1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tiltsuk be a tapsot!

Válogatott írások

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Európa Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 417 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-07-7554-9
Megjegyzés: Kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Glenn Gould, a XX. század második felének egyik legeredetibb és legnagyobb hatású előadóművésze, akinek különös életpályáját a magyar olvasó Ottó Friedrich könyvéből ismerhette meg nemrégiben, nemcsak abban volt rendhagyó, hogy harmincegy éves korában örökre szakított a koncertpódiummal, hanem abban is, hogy sosem elégítette ki csak a zongorázás. Mindig, de a hangversenyélettől visszavonulva különösen nagy becsvággyal készített rádiós, majd televíziós dokumentumjátékokat, mindenekelőtt pedig írt: esszét, előadást, lemezborítót, könyvkritikát - irodalmi igénnyel, a maga sajátos, olykor cikornyásan humoros és nem éppen tapintatos stílusában. Gondolatait nemegyszer interjú formájában fejtette ki. Ezekben a beszélgetésekben többnyire ő volt mind a két fél, mint Karinthy, mikor álmában két macska volt, és játszott egymással. Gouldnál sokszor nehéz eldönteni, hogy mennyi a játék, és mennyi a halálos komolyság. Talán úgy érezte, hogy mondandója annyira keserű pirula, annyira szokatlan,... Tovább

Fülszöveg

Glenn Gould, a XX. század második felének egyik legeredetibb és legnagyobb hatású előadóművésze, akinek különös életpályáját a magyar olvasó Ottó Friedrich könyvéből ismerhette meg nemrégiben, nemcsak abban volt rendhagyó, hogy harmincegy éves korában örökre szakított a koncertpódiummal, hanem abban is, hogy sosem elégítette ki csak a zongorázás. Mindig, de a hangversenyélettől visszavonulva különösen nagy becsvággyal készített rádiós, majd televíziós dokumentumjátékokat, mindenekelőtt pedig írt: esszét, előadást, lemezborítót, könyvkritikát - irodalmi igénnyel, a maga sajátos, olykor cikornyásan humoros és nem éppen tapintatos stílusában. Gondolatait nemegyszer interjú formájában fejtette ki. Ezekben a beszélgetésekben többnyire ő volt mind a két fél, mint Karinthy, mikor álmában két macska volt, és játszott egymással. Gouldnál sokszor nehéz eldönteni, hogy mennyi a játék, és mennyi a halálos komolyság. Talán úgy érezte, hogy mondandója annyira keserű pirula, annyira szokatlan, annyira ellentmond sok mindennek, amit tisztelni és csodálni tanultunk, hogy csak a humor mázával bevonva megy le a torkunkon. Nem szerette Mozartot, sőt jószerével alig valamit abból, amit Bach és Wagner közt írtak. Kedvenc énekesnője - Elizabeth Schwarzkopf mellett - Barbra Streisand volt. Elavult és fölösleges intézménynek tartotta a hangversenyt, úgy vélte, hogy a mű igazi interpretációja a vágóasztalon jön létre. Tiltsuk be a tapsot! - követelte, humornak álcázott komolysággal, sőt azt is állított, hogy esztétikai ítéletet nem volna szabad mondani, csakis erkölcsit. Egy nagy művész, egy nagy különc, egy kivételesen öntörvényű ember gondolatait kapja az olvasó, birkózhat velük, berzenkedhet ellenük - unatkozni biztosan nem fog. Vissza

Tartalom

Anton Webernről / 5
(Barabás András)

A Goldberg-variációk /17
(Barabás András)

Beethoven utolsó három zongoraszonátája / 27
(Barabás András)

Tiltsuk be a tapsot! / 33
(Csuhai István)

Védőbeszéd Richárd Strauss mellett / 43
(Barabás András)

Arnold Schönberg távlatai / 57
(Barabás András)

Jó tanácsok diplomaosztásra / 83
(Csuhai István)

A hangfelvétel kilátásai / 92
(Csuhai István)

Ives IV. szimfóniája / 134
(Barabás András)

Arnold Schönberg zongoramuzsikája / 142
(Barabás András)

Yehudi Menuhin /152
(Csuhai István)

Petula Clark nyomában /160
(Csuhai István)

Arnold Schönberg II. kamaraszimfóniája / 175
(Barabás András)

Az évtized lemeze / 188
(Csuhai István fordítása)

Húzzuk elő a ritka romantikusokat?...
Nem, ők csak múló szeszély /197
(Csuhai István)

Beethoven Pathétique, Holdfény- és Apassionata-szonátája/ 204
(Barabás András)

Glenn Gould öninterjúja Beethovenről / 209
(Barabás András)

Lemezek egy lakatlan szigetre / 222
(Barabás András)

A rádió mint zene:
Glenn Gould John Jessoppal beszélget / 228
(Csuhai István)

Grieg és Bizet zongoramuzsikája
(továbbá:
bizalmas figyelmeztetés a kritikusoknak) / 256
(Barabás András)

Felvirrad Hindemithnek? Megint? / 264
(Barabás András)

Glenn Gould interjúja Glenn Gouldda
Glenn Gouldról / 271
(Barabás András)

Úgyis az a jobb, amit kihagytál:
zenehallgatási kísérlet / 294
(Csuhai István)

Streisand mint Schwarzkopf / 313
(Barabás András)

Mozart és kapcsolt részei / 321
(Barabás András)

Sibelius zongoramuzsikája / 341
(Barabás András)

Stokowski - hat tételben / 348
(Barabás András)

Glenn Gould életrajza 394
(Barabás András)

Wilheim András: Utószó / 402
A közölt tanulmányok forrásai / 407
Névmutató / 411

Glenn Gould

Glenn Gould műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Glenn Gould könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem