A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tíz alkalom

Tanulási zavarok korrekciójához kapcsolódó fejlesztő program tapasztalatai és lehetőségei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Trefort Kiadó-ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Tanárképzési és -továbbképzési Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 43 oldal
Sorozatcím: Iskolapszichológia
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-446-315-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"Minden kor, minden társadalom a maga jellegzetes eszközeivel próbálta átadni a felhalmozódott tudást, tapasztalatot a következő nemzedéknek. A pálcasuhogtató szigortól a vitatkozó... Tovább

Előszó

Részlet:
"Minden kor, minden társadalom a maga jellegzetes eszközeivel próbálta átadni a felhalmozódott tudást, tapasztalatot a következő nemzedéknek. A pálcasuhogtató szigortól a vitatkozó szemináriumokig sokféle jutalmazó és büntető módszert talált fel annak érdekében, hogy sokat és soknak tanítson, és lehetőleg deklarált értékrendjéhez alkalmazkodó embert teremtsen.
A "rossz tanulóval", mint pedagógiai, mint pszichológiai, sőt orvosi problémával sok jobbító szándékú kísérlet foglalkozott és foglalkozik mind a mai napig, hiszen a rossz tanuló a nevelők kudarcának elő bizonyítéka, mellyel nap mint nap szembesülni kell.
A mindinkább teljesítményorientált világunkban az oktatás dinamikájából, a változó, de egyre jobban megterhelő tanmenetből, a színvonalat illetően mind heterogénebb pedagógustársadalom lehetőségeiből kedvezően gyakorlatilag alig van mód az egyénre, a személyes képességekre szabott oktatásra. A gyakorlatban így van ez még akkor is, ha a különböző iskolareformok az ellenkezőjét szorgalmazzák mindennek. (A különböző statisztikai adatok a tanulási zavarral küzdő gyermekek számát az általános iskolai osztályokban 10-15% köré helyezik.)
A tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek számára igazi traumát jelent az iskolába lépés. De mi is az, hogy tanulási zavar? A tanulási zavarokkal küzdő gyermek átlagos intellektussal bír, nincsenek súlyos észlelési hiányosságai, nincsenek patológiás viselkedéstünetei és környezetében nincsen extrém deviáns faktor."
Vissza

Tartalom

A tanulási zavarok problémaköre, kutatása 9
A program részletes ismertetése 12
A pszichológus vezetésével működő csoport 19
A csoport tanulásai és tapasztalatai 25
A pedagógusok vezetésével működő csoport 27
A fejlesztő program rövid elemzése 29
Egy programváltozat pszichológusvezetésével 34
A sorozat eddig megjelent füzetei 41-43

Kalamár Hajnalka

Kalamár Hajnalka műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kalamár Hajnalka könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem