1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségirányítási rendszerek fejlesztése

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: TÜV Rheinland Akadémia
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 347 oldal
Sorozatcím: Módszertani segédlet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-00-8947-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tudomány pártatlan, vagyis a tények és összefüggések azonosításán túl örökké bizonytalan, hogy a beavatkozás melyik változata etikus. A minőség szó egyértelműen pozitív értéket hordoz, a minőségügy művelői nem pártatlanok, inkább elkötelezettek, elhivatottak. Emiatt a minőség megvalósításáért tett lépések is sokkal ritkábban kérdőjeleződnek meg.
Ugyanakkor elkeseríti a szakembert, ha valaki ezen erkölcsi alapra hivatkozva hályogkovács módjára, kellő elméleti és gyakorlati hozzáértés nélkül kezdi minőségépítő tevékenységét. Könyvünkben mesebeli környezetbe helyzetük termékünket, és esettanulmányok segítségével adjuk tovább az alapismereteket. Ezek megértéséhez az Ön fantáziája is szükségeltetik, hogy ne bárgyúnak, hanem szemléltetőnek, eszméltetőnek találja a történetet.
Az olvasáshoz ezt a nyitottságot kérik a szerzők.

Tartalom

Előszó9
Bevezető11
A minőség és a minőségirányítás alapfogalmai17
A minőségirányítás alapelvei17
A termék fogalma18
A termék-előállítási (termelési) folyamat és szereplői18
A termelési, értékesítési és felhasználási folyamatok általános fázisai21
A minőség fogalma25
A minőség fogalma mint a vevői elvárásoknak való megfelelés25
A vevő elvárásai, a Kano-féle minőségmegközelítés25
A vevői elégedettségen keresztül megfogalmazott minőség28
A minőségkövetelmények mérése29
A minőséggel kapcsolatos igények jellemzői, a minőség számszerűsítési módjai29
A minőségmutatók értelmezése az elvárások tükrében30
A minőségi szint szabályozása a piaci igények szerint, tervezési lehetőségek33
A minőségteremtő elemek rendszerbe szedettsége34
A minőség jogi szabályozása36
Termékfelelősség, piacfelügyelet36
Műszaki szabályozás az EU-ban; a rendszertanúsítás nemzetközi szabályrendszere39
Fogyaztóvédelem40
Akkreditálás42
A folyamatról alkotható modellek. A fontosabb folyamatfajták minőségügyi sajátosságai44
A folyamatok általános modellje44
A folyamat sajátosságai45
Az ismétlődő folyamatok szabályozása45
Projektfolyamat (egyszeri eseményfolyamat) szabályozása46
A kimenetek szerinti folyamatcsoportosítások52
A szerelt termék előállításának folyamatai52
Feldolgozott anyag (ömlesztett termék)53
Szolgáltatások53
Szoftverek54
Folyamatok minőségügyi szabályozásának eszközei55
PDCA, öntanuló fejlődés55
Folyamatok szabályozottsága56
A folyamatokkal szemben megfogalmazott általános minőségügyi elvárások56
A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás59
Az üzleti sikerességet támogató vállalati szabályozások59
A minőségmutatók rendszere60
A minőségi mutatórendszer struktúrája61
A minőségi mutatórendszer kidolgozása62
Benchmarking66
A benchmarking fogalma, céljai67
A benchmarking fajtái68
A bencmarking folyamata70
A minőségi létrehozásának szervezeti, irányítási keretei (minőségmenedzsment) a vállalatnál71
A vezetés feladatai71
Stratégiai tervezés72
Stratégiai elemzés, elemzési módszerek75
A vezetőség minőséggel kapcsolatos feladatai77
A minőségi célok megfogalmazása, minőségügyi tervezés78
Szervezeti felépítés, a szervezeti formák és a minőségirányítás szerkezeti struktúrája82
Erőforrások kezelése85
Vezetőségi átvizsgálás89
A vevői és jogszabályi követelmények fontossága90
A minőség létrehozásának módszerei a termék-előállítási/szolgáltatási folyamatok fázisai szerint91
A terméktervezéssel szembeni minőségügyi elvárások91
A vevői igények felmérésének általános elvárásai91
Értékelemzés, a vevői igények költségszempontú számszerűsítése96
A QFD mint a vevői igények lebontásának módszere97
A tervezés feladata104
A termék tervezésével kapcsolatos általános minőségügyi elvárások, a termékjellemzők optimalizálása104
A termékek élettartam-jellemzői, elemzési és javítási lehetőségei120
Kockázatcsökkentő módszerek135
Hibafa (fadiagram)138
A konstrukció hibáinak kockázatelvű elemzése (konstrukciós FMEA)139
Kockázatelemzés és a hibák csökkentése a poka-yoke elv alapján147
Összefoglaló a minőségügyi módszerek alkalmazásáról a kockázatelemzés területén156
A termelési folyamat minőségügyi szabályozása157
Folyamatok statisztikai módszerei157
A statisztikai folyamatszabályozás (SPC) és a folyamat javításának lépései163
Karbantartás174
TPM180
A beszállítók kiválasztása és értékelése184
A termékek nyomon követése191
Mérési és vizsgálati tevékenységek195
Mérések és vizsgálatok a folyamatokban195
A vizsgálandó minőségjellemzők195
A vizsgálati tevékenység helye szerinti megkülönböztetés197
Mintavételezés198
A vizsgálati terjedelem199
Méréses és minősítéses vizsgálat201
Táblázatos mintavételi tervek202
A vizsgálati utasítás208
Mérőeszköz-felügyelet213
A vizsgálati tevékenység minőségbiztosítása213
A mérőeszközök kalibrálása, hitelesítése216
A körmérések216
A menedzsmentet támogató eszközök a minőség létrehozásában221
A minőségirányítási tevékenység dokumentációs rendszere221
A minőségirányítási dokumentációk által meghivatkozható egyéb előírások224
A minőségfejlesztés eszközei233
A problémák megoldásának lépései233
A csoport- (team-) munka - egyéni problémamegoldás233
ISO 9004-4 szabványban tárgyalt minőségügyi eszközök234
A vevői elégedettség mérésének módszertana249
A vevői minőségérzékelés lépcsői250
A vevői elégedettség mérési sajátosságai az általános marketingmérésekhez képest251
A vevői elégedettség mérésének lépései253
A vevői elégedettség-mérés alapján történő minőségügyi szabályozások257
A minőségirányítási rendszer kialakítása, felülvizsgálata és fejlesztése261
A minőségirányítási rendszer kialakítása, bevezetése és működtetése a gyakorlatban261
Stratégiai célok meghatározása261
Helyzetfelmérés261
A munkaterv, a felelősök, a szervezet áttekintése262
Dokumentációs formák és felület263
Oktatás264
A minőségirányítási tevékenységek szabályozásának rögzítése265
Szabályozások összehangolása, bevezetés266
A minőségirányítási rendszer felügyelete266
Önértékelés268
A minőségirányítási audit271
Az audit fajtái272
Az auditok sajátosságai274
Tanúsítás287
A minőségirányítás gazdasági vonatkozásai291
A minőség piaci, műszaki és gazdasági összefüggései292
A minőség piaci értékelése292
A minőséggel kapcsolatos költségek helye a költségstruktúrában292
Megelőzési, értékelési és hibaköltség-modell294
A költségek nyomon követése, a minőségköltségek meghatározása, az adatgyűjtés gyakorlati módszerei297
A minőségköltségek mint a minőségfejlesztések esetén használt megtérülési számítások298
A minőségköltség-elemzés mint a vállalkozás egészére jellemző állapotértékelő és tervezési eszköz298
Az adatgyűjtés gyakorlati szempontjai299
A minőségköltségek mint a minőségirányítási rendszer hatékonyságának mutatószámai301
Minőségirányítási szabályozás a minőségköltségek alapján302
Minőségirányítási rendszerek305
Eltérő megközelítésen alapuló minőségirányítási rendszerek305
Az "életképes" működésszabályozási rendszer kiválasztása310
Az ISO 9000 szabványsorozat311
Üzleti sikeresség312
A PDCA elv313
A priorizált célok számszerűsítése313
Szakaszosság313
Motivációs problémák313
Semantikus dokumentálási gyakorlat314
Az ISO 9000:2000 szabvánnyal szembeni megjelent elvárások314
ISO 9000:2000315
ISO 9001:2000315
ISO 9004:2000316
ISO 19011316
További szabványok317
A szabvány újszerű elvárásai317
Az ISO 9000 szabványon alapuló rendszerek318
A QS 9000 minőségirányítási rendszer318
Az X9000 rendszerek320
A minőségkörök és a TQC321
A TQM322
Az önértékelésen alapuló minőségdíjak324
Egyéb szabványosított minőségirányítási rendszerek325
Veszélyelemzés a kritikus szabályozási pontokon (HACCP)325
GMP327
GLP328
Környezetvédelmi szabályozások328
Integrált menedzsmentrendszerek329
Fogalomgyűjtemény (TÜV 100)331
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem