1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelemtanítás-személyiségfejlesztés

A III. Országos történelemtanítási konferencia anyaga

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
A III. Országos Történelemtanítási Konferencia anyaga
A történelemtanítás értelme és jelentősége
Gosztonyi János: Az eredményes történelemtanításért13
Mátrai László: Történelemismeret és személyiség18
Berend T. Iván: A korszerűsítés néhány módszertani kérdése30
A történelemtanítás helye és feladatai
Szabolcs Ottó: Történelemtanításunk helyzete és feladatai41
Unger Mátyás: Történelemtanításunk és az új tantervek53
Szebenyi Péter: Az új tantervek pedagógiai koncepciója61
Veress Géza: A korszerű történelemtanítás pedagógiája68
Vladár Ervin: Információhordozók rendszere az új tantervek megvalósításához76
Glatz Ferenc: A történelemtudomány és történelemtanítás együttműködésének távlatai83
Kardos József: A történelemtanítás jövője és a tanárképzés95
Balázs Györgyné: Kísérletek az integrált történelem és társadalomismeret kialakítására102
Bíró Ferencné: A tanterv korszerűsítése és a tanár110
Részletek a hozzászólásokból113
Miklósvári Sándor: Zárszó125
A történelemtanítás problémái külföldön
Georgij Georgijev: A történelemtanítás oktatási és nevelési problémái a bolgár iskolákban131
Julius Janovszky: A történelemtanítás távlatai a Csehszlovák Szocialista Köztársaságban136
Jerzy Centkowsky: A Lengyel Népköztársaság tízosztályos iskolájának történelmi tantervéről141
Friedrich Hora-Waldemar Waade: A történelemtanítás meggyőződésformáló szerepének néhány problémája a szocialista iskolában144
Vratislav Capek: A történelemtankönyvek írásának elmélete (Tézisek)151
Horst Diere: A tankönyvvel végzett munka egyes kérdései a felsőbb osztályok történelemtanításában162
Janusz Rulka: A történelem-munkafüzet elkészítésének és felhasználásának néhány kérdése169
Werner Folde: Problémafelvető módszer a történelemtanításban174
Az előzmények
A történelemtanítás korszerűsítésének elvei és területei
Az integrált történelemtanítás
Mátrai László: A kultúra történetisége183
Berend T. Iván: A történelem mint tudományos diszciplina és mint iskolai stúdium194
Mócsy András: Történelem és régészet225
Gyimesi Sándor: Közgazdaságtudomány és történettudomány232
A korszerűsítés módszereiről és eszközeiről
Szabolcs Ottó: Az integrált történelemtanítás módszertani iránya245
Unger Mátyás: A modern tankönyvmodell255
Szabó Károly: Az ismeretalkalmazás értelmezése a történelemtanításban265
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem