1.062.859

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti célú ajándékozás

Szerző
Budapeset
Kiadó: Hinora Cégcsoport
Kiadás helye: Budapeset
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 168 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-06-6763-0
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Könyvünk az üzleti célú ajándékozás összetett jelenségének bemutatására vállalkozik és a kapcsolódó elméleti és gyakorlati alapvetések feltérképezését tűzi ki célul. Haszonnal forgathatják az... Tovább

Előszó

Könyvünk az üzleti célú ajándékozás összetett jelenségének bemutatására vállalkozik és a kapcsolódó elméleti és gyakorlati alapvetések feltérképezését tűzi ki célul. Haszonnal forgathatják az üzleti ajándékot adók és ajándékozottak, az ajándékokat forgalmazók, a kommunikációs szakma művelői és azok a diákok is, akik a kommunikációs szakmával ismerkednek különböző oktatási intézményekben.
Nem találkoztunk eddig olyan összefoglalóval, szakkönyvvel, amely a különböző típusú üzleti célú ajándékokat együtt vizsgálta volta, sőt olyannal sem, amelyik részletesebben foglalkozott volna, ezen témakör bármelyik területével.
Azért is választottuk a kommunikáció, a pr és marketing ezen alternatív eszközét a könyv témájául, mert napjainkban a hagyományos (ATL) módszerek hatékonysága érzékelhetően csökken és sokszor nem csak ellenséges érzéseket keltenek a reklámok, de már vizuális környezetszennyezésként is emlegetik azokat. A hagyományos rádió- és tv-reklámok, az óriásplakát, az újsághirdetések, a szórólapok ma már nem elegendőek egy célcsoport hatékony eléréséhez. A nagy kommunikációs és reklámzajban csak kreatív megoldásokkal lehet a pr- és reklámüzenetet célba juttatni, a hírnevet és a márkát tovább építeni, az eladásokat növelni. A kommunikációs kiadásokon belül egyre nagyobb arányt képviselnek a BTL eszközök, valamint az integrált kommunikációs modellben, a pr eszköztárához sorolt üzleti célú ajándékozásra költött összegek is folyamatosan nőnek. Becslések szerint Magyarországon évente több 10 milliárdos nagyságrendű a gazdasági társaságok és az intézmények ajándékozásra szánt kerete, valamint az ilyen ajándékokat előállító és forgalmazó cégek forgalma is folyamatosan nő. A kis- és közepes vállalatok gyakorlatában is megfigyelhető ennek a módszernek és eszköztárnak a széles körű alkalmazása. Vissza

Tartalom

1. Bevezető
2. Az ajándékozás pszichológiája
2.1. Mi motiválja az ajándékozót? 11
2.2. Mi a szerepe az ajándékozásnak az emberi kapcsolatokban? 13
2.3. Milyen hatást vált ki az ajándék a megajándékozottban és milyen pszichológiai
előnye származhat ebből az ajándékozónak? 13
2.4. Milyen szimbolikus jelentése és kommunikációs szerepe van az ajándékoknak? 17
2.5. Használható-e az ajándék jutalmazó, motiváló eszközként, ha növelni akarjuk
egy személy hatékonyságát? 19
2.6. Milyen típusú ajándékokat szeretünk kapni? Lehet-e általánosítani? 21
2.7. Mi a szerepe az ajándékozásnak egy szervezet életében? Hogyan illeszkednek
az ajándékok a szervezeti kultúrába és mi az ünnepek jelentősége? 24
3. Az üzleti célú ajándékok helye a marketingmixben
3.1. Hova helyezhetők el az üzleti célú ajándékok a marketingkommunikáció
fogalomrendszerébe? 27
4. Hogyan lehet csoportosítani az üzleti célú ajándékokat?
4.1. Hogyan lehet csoportosítani az ajándékokat
a pr-ben és a marketingkommunikációban elfoglalt helyük szerint? 31
4.2. Milyen ajándéktípusokat különböztethetünk meg adózási szempontból? 32
4.3. Egyéb lehetséges szempontok a csoportosításra 34
5. Üzleti ajándékozás
5.1. A pr szerepe várhatóan növekedni fog 37
5.2. Szakvélemények az üzleti ajándékok hatékonyságáról 38
5.3. Üzleti ajándékozás a belső pr tevékenységében 40
5.4. Üzleti ajándékozás a külső pr tevékenységében 42
5.5. Ajándékozás helyett adományozás? 48
5. 6. Milyen protokolláris szabályok vonatkoznak az üzleti ajándékozásra? 49
5.7. Kinek a feladata a szervezeti hierarchiában az ajándékok kiválasztása? 50
6. Promóciós ajándékok
6.1. Miért van szükség alternatív marketingkommunikációs eszközökre? 53
6.2. Hogyan alkalmazzuk az alternatív eszközöket? 58
6.3. Az BTL eszközök hatékonyságáról 59
6.4. Ajándékok a vásárlásösztönzés szolgálatában 60
6.5. A fogyasztókat ösztönző módszerek 61
6.6. Reklámajándékok árusítása? 70
6.7. A kereskedőket ösztönző módszerek 72
6.8. A promóciós ajándékok hatékonyságáról 72
7. Az üzleti célú ajándék kiválasztása
7.1. Célmeghatározás 77
7.2. A célcsoport meghatározása 79
7.3. Az üzenet meghatározása 80
7.4. Az ajándék hatékonysági idejének meghatározása 83
7.5. A büdzsé és az értékhatárok meghatározása 84
7.6. Kreativitás és a kreativitás korlátai az ajándékok kiválasztásánál 87
7.7. Milyen a jó ajándék? 91
8. Záró gondolatok 97
9. Mellékletek
1. Melléklet - 9.1. Hogyan adózzunk az ajándékok után? 101
2. Melléklet - 9.2. Az ajándékok kínálati oldalra jellemző csoportosítása 106
3. Melléklet - 9.3. Az üzleti célú ajándékok Magyarországi piaca 107
4. Melléklet - 9.4. A GE etikai kódexe - részletek 112
5. Melléklet - 9.5. Az ajándékozás szokatlan alkalmai 115
6. Melléklet - 9.6. Az ajándékozás protokolláris szabályai Magyarországon 116
7. Melléklet - 9.7. Protokolláris szabályok - nemzetközi ajándékozás 123
8. Melléklet - 9.8. Az üzleti célú ajándékok színes világa 136
9. Melléklet - 9.9. A reklámajándéktárgyak és promóciós ajándéktárgyak
kivitelezése 150
10. Melléklet - 9.10. A virág, mint üzleti célú ajándék
A virágok jelentése, üzenete 156
10. Irodalomjegyzék 162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem