1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2006. július-augusztus

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - LVI. évfolyam 7-8. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szerkesztés közben
Régóta tudom, hogy a szépirodalmi művek és filmek gyakran érzékletesebben tárják fel az iskola világának problémáit, mint a pedagógiai elemzések. Sőt az igazán jó művészi... Tovább

Előszó

Szerkesztés közben
Régóta tudom, hogy a szépirodalmi művek és filmek gyakran érzékletesebben tárják fel az iskola világának problémáit, mint a pedagógiai elemzések. Sőt az igazán jó művészi interpretációk révén a társadalom széles köre válhat érzékenyebbé a nevelés, a személyiségformálás problémái iránt. Móricz Légy jó mindhalálig-ja, Ottlik Géza Iskola a határon-ja, Szabó Magda Abigélje is igazolja ezt az állítást.
A nyolcvanas évek végén született egy különös hangulatú amerikai film Peter Weir rendezésében, a Holt költők társasága, amelynek pedagógiai vonatkozásait - a most elolvasott akkori kritikák tanúsága szerint - alig-alig vette észre a közvélemény. Bevallom, bennem sem keltett mélyebb szakmai impressziókat a konzervatív amerikai középiskola rideg világa és az ettől gyökeresen eltérő pedagógiai elveket valló tanár közti konfliktust idéző történet. Idén nyáron azonban kezembe került a film alapjául szolgáló, azonos című Kleinbaum-regény, amely döbbenetes erővel mutatja meg, mit jelenthet egy rideg, tekintélyelvű iskolában a liberális pedagógiai elveket valló és azt a gyakorlatban érvényesíteni kívánó fiatal tanár jelenléte. Vissza

Tartalom

Tanulmányok
Bajomi Iván - Berényi Eszter - Erőss Gábor - Imre Anna: Az autonómia fellegvárai.
Egy kerület és iskolái - Egy európai kutatás tapasztalatai 3
Fejes József Balázs: Miért (nem) fontosak a hátrányos helyzetű tanulók? 17
Erdélyi Árpád: Anyanyelvi és idegen nyelvi olvasásmegértés.
Vizsgálat egy magyar-német kisebbségi oktatást folytató gimnáziumban 27
Az iskola belső világa
Ligeti György: Az iskola belső világa 51
Baráth Tibor: Az iskolavezetés jellemzői és az intézmény eredményessége, hatékonysága 56
Földes Petra: Kényszer vagy lehetőség?
Gondolatok a család és az iskola viszonyáról 73
Osztályviták erkölcsi dilemmákról egy veszprémi iskolában.
Az erkölcsi kompetenciák fejlesztésének gyakorlati módszere 85
Szabó Ildikó: Nemzeti ünnepek az iskolában 96
Sallai Éva: Szakmai divatok és az iskola belső világa 116
Herczegh Judit: Az iskolai életvilág.
A diákok jellemzői az északkelet-tiszántúli régióban az OTKA kutatása alapján 124
Mészáros János: Milyen az iskola sajtója? 135
Mészáros János - Szatmáry Nóra: Az iskolai honlapokról az elvárások és lehetőségek tükrében 146
Informatikai nevelés
Hunya Márta - Dancsó Tünde - Tartsayné Németh Nóra: Informatikai eszközök használata a tanítási órákon 163
Nézőpontok
A versenyképesség a minőség szinonimája.
Szerkesztőségi beszélgetés az oktatás és a versenyképesség kapcsolatáról (Schüttler Tamás) 179
Törésvonalak a mai magyar társadalomban.
Beszélgetés Gombár Csabával (Mayer József) 195
Közművelődés és közoktatás.
Corvin téri beszélgetések I. (Mayer József) 204
Világtükör
Mihály Ildikó: Az iskolás gyerekek táplálkozása 215
Tájékoztató a Magyar Pedagógiai Társaság tevékenységéről.
2006. január-2006. június 221
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem