kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 262 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-221-536-2 |
Bevezetés. Tudásgyár vagy a jövő iskolája? | 7 |
Az oktatásügyi szervezetelmélet alapjai | 11 |
Szervezéstudomány és oktatásügy | 13 |
Igazgatástudomány és a tanügy | 16 |
Szervezetkutatások az iskolában | 20 |
Oktatáspolitika-kutatások | 25 |
Egy oktatásügyi szervezetelmélet felé | 28 |
Szociális tanulás és társadalmi változás | 33 |
A társadalmi tanulás folyamatai | 34 |
A társadalmi tanulás szervezeti keretei | 38 |
Oktatás és társadalmi változás | 42 |
Társadalmi tervezés és oktatási rendszer | 50 |
A társadalmi tanulás tervezése | 51 |
A társadalmi tanulás szervezése | 56 |
A társadalmi tanulás irányítása | 61 |
Az iskola szervezete | 67 |
Az iskola mint szociális rendszer | 69 |
A formális szervezet | 69 |
Az informális szervezet | 77 |
Az iskola légköre | 84 |
Kontrollok és konfliktusok | 94 |
Az iskola céljai | 94 |
Konrollmechanizmusok | 100 |
Adaptáció az iskolához | 106 |
Iskolavezetés, iskolafejlesztés | 113 |
Iskolai vezetéselméletek | 113 |
Szervezetfejlesztések tegnap, ma, holnap | 116 |
Iskolátlanított iskola? | 119 |
Az iskola környezet | 127 |
Az iskola társadalmi funkciói | 129 |
Mi a társadalmi funkció? | 130 |
Az iskola hivatalos funkciói | 135 |
Az iskola rejtett funkciói | 141 |
Társadalmi érdekviszonyok és az iskola | 143 |
Az iskolához fűződő érdekek | 145 |
Érdekérvényesítés | 148 |
Érdekegyeztetések | 152 |
A helyi társadalom és az iskola | 156 |
A helyi társadalom fejlődésének tendenciái | 158 |
Szervezeti innovációk | 164 |
Iskolaszervezési koncepciók | 166 |
Az iskolarendszer | 171 |
Az iskolarendszer szerkezete | 173 |
Az intézményrendszer | 175 |
A szabályozási rendszer | 179 |
Rendszerfejlődés - rendszerfejlesztés | 182 |
Az iskolarendszer működése | 188 |
Tanulási pályák | 188 |
A rendszer áteresztőképessége | 190 |
Továbbtanulási utak és útelágazások | 194 |
Szakmaválasztás | 200 |
Elhelyezkedés | 203 |
Az iskolarendszer irányítása | 215 |
Az igazgatási rendszer | 216 |
A tervezési rendszer | 221 |
Ágazati irányítás és társadalmi érdek | 225 |
Az iskolarendszer modernizálása: koncepciók, stratégiák, politikák | 234 |
Az oktatási "robbanás" és társadalmi hatásai | 234 |
Távlati koncepciók | 245 |
Fejlesztési stratégiák | 251 |
Utószó | 261 |