1.062.289

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelem III.

Középiskolák, 11. évfolyam

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 288 oldal
Sorozatcím: Forrásközpontú történelem
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-19-3500-4
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. 357 képpel, 71 térképpel, 83 ábrával és 33 táblázattal. Tankönyvi száma: 14325
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A történelemtanítás nagy átalakuláson megy keresztül napjainkban. Átalakulnak a tantervek, a követelmények, a célok és a módszerek is. E kötet szerzője - korábbi középiskolai tankönyveihez... Tovább

Előszó

A történelemtanítás nagy átalakuláson megy keresztül napjainkban. Átalakulnak a tantervek, a követelmények, a célok és a módszerek is. E kötet szerzője - korábbi középiskolai tankönyveihez hasonlóan - egyszerre kíván építeni a magyar történelemtanítás hagyományaira, s lépéseket tenni az új elvárások felé. Véleménye szerint a hagyományokhoz igazodó, szerves fejlődés, s nem a gyors, radikális változások vezetnek a történelemtanítás megújításához.
De mik is az új kívánalmak? A tevékenységek - forráselemzés; térképeken való tájékozódás; ábrák, képek értelmezése - előtérbe állítása, az önálló gondolkodásra, véleményalkotásra, vitatkozásra nevelés. Mindezek nem új, de mindenképpen megújítandó célok. Vissza

Fülszöveg

A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységekre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznak forrásokat, hanem azért, mert a tankönyvek pedagógiai apparátusa és szerkezete maximálisan a forrásközpontú történelemtanítást szolgálja, a tananyag mennyisége pedig elegendő időt biztosít ehhez. Minden lecke három részből áll, s ezek a tankönyvből elsajátítható tudás három szintjét is jelentik. A rövid, 1,5 oldalnyi szerzői szöveg adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket. Az Archívum rész szöveges forrásai, képei, térképei, ábrái, diagramjai, táblázatai és a hozzájuk tartozó feladatok lehetővé teszik, hogy a tanulók több oldalról, mélyebben ismerjék meg az adott témát vagy korszakot, és fejlesszék a történelem megértéséhez szükséges képességeiket... Tovább

Fülszöveg

A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységekre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznak forrásokat, hanem azért, mert a tankönyvek pedagógiai apparátusa és szerkezete maximálisan a forrásközpontú történelemtanítást szolgálja, a tananyag mennyisége pedig elegendő időt biztosít ehhez. Minden lecke három részből áll, s ezek a tankönyvből elsajátítható tudás három szintjét is jelentik. A rövid, 1,5 oldalnyi szerzői szöveg adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket. Az Archívum rész szöveges forrásai, képei, térképei, ábrái, diagramjai, táblázatai és a hozzájuk tartozó feladatok lehetővé teszik, hogy a tanulók több oldalról, mélyebben ismerjék meg az adott témát vagy korszakot, és fejlesszék a történelem megértéséhez szükséges képességeiket (forráshasználat, szaknyelv alkalmazása, tér- és időbeni tájékozódás, az eseményeket alakító tényezők feltárása stb.). A változatos szöveges források mellett a 11. évfolyamos kötetben sok olyan témáról találunk ötletes ábrát vagy térképet, amelyet tankönyvben így még nem dolgoztak fel. Újdonság, hogy a tankönyv a térképes ábrázolás számtalan módját mutatja be, s néhány témánál összehasonlíthatóak a különböző ábrázolások is. A Nézőpontok című rész leckénként egy-egy történelmi probléma, vitakérdés több szempontú elemzésére ad módot. A kötetet kiegészítő szinkrón időtábla a gyors tájékozódást teszi lehetővé. Tankönyvsorozatunk ösztönzi és segíti az új érettségi követelményeknek megfelelő szaktanári gyakorlat kialakítását, alkalmazását, a tananyag komplexebb feldolgozását, egy használhatóbb történelemtudás megszerzését. Vissza

Tartalom

Előszó 4
I. A felvilágosodás és a forradalmak kora (1714-1849) 6
1. Szellemi forradalom - a felvilágosodás 6
2. Az egyensúly-politika százada 13
3. Meghiúsult reformok és forradalom Franciaországban 18
4. Az alkotmányos rendszer megszilárdításának kísérlete 25
5. A forradalom radikalizálódása és az új zsarnokság megszületése 32
6. Napóleon uralma és bukása 40
7. Mozgalmak és eszmék a XIX. század első felében 48
8. Az ipari forradalom és következményei 54
9. Amerika és a gyarmati világ 62
10. Kísérletek és elméletek a társadalmi ellentétek feloldására 69
11 Az 1848-as forradalmi hullám 75
II. Az újjáépítés kora Magyarországon (1711-1820) 81
12. Magyarország beilleszkedése a Habsburg Birodalomba 81
13. Az újjáéledő ország 88
14. Magyarország újjáépítése 94
15. A felvilágosult abszolutizmus kísérlete Magyarországon 100
16. II. József kudarca és a kompromisszum helyreállítása 107
17. A napóleoni háborúk - fellendülés és válság 112
III. A reformok és a forradalom kora (1820-1849) 117
18. A reformok megindítói: Széchenyi István és Wesselényi Miklós 117
19 A reformkor kibontakozása 124
20. Politikai küzdelmek a negyvenes években 131
21. A nemzeti ébredés és a nemzetiségi kérdés 139
22. Törvényes forradalom és konszolidációs kísérlet 145
23. A védelem megszervezése 154
24. Fényes győzelmek és tragikus vereség 161
IV. A nemzetállamok és birodalmak kora (1849-1914) 169
25. Európa a forradalmak után 169
26. A német egység és a polgári állam 176
27. Az ipari forradalom újabb hulláma és hatásai 182
28. Az Egyesült Államok felemelkedése és az egyenlőtlen fejlődés 189
29. Nagyhatalmak és gyarmatosítás 196
30. A szövetségi rendszerek kialakulása 203
31. A társadalmi, nemzeti és hatalmi ellentétek kiéleződése 209
32. A boldog békeidők mindennapjai és szellemi pezsgése 217
V. A polgárosodás és a modernizáció kora Magyarországon (1849-1914) 223
33. Az önkényuralom kora 223
34. Út a kiegyezéshez 230
35. A nemzetiségi kérdés 1849 és 1868 között.. 238
36. Politikai viszonyok a századfordulóig 243
37. A felzárkózó gazdaság 249
38. A nemzetiségi kérdés a századfordulóig 256
39. A társadalom változásai 265
40. A világháború előestéjén 271
41. A boldog békeidők Magyarországon 277
Időrendi táblázat 285
A kötetben előforduló új fogalmak 288

Száray Miklós

Száray Miklós műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Száray Miklós könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem