1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozzunk C++ nyelven! - CD-vel

Az ANSI C++ tankönyve

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 340 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-301-5
Megjegyzés: Bővített, átdolgozott kiadás. CD-mellékletet tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy új könyvvel való ismerkedés során két kérdésre kereshetjük a választ. Milyen a könyv felépítése, mit ad nekem ez a mű? A másik, nem kevésbé fontos kérdés, hogy mi is az a könyvben tárgyalt C++... Tovább

Előszó

Egy új könyvvel való ismerkedés során két kérdésre kereshetjük a választ. Milyen a könyv felépítése, mit ad nekem ez a mű? A másik, nem kevésbé fontos kérdés, hogy mi is az a könyvben tárgyalt C++ nyelv?
A "Programozzunk C++ nyelven!" című könyv elsősorban azok számára íródott, akik most kezdenek ismerkedni napjaink programozási nyelveinek alapját képező C++ nyelvvel. Nem szükséges a teljes művet elolvasni ahhoz, hogy a feldolgozott témakört programok írásával mélyítse el az Olvasó. Amennyiben a feldolgozást sikeresnek ítéli meg, továbbléphet a következő fejezetre. Az önellenőrzéshez a CD-mellékleten található C++ fejlesztőeszköz, tesztprogram és feladatok nyújtanak segítséget.
A könyv azok számára is értékes szakirodalom lehet, akik ugyan már programokat írnak C++ nyelven, azonban a C++ nyelvnek még nem minden területén mozognak otthonosan. A fejezetek a címükben szereplő témakört teljes részletességgel és példák sokaságával tárják az Olvasó elé. Vissza

Tartalom

Bevezetés 1
1. A C++ mint egy jobb C nyelv 7
1. Első találkozás C++ nyelven írt programmal 9
2. A C++ nyelv alapelemei 11
2.1. A nyelv jelkészlete 11
2.2. A C++ nyelv azonosítói 11
2.3. Konstansok 12
2.4. Sztringkonstansok (literálok) 15
2.5. Megjegyzések a programban 16
2.6. Operátorok és írásjelek 16
3. A C++ program szerkezete 17
3.1. Egyetlen modulból felépülő C++ program 17
3.2. Több modulból álló C++ program 18
4. Alaptípusok, változók és konstansok 21
4.1. A C++ nyelv típusai 21
4.2. Egyszerű változók definiálása 25
4.3. Saját típusok előállítása 26
4.4. Konstansok a C++ nyelvben 26
4.5. Értékek, címek, mutatók és referenciák 28
5. Operátorok és kifejezések 33
5.1. Precedencia és asszociativitás 36
5.2. Mellékhatások és a rövidzár kiértékelés 37
5.3. Az elsődleges kifejezés operátorai 38
5.4. Aritmetikai operátorok 38
5.5. Összehasonlító és logikai operátorok 39
5.6. Léptető operátorok 41
5.7. Bitműveletek 43
5.8. Értékadó operátorok 45
5.9. Pointerműveletek 47
5.10. A sizeof operátor 48
5.11. A vessző operátor 49
5.12. A feltételes operátor 49
5.13. Az érvényességi kör (hatókör) operátor 50
5.14. A new és a delete operátorok használata 51
5.15. Futásidejű típusazonosítás 54
5.16. Típuskonverziók 55
5.17. Bővebben a konstansokról 57
6. A C++ nyelv utasításai 59
6.1. Utasítások és blokkok 59
6.2. Az if utasítás 60
6.3. A switch utasítás 65
6.4. A ciklusutasítások 67
6.5. A break és a continue utasítások 73
6.6. A goto utasítás 76
6.7. A return utasítás 77
6.8. Kivételek kezelése 77
6.9. Definíciók bevitele az utasításokba 81
7. Származtatott adattípusok 83
7.1. Tömbök, sztringek és mutatók 83
7.2. Felhasználó által definiált adattípusok 101
8. Függvények 123
8.1. Függvények definíciója és deklarációja 123
8.2. A függvények paraméterezése és a függvényérték 126
8.3. A függvényhívás 127
8.4. Különböző típusú paraméterek használata 130
8.5. Rekurzív függvények használata 151
8.6. Inline függvények 156
8.7. Függvénynevek átdefiniálása (overloading) 157
8.8. Általánosított függvények (template) 159
8.9. Típusmegőrző szerkesztés (type-safe linking) 161
8.10. Esettanulmány: C++ deklarációk értelmezése és készítése 162
9. Névterek és tárolási osztályok 167
9.1. Az azonosítók élettartama 167
9.2. Érvényességi tartomány és a láthatóság 168
9.3. A kapcsolódás 169
9.4. Névterületek 170
9.5. A tárolási osztályok használata 174
10. Az előfeldolgozó (preprocesszor) 181
10.1. Állományok beépítése a forrásprogramba 182
10.2. Feltételes fordítás 183
10.3. Makrók használata 185
10.4. A #line, az #error és a #pragma direktívák 190
II. Az objektum-orientált C++ nyelv 191
11. Bevezetés az objektum-orientált C++ nyelvbe 193
12. Osztályok 197
12.1. Adattagok 198
12.2. Tagfüggvények 198
12.3. Az osztály tagjainak elérése 202
12.4. Az osztály objektumai 204
12.5. Statikus osztálytagok használata 206
12.6. Osztálytagokra mutató pointerek 207
13. Konstruktorok és a destruktor 209
13.1. Konstruktorok 209
13.2. Destruktor 215
14. Operátorok túlterhelése (operator overloading) 217
14.1. A léptető (++, --) operátorok túlterhelése 220
14.2. Az értékadó operátor átdefiniálása 222
14.3. Függvényszerű osztályok (functionoidok) készítése 223
14.4. Felhasználó által definiált típuskonverzió 224
14.5. Az osztályok bővítése input/output műveletekkel 225
14.6. A new és a delete operátorok túlterhelése 226
14.7. A C++ nyelv bővítése saját típussal 227
15. Az öröklés (öröklődés) mechanizmusa 231
15.1. A származtatott osztályok 231
15.2. Az alaposztály inicializálása 235
15.3. Virtuális tagfüggvények - többalakúság (polimorfizmus) 237
15.4. Virtuális alaposztályok 240
15.5. Futás közbeni típusinformációk (RTTI) osztályok esetén 241
15.6. Kivételek és az osztályok 245
16. Általánosított osztályok (templates) 249
16.1. Általánosított osztály definiálása 253
16.2. Specializáció és példányosítás 253
16.3. A sablonosztály "barátai" és statikus adattagjai 255
16.4. Érték- és alapértelmezett sablonparaméterek 255
16.5. A typename kulcsszó 256
16.6. Összetettebb sablonpélda 257
III. A C++ nyelv könyvtára 261
F1. A szabványos C++ nyelv könyvtárainak áttekintése 263
F2. Adatok bevitele és kivitele 267
F2.1. A C-könyvtár alapvető I/O műveletei (cstdio) 267
F2.2. A C++ alapvető I/O műveletei (iostream) 277
F2.3. Állományok kezelése 284
F3. A C-könyvtár legfontosabb elemei 291
F3.1. Karakterek osztályozása és átalakítása 291
F3.2. Konverziós függvények 292
F3.3. Memóriaterületek (pufferek) kezelése 294
F3.4. A dinamikus memóriakezelés függvényei 295
F3.5. Matematikai függvények 296
F3.6. Dátum- és időkezelő függvények 300
F3.7. Rendezés és keresés 303
F3.8. Egyéb hasznos függvények 304
F4. A Szabványos sablonkönyvtár (STL) elemei 305
F4.1. Tárolók (konténerek) 305
F4.2. Iterátorok 311
F4.3. Algoritmusok 313
F4.4. Műveletobjektumok (functions) 315
F4.5. Allokátorok (allocators) 317
F5. Karaktersorozatok kezelése 319
F5.1. A C-könyvtár függvényei 319
F5.2. A string osztály használata 322
Irodalomjegyzék 327
Tárgymutató 329
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem