1. szám | |
Kelendi Gyuláné: Szakmai munkaközösségek az iskolában | 1 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Tudatosság és spontaneitás a nevelésben | 5 |
Dr. Chikán Zoltánné: A szaktárgyú gondolkodás fejlesztése az általános iskolai leíró nyelvtani ismeretek tanításában | 13 |
Dr. Zukovits Imre: A sokoldalú és változatos tanulói tevékenység megvalósítása a tanítási órákon | 18 |
Balogh Tibor: Adalék a Lüscher-teszt validitásának kérdéséhez | 26 |
Dr. Mihály Endre: Hogyan szolgálja az ellenőrzés és értékelés a nevelés és a tanítás eredményességét a gyakorlati foglalkozáson | 29 |
Új matematikai nevelés | 36 |
Dr. Szendrei János: Az általános iskolai matematika új tanerv-tervezete | 36 |
Pedagógusok a közéletben | 40 |
Dr. Nagy Andor: Npművelőképzés a tanárképző főiskolákon | 40 |
Műhely | 42 |
Dr. Földy Ferenc: Feladatrendszer oktatás az általános iskola részben összevont alsótagozatos osztályaiban | 42 |
Dr. Pásztor Emil: "Ha élet zengi be az iskolát" | 53 |
Szabó Tibor: A szóbeli kezdő szakasz és az applikációs képek | 57 |
Boroska Miklós: Egy vitatott módszer védelmében | 61 |
Szalay István: A tizedes tört bevezetése az 5. osztályban | 68 |
Dr. Hegyi József: A feladatlapok alkalmazása a zenei megismerésben | 70 |
Dr. Pásztor Emil: A füzetek és a tankönyvek "egyéni" feliratairól | 78 |
Francsics Istvánné: Gondolatok az iskolai gyermekkönyvtár szerepéről és jelentőségéről a napközi otthon kulturális foglalkozásaiban | 79 |
2. szám | |
Dr. Szűcs László: Alsófokú oktatás Ausztriában | 81 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A pedagógus-pálya presztizse | 84 |
Kelendi Gyuláné: A gyermekek szabad ideje és az iskola | 91 |
Oláh Emőd: Az óvoda iskolaelőkészítő szerepének korszerű értelmezése az óvodában folyó ének-zenei nevelés - oktatás vizsgálata alapján | 95 |
Rudas Katalin: Feladatlapok az ének-zene önálló órákon | 102 |
Dr. Hegyi József: A programlapok alkalmazása a zenei készségek fejlesztésében | 109 |
Dr. Zukovits Imre: A tanulókísérletek hatása a tanulók intellektuális, gondolati tevékenységére a tanítási-tanulási folyamatban | 117 |
Szabó Tibor: Kötött és szabad beszéd az orosz nyelvi gyakorló órákon | 131 |
Dr. Vuics Tibor: A nevelési feladat értelmezési és tervezési hibái az általános iskolai földrajztanításban | 134 |
Új matematikai nevelés | 138 |
Dr. Szendrei János: A tantervi tervezet az 1. osztályban | 138 |
Pedagógusok a közéletben | 144 |
Vastagh József: Ez is közélet | 144 |
Műhely | |
Bozsó Józsefné: Hogyan nevelem tanítványaimat a párt szeretetére? | 145 |
Vidéki Mátyás: A programozott oktatás tágabb értelmezésének néhány kérdése munkafüzet alkalmazásakor | 149 |
Dr. Gunyhó Imréné: Felelősök az osztályban | 149 |
Bugár Ferencné: Nyelvtan-helyesírás gyakorló óra a 2. osztályban | 152 |
Hornyák Andrásné: A kosárlabda tanítása a testnevelési órán | 156 |
Szemle | 161 |
Vörös Károlyné: A jutalomkönyvekről | 161 |
3. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Az iskola, a pedagógus tevékenységei | 165 |
Dr. Zukovits Imre: A cselekedtetés, a széles körű tanulói tevékenység alkalmazása az iskolai életben | 174 |
Pedagógusok a közéletben | 184 |
Dr. Juhász Antal. Pedagógusok a honismereti munkában | 184 |
Fiatal nevelők fóruma | 188 |
Bartha László - Drózdik Mária - Dr. Károssy Csaba: Egy programozott audiovizuális ismeretközlő óra az általános iskola 7. osztályának földrajz tanításában | 188 |
Műhely | 194 |
Dr. Sásdi Imréné: Az önállóságra nevelés első lépései: "a megbízás" a kisdobosmozgalom kereteiben | 194 |
Isky László: Az úttörőcsapatok nyári táborozásának megszervezése | 197 |
Abaházi Richárdné: Korszerűsítési törekvéseink a magyartanításban | 204 |
Horváth Anikó: A Betűbúvárok klubjában | 205 |
Dr. Mihály Endre: A tanárképző főiskolák mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok szak nappali és levelező tagozatán használandó jegyzetek jegyzéke | 207 |
Új matematikai nevelés | 209 |
Szemle | 214 |
4. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelés és a nevelők attitűdjei | 221 |
Kelendi Gyuláné: Általános iskolai tanítványaink felelősségtudata | 228 |
Szeléndi Gábor: A testi nevelés időszerű problémái az alsótagozatban | 231 |
Dr. Mezősi Józsefné: Az olvasónevelés eszközei, eljárásai az általános iskola 1-2. osztályában | 239 |
Dr. Zukovits Imre: A technikai és természettudományos szellemi vetélkedők, mint az iskolai oktatás korszerű ismeretszerzési és szemléletformáló kiegészítői | 243 |
Kovács Iván: A specializálódás vizsgálata kézilabdásoknál a lövőkészség kialakulása alapján | 255 |
Dr. Pleskó András: Az osztályfőnök mint rajvezető az 5. osztályban | 262 |
Vörös Károly: Tapasztalataim a tanulók önművelődési igényének fejlesztése terén | 268 |
Pedagógusok a közéletben | 276 |
Vecsenyés János: Pedagógusok a szakszervezeti munkában | 276 |
Fiatal nevelők fóruma | 278 |
Deák László - Gyülvészi Piroska: Elágazásos programok a kémiatanításban | 278 |
Műhely | 281 |
Pósa Lajos: Megjegyzések a földrajztanítás nevelési feladatainak értelmezéséhez | 281 |
Szabó Tibor: Komplex gyakorlás az orosz nyelvi órán | 282 |
Szemle | |
Dr. Waldmann József: A nevelés gyakorlata | 289 |
5. szám | |
Dr. Füle Sándor: A pedagógia és a pszichológia oktatás soronlevő feladatai a pedagógusképzésben | 293 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelői magatartás | 295 |
Keresztesi Miklós: Tantervi témakörök strukturális elemzése | 302 |
Dr. Zukovits Imre: Egy műszaki-technikai vetélkedő tartalmi leírása, didaktikai és metodikai elemzése | 306 |
Hoffmann Ottó: Gondolatok az anyanyelvi nevelés új tantervének körvonalazásához | 320 |
Dr. Pleskó András: Az osztályfőnök mint rajvezető az 5. osztályban | 328 |
Pedagógusok a közéletben | 335 |
Dr. Waldmann József: Néhány gondolat "A közművelődés helyzete és fejlesztésének feladatai" című határozat kapcsán | 335 |
Fiatal nevelők fóruma | 337 |
Blank Péter - Hausmann János: Az irodalomtudomány legújabb eredményeinek hasznosítása az általános iskolai irodalomtanításban | 337 |
Műhely | 339 |
Rehm Anna - Tóth Éva: A hazaszeretetre nevelés 4. osztályos olvasmányairól | 339 |
Tóth Andrásné: Készségfejlesztés Arany János Toldi 1-2. éneke alapján | 350 |
Salga Attila: Lehetne életszerűbben | 352 |
Szemle | 354 |