Bevezető | 6 |
Orosz Sándor: Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében | 9 |
Visszapillantás | 9 |
Az oktatástechnológia fogalma | 16 |
A tudományok ontológiai és gnoszeológiai meghatározottságáról | 16 |
Az oktatástechnológia fogalma ontológiai és gnoszeológiai aspektusból | 17 |
Az oktatástechnológia helye a pedagógiai diszciplínák között | 18 |
Néhány főbb pedagógiai diszciplína jellemzése | 19 |
A leíró és a stratégiai tudományok viszonya | 20 |
Nádasi András: Az információhordozók és információhordozó rendszerek tervezésének és alkalmazásának alapjai | 23 |
A rendszerszemléletű tanítástervezés | 24 |
Az AV médiumokra vonatkozó alapkutatások | 28 |
A médiumkiválasztás szempontjai | 31 |
A médiumokra alapozott tanítás és tanulás | 34 |
Pszichológiai szempontok a médiumok alkalmazásában | 39 |
Tompa Klára: Információhordozó-fejlesztés a pedagógiai gyakorlatban | 41 |
Az információhordozó-fejlesztés színterei | 44 |
Az információhordozók fejlesztése mint a tanulási-tanítási folyamat tervezésének része | 45 |
Cél- és tananyagelemzés | 46 |
A célok pontosítása a tanulói tevékenység szempontjából | 47 |
A célok pontosítása a tudás szerkezete alapján | 49 |
Az információhordozók kiválasztási és szerkesztési szempontjai | 52 |
Tanuláslélektani szempontok | 53 |
Az auditív információhordozók szerkesztése | 54 |
Szempontok a vizuális információhordozók szerkesztéséhez | 55 |
Az olvasásra szánt információhordozók szerkesztése | 57 |
Az információhordozók elkészítésének folyamata | 58 |
Az információhordozók kipróbálása és értékelése | 59 |
A kipróbálás módjai | 59 |
Az értékelés eszközei | 59 |
Magyari László: Az információhordozók és információhordozó rendszerek fajtái és funkcionális jellemzői | 62 |
Vizuális információhordozók | 62 |
Táblai vázlat, táblai rajz | 64 |
Faliképek | 65 |
Nyomtatott ábrák, fényképek, rajzok, szemléltető albumok | 67 |
Applikációs ábrák | 68 |
Térbeli tárgyak | 69 |
Írásvetítő transzparensek | 72 |
Diaképek, diasorozatok | 76 |
Auditív információhordozók | 81 |
Hanglemezek | 83 |
Rádióműsorok | 85 |
Magnetofonfelvételek | 86 |
Audiovizuális információhordozók | 88 |
Hangosított diasorozatok, diaporáma-műsorok | 89 |
Oktatófilmek | 91 |
Televízióműsorok | 93 |
Videofilmek | 95 |
Számítógépi programok | 96 |
Multi-média rendszerek, pedagógiai programcsomagok | 97 |
Kovács László: Az információhordozók hatékony alkalmazásának technikai, szervezési és személyi feltételei | 99 |
Az iskolaépület | 99 |
Új épület tervezése | 99 |
Régi épület korszerűsítése | 102 |
Szaktantermi rendszer | 107 |
Tornaterem | 107 |
Ének-zene terem | 107 |
Rajz szaktanterem | 107 |
Természettudományi szaktantermek | 107 |
Nyelvoktatást szolgáló szaktanterem | 108 |
Egyéb szaktantermek | 109 |
Az információhordozók készítése és használatuk tervezés | 111 |
A komplex használat tervezése | 112 |
Információhordozók készítése | 112 |
Személyi feltételek | 113 |
Tóth Dezső: Az iskolai médiatár | 115 |
Az iskolai médiatár feladatai | 116 |
Általános feladatmeghatározás | 116 |
Állománygyarapítás | 116 |
A médiatár szolgáltatásai | 119 |
Helybenhasználat biztosítása | 119 |
Kölcsönzés | 119 |
Másolatok készítése | 120 |
Tájékoztatás, információterjesztés | 120 |
A jövő útjai | 124 |
Irodalomjegyzék | 126 |
Általános iskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
Középiskolai taneszköz alapjegyzékek | 138 |
Oktatástechnikai AV-anyagok bibliográfiája | 138 |
Ábrák jegyzéke | 142 |
Táblák jegyzéke | 142 |