A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelemtanítás 1963/1-6

A Művelődésügyi Minisztérium módszertani folyóirata - VIII. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám
A VIII. kongresszus útmutatásai nyomán 1
MÓDSZERTAN
Veress Judit: Vezérfonal az általános iskolai történelemtanterv feldolgozásához 3
Major József: A dolgozók általános iskolájában folyó történelemtanítás
néhány tapasztalata II. 11
Dr. Domonkos Imre: A modern képzőművészet kialakulásáról 15
Kottay Ferenc: Néhány gondolat a koncentrációról 20
TAPASZTALATCSERE
Dr. Dékán Károly: A történelem és a munkaoktatás koncentrációjáról 23
Éles Tiborné: Egy „nehéz" óra a IV. osztályban 26
SZEMLE
Dr. Bedrich Baumann: A csehszlovák középiskolai történelemtanítás nevelési célkitűzései 29
A mongolok titkos története (Rubóczky István) 32

2. szám
Dr. R. Várkonyi Ágnes: A XVII. századi Habsburg-ellenes harcok ideológiai kérdései I. 1
MÓDSZERTAN
Dr. Bálint Béla: A rabszolgatartó és a feudális állam fogalmának kialakítása
a középiskolában I. 7
Dr. Taba István: „Történelemből elégtelen." A képesítővizsgára készülés problémái a közgazdasági technikumban 12
Lukács József: A fogalomalkotásról 16
Schuller Gáborné: Az egységes történelemszemléletért 22
Szabó Károly: Még egyszer az összehasonlító és szintetizáló kérdésekről 24
TAPASZTALATCSERE
Simon János: Hogyan nyerhetünk több időt az órán? 27
SZEMLE
Csehszlovák testvérlapunkról (M. J.) 29
Jegyzetek egy angol módszertani könyvről (Szebenyi Péter) 30
Kanyar József: Somogy megye levéltára (Dr. Kenéz Győző) 32

3. szám
Dr. R. Várkonyi Ágnes: A XVII. századi Habsburg-ellenes harcok ideológiai kérdései II. 1
MÓDSZERTAN
Dr. Szabolcs Ottó: Korszerűség és az iskolai történelemtanítás 8
Dr. Bálint Béla: A rabszolgatartó és a feudális állam fogalmának kialakítása a középiskolában II. 11
Poór János: Ismétlési tervezet a gimnáziumok I. osztálya számára 14
TAPASZTALATCSERE
Porcsalmi János: Újszerű szemléltető eszközök múzeuma 19
Turai Kálmán: Az utolsó történelemóra a VIII. osztályban 24
SZEMLE
A Párttörténeti Közlemények 1961-62-es évfolyamai (Vértes Róbert) ... 28

4. szám
A „Történelemtanítás" munkaterve ... 1
MÓDSZERTAN
Horváth Mária: Közvetett auditív és vizuális hatások, s a korszerű szemléltetés kérdéséi 3
Dr. Kenéz Győző: A végvári harcok életszerű szemléltetése 9
Kurgyis Ferenc: Az önálló vázlatkészíttetés problémája a középiskolai történelemórán 14
Kronstein Gábor: A történelem tanítása és a filmek 16
Továbbképzési alapterv 19
TAPASZTALATCSERE
Polgár György: Év eleji ismétlés a VIII. osztályban 26
SZEMLE
A társadalomismeret oktatása a szovjet iskolákban (Biróné, Hortobágyi Anna)
Balogh Sándor - Szabolcs Ottó: Pedagógusok a két világháború között
(Salamon Katalin) 30
Zsigmond László: A német imperializmus és militarizmus újjáéledésének gazdasági és nemzetközi tényezői (Dr. Dékán Károly) 31

5. szám
MÓDSZERTAN
Dr. Eperjessy Géza: A gimnáziumi tantervi vita tapasztalatai 1
Dr. Bálint Béla: A keszthelyi vándorgyűlés tantervi vitája után 6
Dr. Juhász Imre: Az önálló tevékenység és lehetőségei szaktárgyunkban 10
Bod Lajos: A történelmi alapfogalmakról 15
Dr. Gyapay Gábor: Szakköreink lehetőségei 21
TAPASZTALATCSERE
Kottay Ferenc: Egy bemutató óra tapasztalatai 28
SZEMLE
Fegyvertelen álltak az aknamezőkön (Dr. Szabolcs Ottó) 31
Ifjúságunk példaképei (R Gilicz Márta) 32

6. szám
MÓDSZERTAN
Kurgyis Ferenc: A „lipecki módszer" néhány kérdése a középiskolai történelemórán 1
Poór János: Gondolatok a történelmi fogalmakról és kialakításuk első szakaszáról 8
Furuglyás Géza: Mit várok az általános iskolai történelemtankönyvektől ? 14
Kulcsár Zsuzsanna: Tanítás a dolgozók gimnáziuma I-II. osztályában 17
TAPASZTALATCSERE
Dr. Nagy Erzsébet: Módszertani kísérletezéseimből 21
Csulák Mihály: A forrásaik tanítása az általános iskolában 26
Bődi István: A honismereti szakkör az iskolai oktatás-nevelés szolgálatában 29
SZEMLE
Tanulmányok a világnézeti nevelés köréből (Sári Gusztáv) ...32
Ifjúságunk példaképei (R. Gilicz Márta) 33
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem