1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Thomas Gainsborough

Thomas Gainsborough

Szerző
Fordító
Róla szól
Grafikus
Budapest
Kiadó: Corvina
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott keménykötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: Welt der Kunst
Kötetszám:
Nyelv: Német  
Méret: 27 cm x 24 cm
ISBN: 963-13-0424-3
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér reprodukciókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A híres ember cselekedetei mindig is felkeltették a többiek kíváncsiságát: milyen lehet a megjelenése, az arca? Külső megjelenés és egyéniség bensőséges és sokatmondó összefüggése volt minden... Tovább

Előszó

A híres ember cselekedetei mindig is felkeltették a többiek kíváncsiságát: milyen lehet a megjelenése, az arca? Külső megjelenés és egyéniség bensőséges és sokatmondó összefüggése volt minden korszakban a portréfestészet nagy népszerűségének forrása. Az önálló képmás műfaját és alapelveit a XV. század teremtette meg. A nagy egyéniségek, az érdekes embersorsok, a társadalmi korlátokat áttörő hadvezérek, meggazdagodó kereskedők, híres művészek, tudósok korában újra érdekesség válik az egyén, az egyes ember a maga testi valóságában, és a kiemelkedő személyiségek mellett megjelennek a mindennapi élet szereplői is. "A realitások tisztelete - írja Marlaux - a polgári értékrend része." A reneszánsz óta a jó portré többféle követelménynek tesz eleget - koronként változó mértékben. Azt hihetnénk, a legfontosabb kívánalom a hasonlóság, a modell arcvonásainak felismerhető, pontos ábrázolása. Csakhogy a festő nem elégedhet meg a külső jegyek bemutatásával; érzékeltetnie kell a jellemet, az egyéniség fő vonásait, sőt az ábrázolt személy társadalmi hovatartozását, szerepét, jelentőségét is. E feladatok egyúttal a lehetőségek sokféleségét jelzik; általuk érvényesülhet a portréfestők egyénisége, művészi felfogása a legkülönbözőbb elvek uralma idején.
Különösen feltűnő az arcképfestészet páratlan népszerűsége Angliában, ahol a reformáció óta a művészeti élet másként alakult, mint a kontinensen. Megszűntek a nagy egyházi központok, abbamaradt a további, kolostorokhoz, egyházi műhelyekhez kapcsolódó mesterképzés. Az új műpártoló-megrendelő réteg érdeklődése világi témánkra - elsősorban a képmás műfajára - korlátozódott. A művészképzés megoldatlansága miatt az angol művészet színvonala alacsonyabb lett, és a nagyobb megbízásokat nem helyi mesterek, hanem külföldről behívott, elismert festők kapták. A XVI. században Holbeint, a XVII. század elején Rubenstnek hívták Angliába, és mindkettőjüket elhalmozták megrendelésekkel. Van Dyck olyanannyira meghódította az angol közönséget és a művészeket, hogy még a XVIII. században is követendő példának számított a portréfestészetben. A virtuóz anyagfestésen túl arcképeinek utolérhetetlen eleganciája jelentett újat kortársai számára. Modelljeinek előnyös tulajdonságait, az öltözködés finomságát, a magatartás könnyedségét hangsúlyozta. Az ábrázolt személyek - arisztokraták és gazdag polgárok - egy kiváltságos osztály idealizált, nem hétköznapi világához tartoznak, amelyben szépség, előkelőség és finomság uralkodik. Vissza

Kelényi György

Kelényi György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kelényi György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Thomas Gainsborough Thomas Gainsborough Thomas Gainsborough Thomas Gainsborough Thomas Gainsborough

A gerinc enyhén sérült.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba