kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 288 oldal |
Sorozatcím: | Tudományszervezési Füzetek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-05-2800-2 |
Bevezetés | 9 |
A 31 iparilag fejlett ország főbb jellemzői | 15 |
A tudomány- és műszaki politika irányítási mechanizmusa | 22 |
A tudomány- és műszaki politika helye az állam irányítási rendszerében | 22 |
A tudomány- és műszaki politika megvalósításának mechanizmusa | 27 |
A tudomány- és műszaki politika országos csúcsszervei | 30 |
A K+F irányítás második szintje | 36 |
A tudomány- és műszaki politika döntéshozatali szintje | 52 |
A tudomány- és műszaki poltikai irányító intézmények funkció szerinti tipizálásának sémája | 54 |
A kutatás és fejlesztés tervezése | 71 |
A prioritások | 72 |
Fejlesztési programok | 80 |
Kutatástervezés | 82 |
A kutatástervezés általános jellemzői | 82 |
A kutatástervezés jellemzői országok szerint | 85 |
A kutatásban és fejlesztésben foglalkoztatott tudományos és műszaki munkaerő | 100 |
A K+F munkaerő fogalma | 100 |
A tudományos munkaerő létszáma az egyes országokban | 106 |
A K+F terén foglalkoztatott kutatók és mérnökök megoszlása | 115 |
Megoszlás tudományterületek szerint | 115 |
Megoszlás a végrehajtási szektorok szerint | 121 |
A mutatás és fejelsztés finanszírozása | 127 |
A finanszírozás fogalma | 127 |
A ráfordítások nagysága és alakulása | 128 |
A K+F ráfordítások megoszlása | 140 |
A ráfordítások forrásának típusai szerinti megoszlás | 140 |
A K+F ráfordítások megoszlása végrehajtási szektorok szerint | 145 |
A K+F ráfordítások megoszlása a kutatási szintek szerint | 150 |
Következtetések a K+F személyi állományáról és finanszírozásáról szóló elemzések összevetése alapján | 154 |
A nemzetközi kapcsolatok | 159 |
A nemzetközi együttműködés elvei | 159 |
A fejlett és a fejlődő országok közötti együttműködés. Az Új Nemzetközi Gazdasági Rend | 164 |
Az együttműködés gyakorlatának problémái | 173 |
Az együttműködés szükségessége | 173 |
Az együttműködés előnyei | 175 |
Az együttműködés előfeltételei | 176 |
Az együttműködés akadályai | 177 |
Az együttműködés tartalma - tudományterületek, prioritások | 178 |
Az együttműködés formái | 187 |
Nézetek a nemzetközi tudományos és műszaki együttműködés jellegéről és céljairól | 193 |
A problémák jellemző megközelítését tartalmazó nyilatkozatok | 194 |
A fejlődő országokkal kialakítandó kapcsolatokról szóló nézetek | 201 |
Mit tükröznek és mit nem tükröznek a vélemények? | 211 |
Összefoglalás | 218 |
Mellékletek | 225 |
Országok statisztikai adatai | 227 |
Ausztria | 227 |
Belgium | 229 |
Bulgária | 231 |
Ciprus | 232 |
Csehszlovákia | 234 |
Dánia | 235 |
Finnország | 237 |
Franciaország | 238 |
Görögország | 240 |
Hollandia | 242 |
Írország | 243 |
Izrael | 245 |
Japán | 246 |
Jugoszlávia | 248 |
Kanada | 249 |
Lengyelország | 251 |
Magyarország | 253 |
Málta | 254 |
Nagy-Britannia | 256 |
Német Demokratikus Köztársaság | 257 |
Német Szövetségi Köztársaság | 259 |
Norvégia | 261 |
Olaszország | 262 |
Portugália | 264 |
Románia | 265 |
Spanyolország | 267 |
Svájc | 269 |
Svédország | 270 |
Szovjetunió | 272 |
Törökország | 273 |
USA | 275 |
Rövidítések jegyzéke | 277 |
Országok mutatója | 281 |