1.116.661

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Túl a szegregáción

Kategóriák burjánzása a magyar közoktatásban

Szerző
Szerkesztő
Fotózta
Budapest
Kiadó: L'Harmattan Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 316 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 16 cm x 23 cm
ISBN: 978-963-236-143-7
Megjegyzés: További szerzők a tartalomjegyzékben. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Könyvbe kötött kérdőív melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerekek „nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?
A válasz e kérdésekre összetett. A gyerekek esélyei nemcsak egyéni képességeiktől és a velük személyes kapcsolatban álló szocializációs ágensektől függenek, közvetlen befolyást gyakorolnak rá a társadalom, az iskolarendszer, az országos és helyi oktatáspolitika sajátosságai, továbbá azok a tudományos nézetek, amelyeket az iskolakezdés kapcsán a pszichológia, a pedagógia és a gyógypedagógia megfogalmaz. A kötetben ezt az összetett választ a... Tovább

Fülszöveg


Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerekek „nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?
A válasz e kérdésekre összetett. A gyerekek esélyei nemcsak egyéni képességeiktől és a velük személyes kapcsolatban álló szocializációs ágensektől függenek, közvetlen befolyást gyakorolnak rá a társadalom, az iskolarendszer, az országos és helyi oktatáspolitika sajátosságai, továbbá azok a tudományos nézetek, amelyeket az iskolakezdés kapcsán a pszichológia, a pedagógia és a gyógypedagógia megfogalmaz. A kötetben ezt az összetett választ a pszichológia és szociológia határmezsgyéjén született kutatások eredményei igyekeznek megadni, kiegészülve az európai gyakorlatot, illetve a magyar és nemzetközi szakirodalmat kritikai perspektívában feldolgozó néhány írással.
A tanulmányok zöme az iskolakezdés időszakában hazánkban megjelenő egyenlőtlenségek, a korai szelekció témakörét járja körül két olyan kutatás eredményeinek összegezésével, amelyek az iskolaérettség megállapításának konkrét mechanizmusait és a gyerekek kategóriába, osztályba, iskolába sorolásának komplex mintázatát tárják fel. A kutatások túllépnek annak az általános negatív képnek a bemutatásán, amely a szegregáció és a diszkrimináció megjelenési formáit tükrözi. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Túl a szegregáción Túl a szegregáción Túl a szegregáción

Könyvbe kötött kérdőív melléklettel.

Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba