1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új médiumok a társadalomban

Annotált bibliográfiai gyűjtemény a nemzetközi szakirodalomból

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Közművelődési Információs Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 396 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-02-7437-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Új médiumok, új kommunikációs technikák, új nyelv, „maga a negyedik dimenzió" - az elnevezések lehetnek elméletiek vagy részletezők, filozofikusak vagy köznapiak. Maga a jelenség azonban egyre... Tovább

Előszó

Új médiumok, új kommunikációs technikák, új nyelv, „maga a negyedik dimenzió" - az elnevezések lehetnek elméletiek vagy részletezők, filozofikusak vagy köznapiak. Maga a jelenség azonban egyre inkább része az egyén, a közösségek és a társadalom hétköznapjainak, fejlesztési tervekben alapvető tényezőként szerepel, meghatározó eleme annak a jövőképnek, amelyet „információs társadalom" néven emlegetünk.
Az új médiumokat már jó ideje nem tekinthetjük úgy, mint a távközlés vagy a kommunikációs technika egyedüli termékeit. Igaz ez még akkor is, ha a technika fejlődése a már meglévő termékeket folyamatosan korszerűbbekre cseréli és ha az alkalmazkodás a társadalom egyre újabb területeire terjed ki.
Az új médiumok - maradjunk ennél a kifejezésnél - ma a helyüket keresik a társadalomban. A technika kínálta lehetőségek ugyanis nem mindig és nem mindenben egyeznek meg a társadalmi igényekkel és az alkalmazási feltételekkel. Vannak területek, amelyeken az új médiumok viharos gyorsasággal és átütő sikerrel hódítanak, máshol viszont hosszú évek után is csak látszateredményeket képesek felmutatni. A beilleszkedés mértéke és módja is a világ különböző részein különbözőképpen ment illetve megy végbe. A harmonikus fejlődésre, amely egyértelműen az információs társadalomba vezet, egyik ország sem adhat általánosan használható receptet. A társadalom általános fejlettsége, ezen belül különösen a távközlési és kommunikációs ipar, valamint az infrastruktúra éppen úgy része ennek a fejlődésnek, mint a rádiós és televíziós kultúra színvonala, vagy az exportálható műsorok mennyisége. De nagyban befolyásolja az egyes országok földrajzi helyzete és kiterjedése, az ország beszélt nyelvének nemzetközi elterjedtsége és számos egyéb tényező. A felsorolás egymástól látszólag távoleső elemei is arra figyelmeztetnek, hogy az új médiumok fejlesztése a legkomplexebb tevékenységek egyike - mind a kialakításhoz szükséges feltételeket, mind a kiváltott hatásokat tekintve. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Az új médiumok társadalmi és politikai hatása 9
Az új médiumok gazdasági problémái 29
Az új médiumok szervezeti problémái 35
Az új médiumok jogi problémái 41
Az új médiumok, a kultúra és a művészet 53
Az új médiumok az oktatásban 67
Az új médiumok és a munkafeltételek, az irodai kommunikáció 83
Az új médiumok az egészségügyben 87
Az új médiumok és a fiatalok 93
Az információs társadalom 101
A számítógépek társadalmi alkalmazása 109
Az új médiumok jövője 119
Nemzetközi kommunikációs-és tájékoztatáspolitika 127
Egyes országok kommunikációs és tájékoztatáspolitikája 137
Az új médiumok és a műsorpolitika 153
A tömegkommunikáció koncentrálódása 169
Magántelevíziózás, kereskedelmi televíziózás, reklám 175
Közönségkutatás 185
A kábeltelevíziózás társadalmi és gazdasági hatása 191
Egyes országok kábeltelevíziója 201
A kábeltelevízió és közönsége 213
Közösségi televízió 219
Nyitott csatorna 233
Interaktív televíziózás (videotext, teletext, képernyőszöveg) 239
Fizető televízió 251
A műholdas műsorszórás társadalmi és gazdasági hatása 255
Nemzetközi műholdas műsorszórás 265
A műholdas műsorszórás helyzete az egyes országokban 275
Közvetlenül fogható műholdak (DBS) 291
Műholdas rádiózás 297
A videó használata és társadalmi hatása 301
Videó és erőszakábrázolás 317
Videójátékok 323
Az új médiumok műszaki problémái 327
Digitális technika 77 335
A nagy felbontó képességű televízió (HDTV) 341
Távközlés, telefon 345
Kiállítások, vásárok 357
Tárgymutató 365
Szerzői névmutató 379
A feldolgozott folyóiratok jegyzéke 393
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem