kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Generalia Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 316 oldal |
Sorozatcím: | Nyelvészeti füzetek |
Kötetszám: | 5 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-85152-7-9 |
Kollokvium Szegeden | 5 |
Körmendy Mariann: A nyelvtanárok továbbképzésének modellje | 7 |
Lehetőségek | 11 |
Keményné Gyimes Erzsébet: Látlelet a nyelvtanárképzésről és továbbképzésről a paradigmaváltozások tükrében (A curriculumfejlesztés multidiszciplináris megalapozottságáért) | 13 |
Madarász Klára: A továbbképzés mint hiánypótló képzési forma | 23 |
Nagy Erzsébet: A távoktatás lehetőségei a nyelvtanár-továbbképzésben | 41 |
Havas László: A latinoktatás és a többszintű egyetemi képzés | 77 |
N. Horváth Margit: A latin nyelv koordináló szerepe a nemzeti alaptanterv néhány műveltségi területe között | 83 |
Jávor György: A helyes próza- és versolvasásra tanítás módszerei című továbbképzési modul tervezete | 91 |
Havas Lászlóné: Tények és lehetőségek a latin nyelv oktatására az Idegen Nyelvi Lektorátuson | 97 |
Módszerek | 103 |
Csernusné Tóth Annamária: A kétnyelvű szótár mint a nyelvoktatás eszköze (gondolatok a francia-magyar szótár készítése kapcsán) | 129 |
Józsa György: A szóbeli kezdő szakasz mint belépő az idegennyelv-tanuláshoz | 139 |
Szászné Veidner Katalin: Fordítás és szakfordítás a nyelvoktatásban és a tanártovábbképzésben | 165 |
Bolla Mária: A szövegelemzés módszertani kérdései az olasztanítás terén | 173 |
Doró Gézáné: Nyelvi felkészítés a magyar állami és az olaszországi nyelvvizsgákra | 183 |
Kotzián Tamás: A játékosság szerepe az olasz nyelv tanításában | 189 |
Keresztyén Éva: A lexikatanítás problémái | 197 |
M. Nagy Ilona: Hagyományok és lehetőségek a latin mondattan oktatásában | 207 |
Gesztesi Enikő: A latin mondattan tanításának kérdései | 215 |
Sz. Galántai Erzsébet: Latin fogalmazási és beszédgyakorlatok | 223 |
Wagner Gyöngyi: A kisgimnazisták oktatásának módszertani problémái | 229 |
Kultúra | 239 |
Újfalusi Németh Jenő: Kultúrák kommunikációja, nyelvtanítás és klasszikus irodalom | 241 |
Darabos Zsuzsanna: A diákcsere mint az idegennyelvi tanártovább egyik kérdése | 261 |
Jávor György: Az "Antiquitas és korszerű műveltség" című továbbképzési modul tervezete | 265 |
Tóth Sándor: A nem klasszikus szövegek és a magyarországi latinoktatás tanításának problémái (elméleti felvetések és gyakorlati kérdések) | 271 |
Czeglédi Sándor: Képzőművészeti, régészeti emlékek elemzése | 279 |
Dér Terézia: Az orvostudomány az ókori görög-római világban | 291 |
Összegzés | 297 |
A nyelvtanárok továbbképzéséhez javasolt curriculum leírása (Bácskai Mihály, Jávor György, Körmendy Mariann, Madarász Klára, Olajos Terézia) | 305 |
A kötet munkatársai | 312 |