1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelemtanítás szaktanteremben

A történelem-szaktantermek vezető tanárainak I. országos tanácskozása - Pápa 1973. április 9-11.

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kötet - amelyet most kézbe vesz az Olvasó - a történelem-szaktantermek vezető tanárainak I. országos tanácskozásáról nyújt tudósítást. A tanácskozás rendező szervei a Magyar Pedagógiai Társaság,... Tovább

Előszó

A kötet - amelyet most kézbe vesz az Olvasó - a történelem-szaktantermek vezető tanárainak I. országos tanácskozásáról nyújt tudósítást. A tanácskozás rendező szervei a Magyar Pedagógiai Társaság, a Magyar Történelmi Társulat, az Országos Pedagógiai Intézet, a Veszprém megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztálya és Pápa város Tanácsának Végrehajtó Bizottsága voltak. A konferencián valamennyi megye és a főváros 3-4 tagú küldöttséggel képviseltette magát. Milyen okok tették időszerűvé a pápai tanácskozás összehívását és anyagának kiadását? Az elmúlt években a történelem-szaktantermek fejlődési üteme jelentősen felgyorsult, a szaktantermek létrehozása szinte mozgalommá vált. 1965-ben összesen két széles hatókörű történelemkabinet működött az országban. Ezzel szemben az 1971/72-es tanévben már 147, az 1972/73. tanévben pedig 279 általános iskolai történelem-szaktanteremről volt tudomásunk. Az ugrásszerű fejlődés kötelességünkké tette a hazai és nemzetközi tapasztalatok megvitatását és a vita eredményeinek közreadását. A szaktantermeket létrehozó pedagógus-kollektívák munkáját segíteni kellett és kell egyrészt a leginkább használható eredmények összegyűjtésével és hozzáférhetővé tételével, másrészt azzal, hogy felhívjuk a figyelmet a leggyakoribb hibákra és tévutakra. Ez utóbbi feladatot különösen aktuálissá teszi, hogy a gyors mennyiségi növekedés közepette mind gyakrabban találkoztunk a célszerűen berendezett és jól működő történelemkabinetek mellett hibás koncepció alapján létesített szaktantermekkel is. A pápai konferencia a pozitív tendenciák erősítését és a hibák korrigálását, illetve elkerülését kívánta szolgálni. A rendező szervek e célok szellemében állították össze a tanácskozás programját. A résztvevők a bevezető előadás meghallgatása után három szekcióban tárgyalták meg a legfontosabbaknak ítélt szervezési és pedagógiai kérdéseket, majd a szekciók vezetői plenáris ülésen számoltak be a vitákról. Ugyanitt hangzott el néhány hazánkkal közvetlenül szomszédos szocialista ország képviselőjének referátuma, végül a tanácskozás eredményeinek összegezése. Vissza

Tartalom

Előszó - - - - - - - - - - - - - - - 7
A szaktantermek szerepe a történelemtanítás korszerűsítésében (Dr. Szebenyi Péter) 9
Szemléltető eszközök és azok felhasználása a történelem-szaktanteremben (Huszár János) 21
A gondolkodásra nevelés lehetőségei és problémái a szaktanteremben (Rácz Jenő) 32
A szaktanterem létrehozásának elvi és gyakorlati kérdései (Dékán Antal) 39
Történelem- és társadalmi ismeretek szaktantermek a Szovjetunióban
(N. /. Apparovics-D. I. Poltarak) 46
Történelem-szaktantermek Jugoszláviában (Dr. Lazar Rakic) 55
Szaktantermes történelemtanítás a Csehszlovák Szocialista Köztársaságban
(Dr. Holer Lajos) 60
Zárszó (Dr. Szabolcs Ottó) 63
Függelék 71
Kézikönyvtár a történelem-szaktanteremben (Szepesi Hajnal) 85
Szaktantermek képekben 87
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem