1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés- és iskolaelméleti gyakorlatok

Munkalapok, feladatok, játékok pedagógusképzés és továbbképzés résztvevőinek

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-9228-56-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Neveléselméleti gyakorlatok? Fából vaskarika? A sajátos kötet valóban olyan - önképzésre is ajánlott, de még inkább (a drámapedagógia eszközeit is sokszor alkalmazó) társas, csoportos feldolgozást igénylő - gyakorlatokat, feladatokat, játékleírásokat tartalmaz, melyek a neveléselméleti stúdiumok elmélyítésére alkalmasak a pedagógusképzésben. A szerző a Miskolci Egyetem tanára, számos továbbképzés előadója, tréning-vezetője - egyebek közt az OKKER Pedagógiai Intézet képzéseinek is állandó résztvevője. Immár több mint évtizedes tanítási tapasztalata diktálta, hogy a pedagógusképzés e fontos teoretikus tantárgyát is lehet, sőt kell gyakorlati úton elsajátítani, elsajátíttatni. A kötet a neveléselméleti stúdiumok bevált logikáját követi, ám egy-egy teoretikus kérdésfelvetéshez mindig gyakorlati feladatot találni. A könyv tartalmazza e feladatok, nem egy esetben játékok pontos leírását, bemutatja a szükséges szemléltető információkat, illetve a témához tartozó feladatot magát.... Tovább

Fülszöveg

Neveléselméleti gyakorlatok? Fából vaskarika? A sajátos kötet valóban olyan - önképzésre is ajánlott, de még inkább (a drámapedagógia eszközeit is sokszor alkalmazó) társas, csoportos feldolgozást igénylő - gyakorlatokat, feladatokat, játékleírásokat tartalmaz, melyek a neveléselméleti stúdiumok elmélyítésére alkalmasak a pedagógusképzésben. A szerző a Miskolci Egyetem tanára, számos továbbképzés előadója, tréning-vezetője - egyebek közt az OKKER Pedagógiai Intézet képzéseinek is állandó résztvevője. Immár több mint évtizedes tanítási tapasztalata diktálta, hogy a pedagógusképzés e fontos teoretikus tantárgyát is lehet, sőt kell gyakorlati úton elsajátítani, elsajátíttatni. A kötet a neveléselméleti stúdiumok bevált logikáját követi, ám egy-egy teoretikus kérdésfelvetéshez mindig gyakorlati feladatot találni. A könyv tartalmazza e feladatok, nem egy esetben játékok pontos leírását, bemutatja a szükséges szemléltető információkat, illetve a témához tartozó feladatot magát. Áttekinthető szerkezetű, jól forgatható kézikönyv született, melyet bízvást ajánlunk pedagóguspályára készülő főiskolásnak, egyetemistának, továbbképzésben résztvevő pedagógusoknak, illetve a képzést irányító főiskolai, egyetemi oktatóknak. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
Kulcsszavaink a nevelésről 10
Metaforák a nevelésről 14
Út a nevelésdefinícióhoz - mondatalkotás 16
Definícióválasztás a nevelésről 20
Definícióalkotás a nevelésről 26
Meddig vagyunk kicsik, mettől vagyunk nagyok? 30
Nevelési célok és nevelési célok fogalmazói 42
Neveléselméleti dominó 44
Nevel-e a honvédség? 48
Vita a nevelés lehetőségeiről 50
Szociális és genetikus meghatározottság a nevelésben 52
Közösségeink 56
A nevelés céljai, nevelési célrendszer 60
Esélyek és egyenlőtlenségek 64
Kisebbségek pedagógiája 72
Hol megy végbe a nevelés? 74
Ki nevel? 76
Négy történeti-elméleti modell 78
Meddig terjed az iskola kompetenciája? 84
Bemutatjuk iskolánkat 86
Célok és sikerkritériumok 88
Az iskolakép összetevői 90
Elkötelezettség vagy értéksemlegesség? 94
Az iskola partnerei - partnerazonosítás 96
Játszmák és játékosok 100
Intőkönyvem története 104
Oktatáspolitikai játszmák I. Óvoda 108
Oktatáspolitikai játszmák II. Iskola 112
Oktatáspolitikai játszmák III. Iskola 116
Oktatáspolitikai játszmák IV. Konzílium egy kisiskola sorskérdéseiről 118
A jó tanár, a jó pedagógus 120
PDCA ciklus az intézményi folyamatban 124
Nyitott önértékelési folyamat 126
Erőforráslista 130
Az innováció szakaszai 134
A nevelésfilozófia alapkérdései 140
Az iskolaelmélet alapkérdései 142
Az osztály 144
Az iskola társadalmi környezete 146
Az iskolarendszer 148
Bevezetés a pedagógiába 150
Tanterv 151
Függelék 152
Irodalom 154
Filmográfia 155

Trencsényi László

Trencsényi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Trencsényi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem