Előszó
A szöveggyűjtemény egy oktatási módszer - Magyarországon még kevéssé ismert és gyakorolt -, a direkt módszer bemutatását tűzte ki céljául. A direkt módszer lényege, hogy az idegen nyelv tanítása...
Tovább
Előszó
A szöveggyűjtemény egy oktatási módszer - Magyarországon még kevéssé ismert és gyakorolt -, a direkt módszer bemutatását tűzte ki céljául. A direkt módszer lényege, hogy az idegen nyelv tanítása során ne,m fordítottunk és fordíttatunk le az anyanyelvre minden egyes szót és kifejezést, hanem igyekszünk az idegen nyelvet az anyanyelv felhasználás nélkül, vagy annak minimális használatával, önmagában és más, nem beszédhez kötődő kommunikációs eszközök /mutogatás, rajz, hangutánzás, stb./ igénybevételével tanítani.
A fenti módszer alapgondolatát és létjogosultságát egy párhuzammal szeretném alátámasztani.
Induljunk ki az anyanyelv-tanulás folyamatából és gondoljuk végig, hogy hogyan tudjuk ezt hasznosítani egy idegen nyelv megtanulásánál, megtanításánál. A beszélni tanuló gyerek először szavakat mond, majd mondatokba fűzi, dalokat, mondókákat, kiszámolókat tanul meg szüleitől, nagyszüleitől, óvónénijétől. Megismerkedik a nyelv kiejtési, hangsúlyozási sajátosságaival, szereti és villámgyorsan ismétli mindazt, ami ritmusos, dallamos, játékhoz kötődik, mozgáshoz, rajzhoz, meséhez kapcsolódik. Elraktározza a szókincset, beleívódik a nyelv dallama, nyelvtanilag teljesen helyesen fejezi ki magát, még mielőbb bármit is tudna nyelvtanról, mondatszerkezetről, szófajokról, ragozásról, stb.
Vissza