kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági Lap-és Könyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 234 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Dr. Daróczy Sándor szerző által dedikált példány. |
Ajánlás | 5 |
Bevezetés | 7 |
Az értékorientáció és -szocializáció néhány elméleti és gyakorlati kérdése | 15 |
Az értékek szerepe, funkciója a nevelésben | 15 |
A szocializáció, az értékorientáció és az értékszocializáció fogalma, lényege | 21 |
Az értékorientáció és az értékszocializáció néhány pedagógia, szociológiai és pszichológiai vonatkozása | 26 |
Az értékek elsajátításának mechanizmusai | 35 |
Az értékrendszer, értékhierarchia kialakulása | 39 |
Az értékszocializáció fejlődésének jellemzői 14-18 éves kor között | 42 |
Az értékorientáció és -szocializáció vizsgálatának néhány módszere | 50 |
Az érték- és normarendszer közösség- és személyiségfejlesztő hatása | 57 |
A választott ideálok, elvek, értékek szerepe a személyiség belső integrációjában | 57 |
A társadalmi-politikai követelmények, az értékek és az embereszmény néhány összefüggése | 71 |
Az eszmény szerepe a társadalomban | 71 |
A fogalomrendszerről | 72 |
Eszmények, eszménytípusok, ideálok választásának indítékai | 75 |
A világnézet, a politika, az erkölcs szintetizáló szerepe | 77 |
A marxista világnézet, a politika és az erkölcs összefüggései | 79 |
Néhány tanulság | 80 |
Az értékekre nevelés tudati és magatartásbeli jellemzői | 83 |
Követelmények a nevelésben | 83 |
A tanulói tevékenységrendszer fejlesztése | 83 |
A fiatalok szociális kapcsolatainak alakulása | 93 |
A tudatformálás értékszocializációs jellemzői | 131 |
A hazafiságról és internacionalizmusról | 143 |
A fiatalok értékválasztásn alapuló személyiségképének jellemzői | 152 |
Született adottságok és az intelektus | 153 |
Érzelmek, moralitás és cselekvés | 158 |
A személyiség komlex jellemzői, világnézeti összetevői | 166 |
A tanulók erkölcsi, politikai önismerete, erkölcsi fogalmaik fejlettsége | 175 |
Életcél és pályaválasztási motívumok értéktartalma | 186 |
Néhány általános tanulság | 204 |
A helyzetképbő adódó konkrét tudat- és magatartásjellemzők | 208 |
Idegen szavak és szakkifejezések magyarázata | 213 |
Jegyzetek, hivatkozások | 219 |
Tájékoztató irodalom | 225 |