1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

The Ethics of International Business

Szerző
New York-Oxford
Kiadó: Oxford University Press
Kiadás helye: New York-Oxford
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím: The Ruffin Series in Business Ethics
Kötetszám:
Nyelv: Angol  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 0-19-507471-8
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg



'The new Ruffin Series in Business Ethics publishes the best thinking about the
role of ethics in business____Integrates the teaching and practice of management
with ethics and the humanities."
Ethics Digest
'Well-written, well-reasoned, timely, and a valuable supplementary text in any international business course."
Tagi Sagafi-nejad, Loyola College
Business ethicist Thomas Donaldson offers three concepts for interpreting international business ethics: a social contract between productive organizations and society, the notion of a fundamental international right, promulgated by ten specific international rights, and a moral "algorithm" to help multinational managers make tradeoffs between conflicting norms in home and host countries. He then employs these concepts in the analysis of specific problems such as the distribution of hazardous technology and South African divestment. The first book to systematically evaluate global business from a moral perspective, this... Tovább

Fülszöveg



'The new Ruffin Series in Business Ethics publishes the best thinking about the
role of ethics in business____Integrates the teaching and practice of management
with ethics and the humanities."
Ethics Digest
'Well-written, well-reasoned, timely, and a valuable supplementary text in any international business course."
Tagi Sagafi-nejad, Loyola College
Business ethicist Thomas Donaldson offers three concepts for interpreting international business ethics: a social contract between productive organizations and society, the notion of a fundamental international right, promulgated by ten specific international rights, and a moral "algorithm" to help multinational managers make tradeoffs between conflicting norms in home and host countries. He then employs these concepts in the analysis of specific problems such as the distribution of hazardous technology and South African divestment. The first book to systematically evaluate global business from a moral perspective, this important new text is essential to courses in business ethics, international business, and political science.
About the Author
Thomas Donaldson is the John Carroll Professor of Business Ethics at Georgetown University. Vissza

Tartalom


Vissza

Thomas Donaldson

Thomas Donaldson műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Thomas Donaldson könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
The Ethics of International Business The Ethics of International Business The Ethics of International Business

Az előlapon tulajdonosi bejegyzés, néhány lapon aláhúzások láthatók.

Állapot:
4.680 ,-Ft
23 pont kapható
Kosárba