1.063.223

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kultúráért és a felnőttképzésért

Ünnepi kötet Sári Mihály 60. születésnapjára

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. Köszöntések
Majdán János: Egy alföldi népművelő köszöntése a Duna partján 7
Kiss Attila: Köszöntő 8
Soós Pál: A hatvan éves Sári Mihály köszöntése 10
II. Tanulmányok hazai szerzőktől
Cseh Sándor: A sztratoszféra szélrendszerének változékonysága a kvázi-kétéves
oszcilláció 13
Francz Vilmos: Óriás fa Hajdú-Bihar megyéből Baranyába, Bács-Kiskunba 21
Halmos Csaba: Munkaügyi rendszerváltás 24
Huszár Zoltán: A Dunagőzhajózási Társaság története az első világháborútól a második világháború kezdetéig (1914-1938) 29
Juhász Erika - Márkus Edina: Az önnevelés, önművelés megjelenése Durkó Mátyás munkáiban 41
Kozma László - Fóris Ágota: A tudástranszfer és a felnőttképzés hálózata 50
Kozma Tamás: A felekezeti oktatás társadalmi funkciói 58
Majdán János: A vasúti tisztképzés Magyarországon mint az élethosszig tartó tanulás intézményesített kerete 68
Maróti Andor: „Kopernikuszi fordulat" a felnőttek tanításában 75
Maróti Andor: Problémák és lehetőségek a felnőttoktatás összehasonlító kutatásában 81
Oroszi Sándor: Konklúziók a két válság összehasonlítása alapján 87
Pordány Sarolta: Az önirányító tanulás kiemelkedő kutatói a 20. század második felében 96
Sifter József: Egy kultúraközvetítő gondolatai a kultúraközvetítők képzéséről (is) 108
Székelyhídi Ágoston: Nemzeti irodalom és globalizáció 117
Szigeti Tóth János: Túl a túlélésen a népfőiskolák... Milyen évtized van mögöttünk? - s vajon milyen lesz a következő? 119
T. Kiss Tamás-Tibori Tímea: A magyarországi felnőttoktatás kiemelt feladatai 127
Tóth Tibor: Gondolatok egy helyes agrárpolitika történeti összefüggéseiről 131
Várnagy Péter: Az aktív állampolgárság fejlesztése a (fiatal) felnőttek körében a formális, a nem formális és az informális tanuláson keresztül 142
Zalay Szabolcs: A drámapedagógia mint társadalmi alrendszer 148
III. Írások idegen nyelven és külföldi szerzők tollából
Alena NeleSovská: Implementation of Study Modularization into the Pregradual Prepare of Teachers for Primary and Preprimary Education 155
György Bebesi: Soviet and Post-Soviet Influence on Present-Day Hungarian Society and Thinking 162
Elke Gruber: Perspektivenwechsel: von der Erwachsenenbildung zum lebenslangen Lernens 167
Frantisek Mezihorák: Mistrovsky úkol evropskych pedagogű: Homo europaeus 175
József Katus: Networks as Sources of Social capital: The SOFT case 181
József N. Szabó: Cultural Agreements of Hungary about „popular democracy " in Central- and Eastern- Europe 193
Matthias Theodor Vogt: De favore peregrinorum. Fremdenfreundlichkeit am Wiederbeginn europaischer Staatlichkeit 197
Peter Bendixen: Erfahrungen und Beobachtungen in der akademischen Weiterbildung 211
Tamás T. Kiss-Timea Tibori: Hauptaufgaben der Erwachsenenbildung 223
Timea Tibori: „Auswirkungen der biologischen Revolutionen auf die Gesellschaft und ihre Denkweise " 226
Wilhelm Filla: Erwachsenenbildung im internationalen Vergleich Beitrag fiir die Festgabe zum 60. Geburtstag von Mihály Sári 231
Sári Mihály tudományos munkássága 239
Szerzőink 247
Képmellékletek 253
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem