Fülszöveg
A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységekre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznakforrásokat, hanem azért, mert a tankönyvek pedagógiai apparátusa és szerkezete is maximálisan a forrásközpontú történelemtanítást szolgálja, a tananyag mennyisége pedig elegendő időt biztosít ehhez.
Minden lecke három részből áll, s ezek a tankönyvből elsajátítható tudás három szintjét is jelentik. A rövid, 1-1,5 oldalnyi szerzői szöveg adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket.
Az Archívum rész szöveges forrásai, képei, térképei, ábrái, diagramjai és a hozzájuk tartozó feladatok lehetővé teszik, hogy a tanulók több oldalról, mélyebben ismerjék meg az adott témát vagy korszakot, és fejlesszék a történelem megértéséhez szükséges képességeiket (forráshasználat,...
Tovább
Fülszöveg
A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységekre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznakforrásokat, hanem azért, mert a tankönyvek pedagógiai apparátusa és szerkezete is maximálisan a forrásközpontú történelemtanítást szolgálja, a tananyag mennyisége pedig elegendő időt biztosít ehhez.
Minden lecke három részből áll, s ezek a tankönyvből elsajátítható tudás három szintjét is jelentik. A rövid, 1-1,5 oldalnyi szerzői szöveg adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket.
Az Archívum rész szöveges forrásai, képei, térképei, ábrái, diagramjai és a hozzájuk tartozó feladatok lehetővé teszik, hogy a tanulók több oldalról, mélyebben ismerjék meg az adott témát vagy korszakot, és fejlesszék a történelem megértéséhez szükséges képességeiket (forráshasználat, szaknyelv alkalmazása, tér- és időbeni tájékozódás, az eseményeket alakító tényezők feltárása stb.). A10. évfolyamos kötet külön értéke a szöveges források sokszínűsége és a nehezen áttekinthető eseményeket, folyamatokat bemutató ötletes ábraanyag.
A Nézőpontok című rész leckénként egy-egy történelmi probléma, vitakérdés több szempontú elemzésére ad módot.
A kötetet kiegészítő szinkrón időtábla gyors tájékozódást biztosít.
Tankönyvsorozatunk ösztönzi és segíti az új vizsgakövetelményeknek megfelelő szaktanári gyakorlat kialakítását, alkalmazását, a tananyag komplexebb feldolgozását, egy használhatóbb történelemtudás megszerzését.
Néhány adat a 10. évfolyamos kötetről
¦ 40 lecke - mindössze 55 oldalnyi tanulnivaló
¦ kb. 370 szöveges forrás
¦ 265 kép, 107 térkép, 79 ábra, 13 táblázat
¦ több mint 1300 kérdés és feladat
¦ színjelölés mutatja a forrás tartalmát
¦ piktogramok jelzik a forrással leginkább fejleszthető kompetenciákat
¦ betűjelzések tájékoztatnak arról, hogy milyen formában ajánlott a forrás feldolgozása
Vissza