kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magvető Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 499 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Töredék kötet. A könyv néhány fekete-fehér fotóval, reprodukcióval illusztrált. |
Bevezetés | 5 |
Antigoné lázadása | |
Szophoklész kritikusai | |
Arisztotelész vagy Nietzsche? | 31 |
Az esztétika mint elméletté rögzült kritika | 32 |
Az uralkodó konfliktus | 34 |
Fordulat, felismerés, megrendülés | 36 |
A céltudatos művészet | 44 |
Vétkes-e Antigoné? | 53 |
Apollói vagy dionüzoszi? | 80 |
Halhatatlanság és történelem | 104 |
Az egyenlőtlen fejlődés elmélete | 107 |
Az egyenlőtlen fejlődés elméletének történetéhez | 114 |
Kreón vagy Antigoné? | |
Szophoklész és Athén | 135 |
Szophoklész távlata | 138 |
A tragikus összeütközés természete | 145 |
Megpróbáltatás és helytállás | 149 |
Tett és jellem | 155 |
Szándék és eredmény | 160 |
A naiv irányköltészet | 166 |
Plasztikus eszményiség | 172 |
Hamlet embersége | |
Szophoklész és Shakespeare | 181 |
A korszakos remekmű | 183 |
Hamlet-titok | |
Vélekedés vagy bizonyítás? | 189 |
A Hamlet-legenda | 192 |
A legenda esztétikai indokolása: a romantikus szubjektivitás elve | 195 |
Werder különvéleménye | 204 |
Belinszkij megfejtési kísérlete | 212 |
A marxi fordulat a reneszánsz kritikában | 216 |
Kizökkent az idő | |
A remekmű és környezete | 223 |
A reneszánsz válsága és a harmonikus ember | 229 |
A Rabszolgák és a sziklabörtön | 238 |
Kitörni, vagy beilleszkedni? | 248 |
A montaigne-i önvizsgálat | 260 |
A Montaigne-kérdés útvesztői | 261 |
Én-kultusz vagy társadalomhoz forduló személyesség? | 265 |
Rembrandt öregkori nevető önarcképe | 274 |
Önarckép vagy hasonmás? | 276 |
Az ellentmondásos személyiség | 279 |
Rembrandt és Shakespeare | 285 |
Tükröt tartani a természetnek | |
A shakespeare-i jellegzetes tükre | 289 |
A távlat | 302 |
A költői nézőpont | 310 |
A költő távolságot tart | 312 |
A börtönvilág és az ember | 315 |
Hamlet furcsa álcát ölt | 322 |
Szerepjátszás és helytállás | 323 |
Az ember: remekmű | 330 |
Hamlet világképe | 339 |
Akiket Hamlet irigyel | 346 |
Az értelmes hősiesség | 349 |
A hős és a nép | 354 |
Polonius életfilozófiája | 363 |
Vele vagy ellene? | 365 |
A sokszólamú mű | 368 |
A lírai önelemzés | 375 |
A kép meghatározás | 378 |
A gondolati költemények | 380 |
Szonettek és monológok | 383 |
A drámai színlelés | 390 |
A shakespeare-i jellegzetes | 394 |
Hamlet tipikussága | 397 |
Shakespeare és "a dráma jövője" | |
Shakespeare mint vízválasztó | 403 |
Shakespeare-izálás vagy schillerkedés? | 406 |
A "dráma jövője" | 409 |
A marxi szintézis | 412 |
Önkifejezés és személytelen tükrözés | 417 |
Közvetlen tudatosság és ösztönösség | 430 |
Tudatos realizmus - vagy illusztráló eszményítés? | 434 |
Jegyzetek | 437 |
Név- és címmutató | 485 |