A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Heurisztikus programozású olvasás- és írástanítási módszer kézikönyv

1. osztály

Szerző
Lektor

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az általam kidolgozott anyanyelvi program, mintegy 40 évvel ezelőtti tantárgytörténeti fejlődéshez, e fejlődés során kialakult koncepciókhoz, levezető tendenciákhoz kapcsolható.
Pontosan akkor... Tovább

Előszó

Az általam kidolgozott anyanyelvi program, mintegy 40 évvel ezelőtti tantárgytörténeti fejlődéshez, e fejlődés során kialakult koncepciókhoz, levezető tendenciákhoz kapcsolható.
Pontosan akkor kezdtem a pályafutásomat amikor Magyarországon létrehozták a Nyelvtudományi Intézetet. (1949) Jó távlati célnak tűnt, hogy egy tudományos leíró magyar grammatika megalkotásával foglalkozzanak. Kár. hogy hosszú éveken keresztül kísérleteztek: a nyelvtan felosztásával, terjedelmével, népszerűsítő vagy szigorú szaktudományos jellegével. Ezzel némileg elbizonytalanították a gyakorló pedagógusok azon tagjait is, akik odafigyeltek ezekre a fontos társadalmi és tudományos lépésekre. Egészen 1961-1962-ig kellett várni, amikor megjelent Tompa József tollából "A mai magyar nyelv rendszere" c. akadémiai leíró nyelvtan. Történet azonban egy s más a megjelenése után is. a nemzetközi porondon már megjelentek a modern grammatikai elméleti irányzatok, amelyekkel a magyar nyelvtudomány is ismerkedett. Vissza

Tartalom

Előzmények - bevezetés6
Az oktatás programozása14
Az anyanyelvi tanítás célja és feladatai17
Programtervezet19
A témák egymásra építettsége, vázlatos tanmenete (Ábécéskönyv)25
Az Ábécéskönyv struktúrája27
A spirál (cikcakk vonal) komplex feladatcsatornái38
Programfal és Tankönyvcsalád49
Az Írásfüzetek alkalmazása50
A Feladatgyűjtemény többszörösen visszatérő rendszere57
Az 1-2. osztályos feladatgyűjtemény szerkezeti rendje58
A Feladatgyűjtemény alkalmazása79
Az Olvasókönyv differenciált alkalmazásának módjai92
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás102
A Tankönyvcsaládon kívüli féléves és év végi felmérési javaslatok106
A felmérések tankönyvi struktúrája108
Programvilág mondókákban c. munkalap feldolgozása115
Forog a kerék c. feladatlap 1-2. osztályos alkalmazása116
Hangösszevonás és tánckoreográfia118
Az Olvasókönyv szómagyarázata120
Előzetes a 2-3-4. osztályban megjelenő programfejlesztésről123
Előzetes a témablokkok anyagaiból125
Bibliográfia155

Tolnai Gyuláné

Tolnai Gyuláné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tolnai Gyuláné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem