1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új iparvállalati szervezet: a stratégiai mátrix

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 207 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-4393-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Thomas H. Naylor könyve idén májusban jelent meg az USA-ban. A stratégiai tervezés ma már a magyar vállalatoknál sem ismeretlen, de a tervek megvalósítását a vállalati szervezetek rugalmatlansága hátráltatja. A környezethez való gyors alkalmazkodás kényszere világszerte a döntések megosztásán alapuló rugalmas szervezeti formákat hív életre. A stratégiai tervezéssel összehangolt stratégiai mátrix szervezeti forma mind népszerűbbé válik, mert lehetővé teszi, hogy a vállalaton belül rugalmas, piacérzékeny és a nyereségben érdekelt kisebb szervezeti egységek működjenek. A szerző, az észak-karolinai Duke Egyetem vezetőképzőjének professzora, a stratégiai mátrix alkalmazásának gyakorlati tapasztalatait összegezi, megmutatja a módszer előnyeit, és ismerteti megoldási változatait. Kitér a stratégiai mátrix forma emberi, vezetési, sőt vezetőképzési kérdéseire is. Naylor könyvét a vállalati szervezeti formák és módszerek iránt érdeklődő olvasóknak, különösen a vállalati vezetőknek,... Tovább

Fülszöveg

Thomas H. Naylor könyve idén májusban jelent meg az USA-ban. A stratégiai tervezés ma már a magyar vállalatoknál sem ismeretlen, de a tervek megvalósítását a vállalati szervezetek rugalmatlansága hátráltatja. A környezethez való gyors alkalmazkodás kényszere világszerte a döntések megosztásán alapuló rugalmas szervezeti formákat hív életre. A stratégiai tervezéssel összehangolt stratégiai mátrix szervezeti forma mind népszerűbbé válik, mert lehetővé teszi, hogy a vállalaton belül rugalmas, piacérzékeny és a nyereségben érdekelt kisebb szervezeti egységek működjenek. A szerző, az észak-karolinai Duke Egyetem vezetőképzőjének professzora, a stratégiai mátrix alkalmazásának gyakorlati tapasztalatait összegezi, megmutatja a módszer előnyeit, és ismerteti megoldási változatait. Kitér a stratégiai mátrix forma emberi, vezetési, sőt vezetőképzési kérdéseire is. Naylor könyvét a vállalati szervezeti formák és módszerek iránt érdeklődő olvasóknak, különösen a vállalati vezetőknek, szervezőknek, stratégiai tervezőknek, egyetemi oktatóknak és diákoknak, a vezetőképzők tanárainak és hallgatóinak ajánljuk. A könyv kézikönyvként is használható. Vissza

Tartalom

Előszó9
A stratégiai mátrix alkalmazásának indítékai15
Esettanulmány: Dow-Corning16
A stratégiai mátrix bevezetésének indítékai25
A stratégiai mátrix működésének néhány fontos feltétele38
Mátrix rendszerű vezetés: tények és fikciók40
Előnyök42
Összefoglalás43
A stratégiai mátrix működésének összefoglalása45
Mátrix rendszerű vezetés45
A stratégiai tervek definíciója52
Külső környezet52
Szándékok és célok57
Vállalati stratégiák59
Tervezési értekezlet69
Elemzés71
A tervek megvalósítása73
Portfolio-elemzés: Milyen üzletágakban tevékenykedjünk?95
Portfolio-stratégiák76
Alternatív megoldások79
Portfolio-modellek80
A portfolio-modellek korlátai93
Stratégiai portfolio-mátrix94
A SCANA Corporation példája98
Következtetések109
Az erőforrások eloszlása: Mennyit fordítsunk az egyes üzletágakra?112
A tőke-költségvetési modellek és a stratégiai mátrix113
A Shell Oil erőforrás-eloszlatási mátrixa127
A Squibb Pharmaceutical Products erőforrás-eloszlási mátrixa134
Következtetések137
Üzletági stratégiák: Miképpen versenyezzenek az egyes üzletágak?139
Az üzletági stratégiák általános kérdései139
Esettanulmány: Velsicol Chemical141
További példák152
Következtetések156
A nemzetközi műveletek irányítása: Miképpen versenyezzünk az egyes országokban?158
A nemzetközi műveletek irányításának általános kérdései158
A Dow-Corning példája161
Az Alcoa példája164
Esettanulmány: Dow Chemical169
A Westinghouse International példája176
Következtetések182
A stratégiai mátrix vezetési kérdései184
Vállalati kultúra184
Csapatépítés192
A szervezet fejlődése195
Vezetési rendszerek202
Összefoglalás203
A jövő205

Thomas H. Naylor

Thomas H. Naylor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Thomas H. Naylor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Új iparvállalati szervezet: a stratégiai mátrix Új iparvállalati szervezet: a stratégiai mátrix
Állapot:
2.780 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba