A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Turisztikai alapismeretek 1.

Távoktatási tankönyv/A turizmus mint tantárgy, a turizmus alanya és tárgya

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola-Magyar-Svájci Turisztikai Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Huszonegy éve jelent meg először Svájcban C. Kaspar „Turisztikai alapismeretek" c. alapműve, majd 1982-ben a második, 1986-ban a harmadik, 1991-ben a negyedik és végül 1996-ban az ötödik kiadása. A... Tovább

Előszó

Huszonegy éve jelent meg először Svájcban C. Kaspar „Turisztikai alapismeretek" c. alapműve, majd 1982-ben a második, 1986-ban a harmadik, 1991-ben a negyedik és végül 1996-ban az ötödik kiadása. A szóban forgó mű negyedik kiadásának magyar fordítása 1992-ben a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft. gondozásában jelent meg.
A jelen kiadás alapját az ötödik, jelentősen átdolgozott változat képezte. A kiadó annak ellenére fontosnak ítélte Kaspar könyvének megjelentetését, hogy e témában hazai szerzők munkái is a piacon vannak, sőt méltán a közép- és felsőfokú turisztikai szakképzés részét képezik. A svájci turisztikai iskola patinája, nemzetközi körökben kivívott tekintélye azonban mindenképpen indokolja a turizmus tudomány nagy öregjének, Kaspar professzor művének közzétételét, tanúsítva a svájci iskola folyamatos fejlődését.
A „Turisztikai alapismeretek" c. mű szerves egységet képez Prof. Kaspar „Menedzsment a turizmusban" címmel párhuzamosan megjelentetett másik könyvével, amely ugyanebben a kiadásban szintén hozzáférhető magyarul.
Tekintettel C. Kaspar könyvének legújabban 1995-ben kiadott, átdolgozott és kibővített könyvének időszerűségére, valamint a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolának a távoktatás népszerűsítésére irányuló törekvéseire, kézenfekvő volt a gondolat, hogy a mű a hazai turisztikai felsőfokú szakképzés és menedzserképzés egyik lényeges segédeszköze legyen - a kívánalmaknak megfelelő módon átszerkesztve és a sajátosan magyar ismeretanyaggal kiegészítve.
Ez a könyv nem egyszerűen Kaspar professzor művének fordítása, mivel attól bizonyos fokon el-eltér. A könyv átszerkesztését a távoktatás eltérő metodikája, a hallgatók, tanulók önmagukra utaltsága is szükségessé tette, amely a jobb és magyarosabb fogalmazást, a vizualitás elvének hangsúlyozottabb alkalmazását, a tanulási egységek kialakítását és a képzéshez szükséges ellenőrző kérdések beillesztését eredményezte. Ezt a nagy munkát dr. Fekete Mátyás turisztikai szakértő, a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola címzetes docense végezte el.
A mű felhasználási jogának térítésmentes átengedéséért ezúton is őszinte köszönetemet fejezem ki Paul Haupt (Bern) kiadónak a budapesti Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola, valamint a Magyar-Svájci Turisztikai Továbbképző Intézet nevében. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
1. IDEGENFORGALOM VAGY TURIZMUS, MINT AZ OKTATÁS TÁRGYA 7
1.1 A TURIZMUS RENDSZERE 7
1.2 A TURIZMUS FOGALOM RENDSZERE 10
1.2.1 A turizmus fogalom fejlődése 10
1.2.2 Új turizmus szemlélet 12
1.2.3 A turizmus mai fogalma 13
1.3 A TURIZMUS TÖRTÉNETI FEJLŐDÉSE 20
1.4 A TURIZMUS ÉS KÖRNYEZETE 25
1.4.1 A közgazdasági környezet 25
1.4.2 Társadalmi-kulturális környezet 27
1.4.3 A politikai környezet 29
1.4.4 A technológiai környezet 31
1.4.5 Az ökológiai környezet 32
IRODALOMJEGYZÉK 37
2. A TURIZMUS ALANYA 39
2.1 SZÜKSÉGLET ÉS MOTIVÁCIÓ 39
2.1.1 A szükségletek 39
2.1.2 A motivációk 40
2.1.3 A fogyasztási szokások változásai 41
2.2 TÁRSADALMI HATÓTÉNYEZŐK 42
2.3 GAZDASÁGI HATÓTÉNYEZŐK 43
2.4 TÁRSADALMI-GAZDASÁGI MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK 46
2.4.1 Nettó utazási intenzitás 46
2.4.2 Bruttó utazási intenzitás 46
2.4.3 Az utazási intenzitás Svájcban 47
2.4.4 Az utazási szokások Magyarországon 49
2.5 A TURIZMUS ALANYAINAK TÍPUSAI 50
2.6 AZ IDEGENFORGALOM STATISZTIKAI MÉRÉSE 52
2.6.1 A statisztikai adatfelvétel formái 52
2.6.2 A turisták statisztikai csoportosításának WTO-rendszere 55
2.6.3 A piackutatás fajtái és módszerei 57
IRODALOMJEGYZÉK 61
3. A TURIZMUS TÁRGYA - A TURIZMUS INTÉZMÉNYEI 63
3.1 A TURISZTIKAI KÍNÁLAT 63
3.1.1 Az eredeti kínálat 64
3.1.2 A származtatott kínálat 64
3.1.3 Turisztikai infrastruktúra 64
3.1.4 Turisztikai szuprastruktúra 65
3.1.5 Összefüggés a kínálat elemei közt 66
3.2 A TURIZMUS INTÉZMÉNYEI 67
3.2.1 A turisztikai település 67
3.2.2 Turisztikai „üzemek" ill. turisztikai vállalkozások 76
3.2.3 Primer turisztikai vállalkozások 76
3.2.4 Szekunder (másodlagos) turisztikai vállalkozások 87
3.2.5 A turisztikai szervezetek 88
3.2.6 Együttműködés kényszere 89
3.2.7 Területrendezés, fejlesztés és tervezés 90
3.2.8 Civil turisztikai szervezetek 95
3.2.9 Horizontális és vertikális kapcsolódások 97
3.3 A TURIZMUS TÁRGYAINAK KERETFELTÉTELEI 98
3.3.1 Természeti keretfeltételek 98
3.3.2 Szelíd és kemény turizmus 104
3.3.3 Pénzügyi keretfeltételek 106
3.4 A TURIZMUS TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI 112
IRODALOMJEGYZÉK 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem