1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelempedagógiai írások II.

Válogatás dr. Szabolcs Ottó munkáiból

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar-Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím: A történelemtanári továbbképzés kiskönyvtára
Kötetszám: 27
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-463-547-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1999-ben közreadtam egy csokorravalót az elmúlt negyedszázadban megjelent történelempedagógiai írásaimból. Nem magamnak akartam vele emlékművet emelni, hanem úgy éreztem, hogy egy részük még ma is... Tovább

Előszó

1999-ben közreadtam egy csokorravalót az elmúlt negyedszázadban megjelent történelempedagógiai írásaimból. Nem magamnak akartam vele emlékművet emelni, hanem úgy éreztem, hogy egy részük még ma is aktuális, maga az anyag pedig a rendszerváltás után már szakpedagógiai-historiográfiai emlékként is felfogható. Ha más szempontból nem is, a történelemtanítás elmélete kontinuitásának érzékeltetésére bizonyára. Ezt megerősítette bennem az a tapasztalat, amit azóta sok konferencián, más tanácskozásokon és továbbképzéseken szereztem, hogy lassanként kihal az a tanárgeneráció, amely annak idején olvasta ezeket az írásokat. Tanítás-historiográfiai műhely és publikációk híján az új generációk kezébe pedig nem kerülnek a múlt publikációi. Ezért azután sok tanár átéli a szakmai gyökértelenség elbizonytalanító érzését, szakmódszertanilag újszülöttnek érzi magát.
Mivel első kis kötetem terjedelemkorlátai miatt csupán némi ízelítőt tudott adni az 1970-80-as évek módszertani elgondolásaiból, most egy újabb csokrocskát válogattam össze jórészt publikált írásaimból; egy-egy akkor nem megjelentre is rátaláltam. Szeretettel adom tanártársaim kezébe anélkül, hogy egyetlen szót is változtattam volna az akkori kéziratokon. Ezzel vállalva nemcsak a mai, hanem az akkori önmagamat is. A megítélés természetesen az olvasó joga. Vissza

Tartalom

Bevezető az I. kötethez 7
Bevezető a II. kötethez 9
Előszó (Kardos József) 11
Múlt és jelen
Iskolakultúra és tantárgyi rendszer 13
A történelemtanulás, -tanítás hasznáról 21
A történelemtanítás tegnap és ma 34
Történelem - társadalom - ember
A ráció és emóció kérdése a történelemtanításban 53
Az iskolai történelemtanítás egysége 57
Az oktatás korszerűsítése és a térképek 62
Értelmezések és módszerek
A történelemtanítás-módszertan fejlődésének kérdéséhez 70
Az induktív és deduktív út kérdéséhez a történelemtanításban 76
A tömegkommunikáció hatása a történelemtanításra 80
A követelményrendszer és az oktatási folyamat irányítása 85
A tanári szabadság értelmezése a történelemtanításban 93
Nemzeti tudat - európai tudat
A nemzeti tudat alakulása és az iskolai történelemtanítás 99
A tankönyv mint a nemzetközi egyetértés eszköze 109
A magyar történelemtankönyvek európaisága 115
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Történelempedagógiai írások II.
Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba