Fülszöveg
Az 1. osztály első félévében megismerkedtetek a különböző mérések lehetőségeivel. Becsültetek, tetszőleges méréssel megállapítottatok hosszúságot, tömeget, űrtartalmat és időt.
1. Mértetek hosszúságot, szélességet, magasságot: papírcsíkkal, zsineggel, különböző egységekkel, szakaszokkal, ujjal, arasszal, lábfejjel, kitárt karokkal stb.
2. Megállapítottátok a tárgyak, mennyiségek tömegét, a mérleget helyettesítő két tenyeretek segítségével. Így becsültetek, mértetek tömegméréssel is: tolltartót, füzetet, könyvet, ceruzát, törlőgumit, zsebkendőt, sapkát, sálat, almát, szilvát, körtét, diót stb.
3. Figyelmesen tanulmányoztátok a különböző edények űrtartalmát: ivópohár, ecsettálka, kakaós és tejespohár, locsoló, virágváza, tehát mindazt, ami a tanteremben található volt.
4. Becsültetek időegységeket: egy taps, egy lépés, egy koppintás, egy óraközi szünet, egy tanítási óra, egy tanítási nap, egy iskolától hazáig tartó út eseteiben.
Most, mikor már ilyen sokat tudtok a becslés és a...
Tovább
Fülszöveg
Az 1. osztály első félévében megismerkedtetek a különböző mérések lehetőségeivel. Becsültetek, tetszőleges méréssel megállapítottatok hosszúságot, tömeget, űrtartalmat és időt.
1. Mértetek hosszúságot, szélességet, magasságot: papírcsíkkal, zsineggel, különböző egységekkel, szakaszokkal, ujjal, arasszal, lábfejjel, kitárt karokkal stb.
2. Megállapítottátok a tárgyak, mennyiségek tömegét, a mérleget helyettesítő két tenyeretek segítségével. Így becsültetek, mértetek tömegméréssel is: tolltartót, füzetet, könyvet, ceruzát, törlőgumit, zsebkendőt, sapkát, sálat, almát, szilvát, körtét, diót stb.
3. Figyelmesen tanulmányoztátok a különböző edények űrtartalmát: ivópohár, ecsettálka, kakaós és tejespohár, locsoló, virágváza, tehát mindazt, ami a tanteremben található volt.
4. Becsültetek időegységeket: egy taps, egy lépés, egy koppintás, egy óraközi szünet, egy tanítási óra, egy tanítási nap, egy iskolától hazáig tartó út eseteiben.
Most, mikor már ilyen sokat tudtok a becslés és a tetszőleges mérés mozgalmas világából, itt az ideje annak is, hogy megismerjétek a pontos mérések titkát. Elétek tárom a mértékegységeket és jeleiket, a mérőeszközöket és változatos fajtáikat, valamint a hozzájuk kapcsolható foglalkozásokat.
Ehhez segítséget kínálok fel Mindannyiótoknak. Ez a segítség a két kezetek! Számtalan játékos kézgyakorlattal /kézszorobánnal/ sokkal könnyebben vésitek az ismereteket, mert a gyakorlatok felfrissítenek. Jobb a vérkeringésed, és ennek következtében az agy vérellátása. Így tehát könnyebben, fogékonyabban, gyorsabban vésed emlékezetbe az elsajátítandó ismereteket.
Tanítsd meg a családod tagjait is ezekre az izomlazító kézgyakorlatokra, mert mindenkinek segít a gondolkodás serkentésében és az egészségvédelemben.
A munkalapban a kezeket különböző nagyságú kesztyűk helyettesítik. Ezek már azt is elárulják, hogy melyik mértékegységet szemléltetik. Tudom, kíváncsi vagy a lehetőségekre, de ezeket nem árulom el! Te majd kitalálod, felfedezed!
Kitartó gyakorlást, sikeres felfedezést és eredményes mértékváltást!
Vissza