Fülszöveg
Tóth Zoltán - Kiss Edina: A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet
Fejlődik-e a tanulók fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos forgalmi rendszere az életkor előrehaladtával? Miként szerveződik a makro-, részecske- és szimbólumszinteken megfogalmazott változások azonosításával kapcsolatos tudás a tanulók kognitív rendszerében? Történik-e kimutatható változás ebben a tudásszerkezetben az iskolai tanulmányok során?
Tót Éva: Informatika az iskolában, 1999-2006
Csaknem egy évtizede indult el a hazai iskolák számítógépekkel történő felszerelésének második hulláma, ennek valódi újdonsága a kapcsolódás a világhálóhoz. Egy 1999-ben készült empirikus vizsgálat 2005-ös megismétlése alapján úgy tűnik, hogy bár érzékelhetően javult az iskolák felszereltsége, nem történt áttörés a tanórai alkalmazásban, s a tanárok eszközhasználati kompetenciája viszonylag lassú ütemben fejlődik. A változások között az otthoni hozzáférés bővülése a leginkább...
Tovább
Fülszöveg
Tóth Zoltán - Kiss Edina: A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet
Fejlődik-e a tanulók fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos forgalmi rendszere az életkor előrehaladtával? Miként szerveződik a makro-, részecske- és szimbólumszinteken megfogalmazott változások azonosításával kapcsolatos tudás a tanulók kognitív rendszerében? Történik-e kimutatható változás ebben a tudásszerkezetben az iskolai tanulmányok során?
Tót Éva: Informatika az iskolában, 1999-2006
Csaknem egy évtizede indult el a hazai iskolák számítógépekkel történő felszerelésének második hulláma, ennek valódi újdonsága a kapcsolódás a világhálóhoz. Egy 1999-ben készült empirikus vizsgálat 2005-ös megismétlése alapján úgy tűnik, hogy bár érzékelhetően javult az iskolák felszereltsége, nem történt áttörés a tanórai alkalmazásban, s a tanárok eszközhasználati kompetenciája viszonylag lassú ütemben fejlődik. A változások között az otthoni hozzáférés bővülése a leginkább szembetűnő.
Eisemann György: Elhallgatás, beszéd, szubjektum Kemény Zsigmond regényeiben
A "posztmodern Petőfi" már polgárjogot nyert napjaink esszéisztikus irodalomtörténeti gondolkodásában. "Posztmodern" lenne Kemény Zsigmond is? Aligha, de a jelen befogadói tapasztalatai az életmű új közelítéseit teszik nyomatékossá.
"Nem idegenebb-e Fáy, Jósika, Eötvös vagy akár Kemény legjobb műve a mai magyar közönség legnagyobb részéről, mint valamely kortárs amerikai regény?" - veti fel a kérdést A rajongók újraolvasója, Brett Easton Ellis American Psycho című szövegére célozva. A tanulmány címe az újraolvasás "kényszeréről" szólva ugyanakkor azt az esztétikai hatóerőt is feltételezi Kemény Zsigmond szövegeiben, mely az első olvasás horizontján is - tehát például a középfokú és a felsőfokú oktatás szintjein - megszólítani képes a befogadót.
Mayer József: Az iskolai rendszerű felnőttoktatás fél évtizede
Az ezredfordulón az iskolarendszerű felnőttoktatás betöltötte a történelmi hivatását, amennyiben pótló és felzárkóztató funkciót vállalt azoknak a társadalmi csoportoknak az iskoláztatásában, amelyek ezt a hagyományos életkorban valamiért nem tudták teljesíteni.
Boros János: A gazdaság mint kultúra
A magyarországi Alkalmazott Filozófiai Társaság jó érzékkel nyúlt a gazdaság témájához, nem sok időszerűbb tárgyat találhattak volna egy olyan korszakban, amikor minden a gazdasági növekedésről, gazdasági össztermékről, finanszírozhatóságokról vagy éppen megszorításokról, megszoríthatóságokról szólt.
Vissza