Ugróiskola I.
Feladatlap a Képességorientált, hatékonyságnövelő olvasás-, írástanítás programhoz
Szerző
Grafikus
Lektor
Kisújszállás
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
Mire az Ugróiskolát végigjárod jól felkészülsz arra, hogy ne tévedj el Ábécéországban. Hosszú, nehéz utat kell megtenned.
Ha kitartó vagy, legyőzöd a Hang-Óriásokat, megszelídíted a ceruzád,...
Tovább
Előszó
Mire az Ugróiskolát végigjárod jól felkészülsz arra, hogy ne tévedj el Ábécéországban. Hosszú, nehéz utat kell megtenned.
Ha kitartó vagy, legyőzöd a Hang-Óriásokat, megszelídíted a ceruzád, megfejted a képek titkait!
Vándorutadra elkísér a tanító néni, vele könnyebb lesz ezt az utat végigjárni.
Hasznos időtöltést, vidám perceket kívánunk az Ugróiskolához!
Vissza
Fülszöveg
Az Ugróiskola I-II. feladatlap a Képességorientált, hatékonyságnövelő olvasás-, írástanítás program részletes tanítási tervéhez készült.
Olyan anyanyelv-pedagógiai módszer segédanyaga, amely a fejlesztő pedagógia eszközeivel segíti a sikeres olvasás-, írástanulást.
A nyolchetes intenzív fejlesztő szakasz tartalmazza mindazokat a feladatokat - motoros, verbális, percepció területeit -, amelyek a sikeres tanulás előfeltételei.
Nem szabad sajnálni az időt a pontos és igényes előkészítésre!
Biztos alapokkal, teljesítménykényszer nélküli, szorongásmentes, nyugodt iskolai légkörben, kiegyensúlyozott gyerekekkel a tanítás - tanulás folyamata eleve eredményesebb.
A részletes tanítási programot az ÉRTJÜK!? című módszertani kiadvány tartalmazza.
Tartalom
I. hét feladatai 1-11
Mozgás- és verbális fejlesztés. Utazás Ábécéországba kisvonattal. Ösztönös szótagolás, állatnevek eltapsolása. 2
Testséma. Beszélgetés a testrészek funkcióiról. Fejem, vállam... dallama megtalálható az ÉRTJÜK? c. könyv 87. oldalán. A testséma bevezetéséhez gyurmaemberke készítését ajánljuk! 3
Verbális fejlesztés: napszakok fogalma. Sorrendiség. 4
Finommotorika-fejlesztés: nagy ábrák színezése iránymegadással. (álló, fekvő, ferde fogalmak) 5
Oldaliság: a jobb oldal fogalmának tanítása "köszönős" kézzel 6
Vizuális percepció: képalakítás mintakövetéssel. Sorrendiség: színritmus követése megadott színek alapján. 7
Vizuális emlékezet, rész-egész kapcsolata. Verbális fejlesztés: szókincsbővítés 8
Verbális fejlesztés: történetalkotás, -befejezés képsorról, képek sorbarendezése, ellentétes szavak: fent-lent... 9-11
II. hét feladatai 12-28
Magánhangzók tanítása szájállásról: "kerek szájú" hangok: á - ő - ó - ű. (A kisvonat hívóképeket hoz. Annyi kocsiból áll, ahány hangból áll a szó.) Az álló és a fekvő helyzet differenciálása 12
Térorientáció. Tájékozódás síkban, vonalrendszerben. Részletes leírás az ÉRTJÜK!? c. könyv 32. oldalán. 15
A ceruzafogás tanításához Foglalkozási terv az ÉRTJÜK!? c. könyv 33. oldalán. A ceruza tanácsa c. vers a 91. oldalon található.
Finommotorika. Az álló egyenesek írását az '"egyéni" vonalazású és a "szépíró" füzetben folytatjuk. (Részletes leírás az ÉRTJÜK!? c. könyv 24. oldalán.) 28
III. hét feladatai 29-42
Az esernyő nyelének átírása ujjal, vázoló ceruzával, alakítása fonallal a horogvonal írásának előkészítésére. Javasoljuk még előkészítő feladatnak a betűelem kirakását terményekből! 31
Magánhangzók tanítása szájállásról: "nevetős szájú" hangok: e - é - i - í. A 3. feladat a 37. oldal előkészítését segíti. 36
Magánhangzók hosszúságának differenciálása (ÉRTJÜK!? c. könyv 63. oldal)
A kinyírt képek az 58. oldalon található négyzethálóban való tájékozódásra, rendezésre, irányok gyakorlására, soralkotásra használhatók. A hangszerek képei az auditív észlelés fejlesztését segítik, (ÉRTJÜK!? c. könyv 37. és 42. oldal) kapcsolva korong és pálcika kirakásával. 42
IV. hét feladatai 43-59
A tollbamondás második sora javító sor. Menetét az ÉRTJÜK!? c. könyv 55. oldalán olvashatják! 57-61