1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új horizontok az együttnevelésben

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-616-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mennyire fontos a közoktatási intézmények számára az inkluzív oktatás? Milyen nemzetközi és hazai jó gyakorlatok vannak ebben a témában? A kérdésekre választ kereső kötet egyrészt megerősíti azokat a szakembereket, akik elkötelezetten munkálkodnak az együttnevelés elterjesztésén, másrészt irányt mutat mindazoknak, akik nyitottak a társadalmi befogadásra, de nem biztosak abban, hogyan válhatnak annak aktív szereplőivé. A leírt jó gyakorlatok közreadói a fejlesztésekben, önfejlesztő intézményi gyakorlatok megteremtésében részt vevő pedagógusok, akik nem az intézménytől távol „kitalált" fejlesztések kipróbálói, hanem valójában aktív fejlesztők. Az inkluzív oktatás szemléletmód, és miközben arra keresi a választ, hogy a sajátos nevelési igényű tanulókat hogyan lehet integrálni a többségi oktatásba, arról szól, hogy hogyan lehet átalakítani az oktatási rendszereket és más tanulási környezeteket, hogy azok meg tudjanak felelni a tanulók sokféleségének. Ebben az értelemben az inkluzív... Tovább

Fülszöveg

Mennyire fontos a közoktatási intézmények számára az inkluzív oktatás? Milyen nemzetközi és hazai jó gyakorlatok vannak ebben a témában? A kérdésekre választ kereső kötet egyrészt megerősíti azokat a szakembereket, akik elkötelezetten munkálkodnak az együttnevelés elterjesztésén, másrészt irányt mutat mindazoknak, akik nyitottak a társadalmi befogadásra, de nem biztosak abban, hogyan válhatnak annak aktív szereplőivé. A leírt jó gyakorlatok közreadói a fejlesztésekben, önfejlesztő intézményi gyakorlatok megteremtésében részt vevő pedagógusok, akik nem az intézménytől távol „kitalált" fejlesztések kipróbálói, hanem valójában aktív fejlesztők. Az inkluzív oktatás szemléletmód, és miközben arra keresi a választ, hogy a sajátos nevelési igényű tanulókat hogyan lehet integrálni a többségi oktatásba, arról szól, hogy hogyan lehet átalakítani az oktatási rendszereket és más tanulási környezeteket, hogy azok meg tudjanak felelni a tanulók sokféleségének. Ebben az értelemben az inkluzív oktatás esetében olyan trendről van szó, amelyet egyetlen ország sem hagyhat figyelmen kívül akkor, amikor az oktatásról, az oktatási rendszer fejlesztéséről gondolkodik. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Az együttnevelés szakmai háttere
Kőpatakiné Mészáros Mária: Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben 13
Németh Szilvia: Sajátos nevelési igényű migráns tanulók. A „Kulturális sokszínűség és sajátos nevelési igény" című projekt bemutatása 55
Vargáné Mező Lilla: A pedagógiai diagnosztika és az együttnevelést segítő szakmaközi együttműködés lehetőségei 79
Az inklúzió jó gyakorlatai
Kőpatakiné Mészáros Mária: Bevezetés Az inklúzió jó gyakorlatai című fejezetéhez 125
Végh Józsefné: A tudatos stratégiaalakítás iskolája 127
Zseák Sándorné: A kísérletező, változásra képes iskola 139
Novák Tibor: Az önfejlesztő vezetők és pedagógusok iskolái 147
Novák Tibor: Az iskola a kulturális élet színtere lehet 151
Kőpatakiné Mészáros Mária: A befogadási gyakorlatban alkalmazott modellek, megosztható tapasztalatok 155
Interjú
Tóth Mónika: Fiatalok a befogadó nevelésről-oktatásról 165
1. Függelék 173
2. Függelék 175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem