Fülszöveg
A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznak forrásokat, hanem azért, mert a tananyag mennyisége és a tankönyvek felépítése elegendő időt és megfelelő módszereket kínál a forráselemzésre.
Minden lecke három részből áll. A hagyományos tankönyvi rész röviden, az összefüggéseket feltárva adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket.
Az Archívum leckénként legalább 10-12 különböző forrást (szövegeket, képeket, rekonstrukciós rajzokat, térképeket, ábrákat, diagramokat) tartalmaz. A 9. évfolyamos kötet erénye a gazdag művelődéstörténeti anyag, jól áttekinthető például az írások fejlődése. A forrásokhoz kapcsolódó feladatok segítik, hogy a tanulók elsajátítsák a történelmi múlt megértéséhez szükséges alapvető...
Tovább
Fülszöveg
A Forrásközpontú történelem sorozat tankönyvei kísérletet tesznek a történelmi múlt forrásközpontú feldolgozására, és lehetőséget adnak a tanulói tevékenységre épülő történelemtanításra. A sorozat nem azért újdonság, mert a kötetek bőséggel tartalmaznak forrásokat, hanem azért, mert a tananyag mennyisége és a tankönyvek felépítése elegendő időt és megfelelő módszereket kínál a forráselemzésre.
Minden lecke három részből áll. A hagyományos tankönyvi rész röviden, az összefüggéseket feltárva adja meg a források földolgozásához és a korszerű történelemszemlélet kialakulásához szükséges alapismereteket.
Az Archívum leckénként legalább 10-12 különböző forrást (szövegeket, képeket, rekonstrukciós rajzokat, térképeket, ábrákat, diagramokat) tartalmaz. A 9. évfolyamos kötet erénye a gazdag művelődéstörténeti anyag, jól áttekinthető például az írások fejlődése. A forrásokhoz kapcsolódó feladatok segítik, hogy a tanulók elsajátítsák a történelmi múlt megértéséhez szükséges alapvető képességeket (forráshasználat, szaknyelv alkalmazása, tér- és időbeni tájékozódás, az eseményeket alakító tényezők feltárása stb.), és több oldalról, mélyebben ismerjék meg az adott témát vagy korszakot.
A Nézőpontok rész leckénként egy-egy történelmi probléma, vitakérdés több szempontú feldolgozását teszi lehetővé.
A kötetet kiegészítő szinkrón időtábla gyors tájékozódást biztosít.
Tankönyvsorozatunk ösztönzi és segíti az új vizsgakövetelményeknek megfelelő szaktanári gyakorlat kialakítását, alkalmazását, a tananyag komplexebb feldolgozását.
Néhány adat a 9. évfolyamos kötetről
¦ ?tó lecke - mindössze 50 oldalnyi tanulnivaló
¦ kb. 260 szöveges forrás
¦ 286 kép, 81 térkép, 65 ábra
¦ több mint 1000 kérdés és feladat
¦ színjelölés mutatja a forrás tartalmát
¦ piktogramok jelzik a forrással leginkább fejleszthető kompetenciákat
¦ betűjelzések tájékoztatnak arról, hogy milyen formában ajánlott a forrás feldolgozása
Vissza