1.062.424

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2006. március

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - LVI. évfolyam 3. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szerkesztés közben
a hatvanas évek második felében egyetemistaként részt vettem a korszak egyik fontos, azóta feledésbe merült mozgalmában, amely a hátrányos helyzetű diákok egyetemre jutását... Tovább

Előszó

Szerkesztés közben
a hatvanas évek második felében egyetemistaként részt vettem a korszak egyik fontos, azóta feledésbe merült mozgalmában, amely a hátrányos helyzetű diákok egyetemre jutását kívánta elősegíteni. A Studium Generale keretében a pesti bölcsészkar szűk szemináriumi szobáiban próbáltuk szombatonként tanítani a zömében vidéki, hátrányos helyzetű, de tanáraik által tehetségesnek ítélt középiskolásokat. Kicsit visszaforgattuk az idő kerekét, és a NÉKOSZ-időkbe képzeltük magunkat, megidéztük a két évtizeddel korábbi népi kollégiumi világot.
Nemcsak a magyar irodalmat, történelmet, pszichológiát tanítottunk az értelmes, ám sokféle kulturális és nyelvi hátránnyal küzdő, a város világában idegenül mozgó, hétről hétre a fővárosba vonatkozó gyerekeknek, hanem segítettünk nekik eligazodni a világban, igyekeztünk megéreztetni velük az értelmiségi lét lényegét, az autonóm gondolkodás, az önálló véleményformálás sokféle összetevőjét. Vissza

Tartalom

Konferencia
Fejlesztő értékelés - tanulásfejlesztés
Radó Péter: A fejlesztő értékelés az oktatáspolitika és az oktatásfejlesztés eszközrendszerében 3
Horváth Attila: Fejlesztő értékelés az intézménymenedzsmentben 9
Vass Vilmos: A fejlesztő értékelés nemzetközi tendenciái 15
Bognár Mária: A fejlesztő értékelés osztálytermi gyakorlata 19
A tanulószervezet.
Részletek a pódiumbeszélgetésből 27
Tanulmányok
Bárdossy Ildikó: A befogadó iskola és környezete 35
David Hopkins: Minden iskola nagyszerű iskola - tanulás, tanítás és nagy léptékű reform 46
Látókör
Sipos László: A gyermekbűnözés és sajátosságai 53
"...nem lehet a jövőről úgy gondolkodni, hogy csak egy jövő van" - A 21. század paradigmái. Interjú Varga Csabával (Mayer József) 57
Nagy Lajos: A PHARE-osztályok előkészítő munkája Pálhalmán 68
Világtükör
Mihály Ildikó: Az oktatás jövője - a jövő oktatása 73
Balogh Valéria: Gyermekközpontú iskolák Hollandiában 83
Műhely
Németh Szilvia - Papp Z. Attila: Integrált nevelés Pátkán. Esettanulmány 91
Kocsor András - Bácsi János - Mihalovics Jenő: Beszédmester: számítógépes olvasásfejlesztés és beszédjavítás-terápia 108
Kritika-figyelő
Halhatatlan elmék, végtelen világok...
Jerome Bruner Valóságos elmék, lehetséges világok című tanulmánykötetéről és Frank R. Ankersmit A történelmi tapasztalat című akadémiai székfoglalójáról (Eszterág Ildikó) 114
A társadalmi környezet „kapaszkodóinak" rendszere. Gondolatok Celestin Freinet fordítása közben (Orlovics Ibolya) 121
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem