amely kimondja, hogy „az iskolai nevelés-oktatás tartalmi egységét, az iskolák közötti átjárhatóságot a Nat biztosítja, amely meghatározza az elsajátítandó műveltségtartalmat, valamint kötelező rendelkezéseket állapíthat meg az oktatásszervezés körében, így különösen a tanulók heti és napi terhelésének korlátozására".
Az új Nat a köznevelés feladatát az erkölcsi értékek hangsúlyozása mellett a műveltség közvetítésében, a tanuláshoz és a munkához szükséges készségek, képességek, ismeretek, attitűdök együttes fejlesztésében, a nemzeti és társadalmi összetartozás megerősítésében jelöli meg. Az alaptanterv kiemelt fejlesztési területei, illetve nevelési céljai a teljes iskolai nevelési-oktatási folyamat közös értékeit jelenítik meg. E területek közül kiemelhető az Erkölcsi nevelés; a Nemzeti öntudat, hazafias nevelés; az Állampolgárságra, demokráciára nevelés; Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése; A családi életre nevelés; A testi és lelki egészségre nevelés, valamint a Felelősségvállalás másokért, önkéntesség.
Az új Nat a közműveltségi elemek meghatározásán keresztül azt tartalmazza, hogy mi minden tekinthető ma Magyarországon közös kulturális kincsnek, a nemzedékek közötti kapocsnak, továbbörökítendő ismeretnek, így - ellentétben a 2007-ben kiadottal - nem csak a fejlesztendő kulcskompetenciákat, elsajátítandó készségeket írja elő. A közös műveltséganyag meghatározása lehetővé teszi olyan tudásanyag kialakítását, amelynek ismerete minden felnőtt állampolgárról feltételezhető, és amely elősegíti, hogy egy társadalom tagjai egymással szót értsenek. Az alapműveltség kötelező tartalmi elemeinek meghatározása lehetővé teszi a közös „kulturális kódrendszer" kialakításával az iskolai nevelés-oktatás tartalmi egységét és az iskolák közötti átjárhatóságot. A megjelenő közműveltségi tartalmak a klasszikus három iskolaszakasz szerint rendeződnek: 1-4. évfolyam, 5-8. évfolyam, 9-12. évfolyam.
Vissza

Tartalom

2012/1-3
Ajánló
3 (Hoffmann Hózsa: Amit meg kell valósítanunk...
5 Kaposi József: Értékek és tartalmak, avagy a tartalom értékei
Nemzeti alaptanterv
23 A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete
30 Nemzeti alaptanterv
30 I. rész: Az iskolai nevelő-oktató munka tartalmi szabályozása és szabályozási szintjei
45 II. rész: Kompetenciafejlesztés, műveltségközvetítés, tudásépítés
248 III. rész: Glosszárium
256 A NAT készítésének dokumentumai és kronológiája
285 Réti Mónika: Gondolatok a Nemzeti alaptanterv Ember és természet műveltségterületéről
2012/4-6
Kerettantervek -szakiskola
3 Mayer József: Miért van szükség új közismereti programra a 3 éves szakiskolában?
35 Gönczöl Enikö - Morvay Zsuzsanna: Kerettanterv és helyi tanterv - a gyakorlatban
Erkölcsi nevelés és etikaoktatás
52 Gönczöl Enikö - Jakab György: Az iskolai erkölcsoktatás dilemmái
56 Lányi András: Az emberismeret és etika tantárgy elméleti hátteréről
78 Kamarás István: Javítható-e az „erkölcstan vagy hittan" elképzelés?
92 Lányi András: Erkölcsóra az iskolában
99 Jakab György: Erkölcstan és médiaismeret a gyermekfilozófia tükrében
111 Robert Fisher: Hogyan tanítsuk az értékeket?
123 Beran Ferenc: „Erkölcstan és etika - a tantervtől a megvalósulásig"
125 Takács Márta - Kiss Anna: Erkölcstan és etika a filozófiaoktatás keretében
129 Maksay Mária: Jót s jól, de hogyan? - egy középiskolai tanár elmélkedése az etika oktatásáról
132 Hajduné Tölgyesi Lívia: Az erkölcstan szükségességéről
134 Hunya Márta: eLEMERÉS 2012 - Változások - Az eLEMERES-t másodszor is elvégző iskolák adatainak összehasonlító elemzése
146 Kárpáti Andrea: Az eLEMÉR mérőeszköz kritikai elemzése
Tartsayné Németh Flóra: eLEMÉR és a Facebook
Tanulmányok
165 Burián Miklós: Miért nem szeretik a gyerekek az ének-zene órát?hazai és nemzetközi kitekintés az ének-zene oktatás gondjairól
175 Huszti Anett - Revákné Markóczi Ibolya: A modellezés pedagógiája a természettudományok oktatásban
183 Budai László: Gondolkodási folyamatok fejlesztése dinamikus geometriai szoftverrel
192 Zsigmond Anna: "Cigányoknak nevezett emberek"
("the peole called Gypsies") az Amerikai Egyesült Államokban
210 Veréb Szilvia: A szakok sikerességének vizsgálata a Szent István Egyetemen
236 Stummer Judit: Katonai alapismeretek a polgári középfokú oktatásban
Neveléstörténet
250 Mayer József: A felnőtteket oktató iskolák belső világa
Könyvjelző
269 Andragógiai és szakkollégiumi kutatások (Paulusz Richárd)
272 Szakkollégiumok Magyarországon (Paulusz Richárd)
2012/7-8
Alternatív vitarendezés
3 A kutatás módszereiről (Györgyi Zoltán)
5 Györgyi Zoltán - Imre Anna: Konfliktusok diákok és tanárok között
22 Sági Matild - Szemerszki Marianna: Hogyan hatnak a tanárok a diákok konfliktusmegoldási beállítódására?
42 Ercsei Kálmán - Nikitscher Péter: Tanulók közötti konfliktusok típusai
55 Kállai Gabriella: Iskolai fegyelmezetlenségek - hétköznapi ütközések és megoldások
69 Mártonfi György: Igazgatók az alternatív vitarendezésről, a konfliktuskezelésről
79 Török Balázs: Hírbe hozott iskolák
94 Kurucz Orsolya: Iskolai agresszió és közösségi média
104 Ferenczi Andrea: A konfliktusmegoldás társadalmi eszközei
118 Ferenczi Andrea: A mediáció narratívái
130 Kovács István Vilmos: Alternatív vitarendezés a nemzetközi gyakorlatban
Iskolai gyakorlatok
143 Kalmár Margit- Nagy Éva: Resztoratív technikák egy iskola életében
158 Kecskeméti Mária - Csomortáni Zoltán - Petróczi Erzsébet - Tolyák Ferenc - Tóth Gyula Ernő: Resztoratív eljárások az osztályban
174 Gyulainé Várszegi Judit: A konfliktuskezelés, konfliktusrendezés tanítása általános iskolában
184 Csernyiné Tóth Éva: Multiplikációs projektek felhasználásának lehetőségei az általános és a középiskolák alternatív vitarendezési programjaiban
198 „Én azt tapasztalom, hogy ott tudják alkalmazni az alternatív vitarendezést, ahol van egy tanári közösség." (Mayer József)
210 Birkásné Pápay Judit: A perifériára sodródottak iskolája
213 Pauwlik Zsuzsa - Margitics Ferenc - Figula Erika - Szatmári Ágnes: Iskolai erőszak: a beavatkozó szemlélő magatartásforma családi szocializációs háttértényezői
229 Szklenárik Péter - Körmendi Attila: Maladaptív sémák állami gondoskodásban élő gyerekeknél
240 Janowsky Sándor - Nagyné Janowszky Krisztina: Meditáció: egy új szerű és ésszerű konfliktuskezelési eszköz
257 Torgyik Judit: Hatékony iskola: együttműködő iskola
268 Varga Aranka: "Padtárs vagy kórtárs"
2012/9-10
Báthory Zoltán Emlékkonferencia
3 Kádamé Fülöp Judit: Csillagórák. Az IEA és a PISA Magyarországra jön - Báthory Zoltán emlékére
15 Horváth Zsuzsanna: Maratoni reform - újraolvasva
24 Vass Uilmos: A különbségek világa, avagy van új a NAT alatt?
28 Ollé János: Egyensúly és harmónia Báthory Zoltán didaktikájában
32 Falus Iván: Hozzáadott remény
39 Bognárné Kocsis Judit: A pedagógiai értékelés tervezésének egy lehetséges útja a felsőoktatásban
50 Lükő István: A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje egy volt tanítvány nézőpontjából
67 Czakó Kálmán: A szabadságra nevelés mint nevelési cél
80 Fükéné Walter Mária: A fizika megszelídítése - tantervfejlesztés a „hozzáadott remény" nyomán. Báthory Zoltán emlékére
Tanulmányok:
84 Koltai Zsuzsa: Innováció a múzeumpedagógiai elméletben és gyakorlatban
92 Becze Orsolya: A külső vezérlésű innovációs kezdeményezések szerepe a közoktatás reformjában
135 Albert-Lőrincz Márton: A demokratikus iskola kultúraátadó szerepe
141 Bekéné Zelencz Katalin: A tanulási motiváció kialakulását segítő pedagógus attitűdök
145 Bíró Gábor: Gondolatok az innovációról. Egy gyermekcentrikus óravezetési stratégia - a Lions Quest módszer
156 Koller Zászlóné - Koller Boglárka: Centralizáció vs. decentralizáció? Tankönyvpolitika a német nyelvű uniós tagállamokban
174 Burián Miklós: A motiváció fogalmának újabb megközelítése
Neveléstörténet
182 Éles Csaba: A progresszív polgárság pedagóguseszménye. A pozitív éthosz hosszú reneszánsza
187 Kereszty Orsolya: A nők szerepeinek tematizálása A Nő és a társadalom című folyóiratban (1907-1913)
198 Komjáthy Zsuzsanna: A magyar óvodatörténet nyilvántartott szakmai folyóiratainak gyermek- és ifjúságképe a 19. századtól napjainkig
207 Kerekesné Horváth Ilona: A gazdasági, pénzügyi, vállalkozói ismeretek oktatásának története és időszerű kérdései
Cseppben volt a tenger... Majzik Lászlóné
219 Schüttler Tamás: Pályakép egy pedagógiai írástudóról
223 Hunyady Györgyné: A nevelési eredményvizsgálat Majzik Lászlóné munkáiban
229 Szekszárdi Júlia: Egy inspiráló örökség: jelen lenni a nevelésben
Könyvjelző
235 Főhajtás egy kivételes mester előtt (Sávoly Mária)
239 Visszatekintés az iskolákra - térben és időben (Cserti Csapó Tibor)
244 Amire nagy szükségünk van... (Bontovics Balázs)
2012/11-12
Tanulmányok
3 Borbáth Katalin - Horváth H. Attila: Pedagógusnők - női szerepválságban?
9 Kozákné Szentgyörgyi Ilona: „Új" (?) egész napos nevelés - „régi" szemmel
15 Marjainé Szerényi Zsuzsanna - Zsóka Ágnes - Kocsis Tamás - Széchy Anna: A fiatalok fogyasztási és életmódbeli szokásai a környezeti nevelés tükrében
37 Imre Anna: Szabályozás és valóság: az évismétlés esete
54 Rajnai Judit: Lehet másképp?! - avagy pedagógiai alternatívák a hátrányos helyzetű roma fiatalok nevelésében
76 Skrapits Borbála: Digitális oktatóanyagok két világ határán
87 Hamar Pál: „MindenNATos" testnevelés
Vighné Arany Ágnes - Benkéné Kiss Valéria - Tarkányi Ferencné:: Az „Egészséges életvitel kialakítása az ökoiskolában" című oktatási program 4. futamideje (2011/2012-es tanév)
Szakképzés
113 Rita - Király Gábor - Mártonfi György: Intézményi és helyi pályakövetés a szakképzésben
Neveléstörténet
152 Gergely Ferenc: A magyar ifjúság a 20. században
188 Makkai László: A Felsőoktatási és Tudományos Tanács története (1993-2012): tevékenysége, működésének elvei
224 Gál Anikó: A gyermektanulmányozás és a gyógypedagógia kapcsolata a 20. század elején Magyarországon
Kerekasztal
235 „Nekem az olyan volt, mint egy darabka szabadság" -kerekasztal-beszélgetés Kokas Klára Megfésültem a felhőket című könyvének megjelenése alkalmából a zenepedagógus életművéről és tanításáról (Tóth Teréz)
Könyvjelző
246 Gondolatok Kokas Klára utolsó könyvéről (Deszpot Gabriella)
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Új Pedagógiai Szemle 2012/1-12. Új Pedagógiai Szemle 2012/1-12. Új Pedagógiai Szemle 2012/1-12.
Állapot:
3.600 Ft
1.800 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba