A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hátrányos helyzetű 3-7 éves korú gyerekek integrált óvodai nevelése 1.

A Biztos Kezdet Óvodai Program háttértanulmányai/A Biztos Kezdet Óvodai Program konferenciakötet/Nyitókonferencia

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!

A közoktatás fejlesztésében való részvétel nagy felelősség volt a múltban is és a mában is. Felelősség azoknak, akik kijelölik az irányait, kitűzik a céljait, meghatározzák a... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!

A közoktatás fejlesztésében való részvétel nagy felelősség volt a múltban is és a mában is. Felelősség azoknak, akik kijelölik az irányait, kitűzik a céljait, meghatározzák a feladatait, és felelősség azok számára is, akik részt vesznek a kidolgozott fejlesztés kipróbálásában, véglegesítésében. Így van ez a Biztos Kezdet Óvodai Program esetében is, amely a TAMOP 21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció (TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002) kiemelt projekt 1. számú „Fejlesztéskoordinációs hálózat, horizontális együttműködések kiépülésének ösztönzése, támogatása" pillérének része. A TAMOP 3.1.1 program keretében megvalósuló fejlesztések célja olyan támogató pedagógiai rendszer kialakítása, amely a konkrét pedagógiai gyakorlat és tevékenység szintjén segíti a közoktatási intézményeket a minőségi oktatás és az oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosításában. Ezen célok érdekében a Biztos Kezdet Óvodai Projektben újszerű módon, az eddigi pedagógiai gyakorlattól eltérően, szociális és egészségügyi tevékenységeket is kíván támogatni az óvodai pedagógiai munkában. A program révén a családok bevonásával és aktív részvételével valóra válik a hátrányos helyzetű gyerekek hozott - alkalmazkodási, életmódbeli, kulturális és szociális területeken jelentkező - hátrányainak enyhítése. Az iskolával való szoros együttműködéssel az óvodaiskola átmenet előkészítése, ezáltal a későbbi lehetséges lemaradások, hiányosságok és különbségek minimalizálása valósul meg. Örömünkre szolgál, hogy a Biztos Kezdet Óvodai Program keretein belül megvalósult tevékenységek eredményeit jelen tanulmánykötetben közkinccsé tehetjük. Bízunk abban, hogy kiadványunk tartalmas gondolatokkal segíti a szakmai munka továbbfejlesztését és a nagyközönség számára is hasznos információkkal szolgál a program által elért pedagógiai eredményekről. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Ajánló 7
Dr. Darvas Ágnes: Esélyek és lehetőségek 9
Kovács Erika: „Legyen jobb a gyerekeknek!" - Biztos Kezdet Programok alapelvei 19
Dr. Bakonyi Anna: A kompetencia alapú óvodai programcsomag
és az esélyegyenlőség kérdései 29
Tolnai Zsuzsanna: A kompetencia alapú óvodai programcsomag és
az inkluzív pedagógiai gyakorlat megvalósulása a Szirombontogató Óvodában 39
Szilvási Léna: Lehetőségek és kockázatok - a környezet hatása
a koragyermekkori fejlődésre Gyerekesély projekt, TAMOP 5.2.1 51
Carajné Hajagos Andrea: A Lépésről lépésre óvodai program
megvalósulása a Kincskereső Óvodában 59
Zolnay János: Szegregáció, migráció i Pécs példája 83
Kocsisné Juhász Éva: A mérés, értékelés, tervezés, differenciált
fejlesztés egysége a mindennapokban 97
Sallainé Sipkai Zsuzsa: Az együttnevelés feltételei 107
Török Lajosné: Neveljünk együtt! 115
Labáth Ferencné: A Biztos Kezdet Óvodai Program nyitókonferenciájának zárszava 129
„A XXI. század gyerekképe egyben jövőképe is." 137
További információk 147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem