A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Autizmus

Az elmélettől a gyakorlatig

Szerző
Lektor

Kiadó: Kapocs Könyvkiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 274 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7723-02-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó13
Az autizmus mint pervazív fejlődési zavar17
Elméleti háttér17
Mi az autizmus? Hány embert érint?17
Az értelmi fogyatékosság és a tanulási zavarok19
Sem elmebetegség, sem pszichózis21
"Nem tudni" más, mint "nem akarni". Nem motivációhiány23
Mi van egy szóban? A címkék életet menthetnek25
A szülőknek tisztánlátásra van szükségük: választ kell kapniuk kérdéseikre26
A szülők félreértéseinek megelőzve vagy kiküszöbölése27
A szakember szemével "Másfajta" gyermek "másfajta" segítségre szorul28
Az elémeti háttér megértésétől a pedagógiai beavatkozásig29
A jelentés problémája31
Elméleti háttér31
Gondolkodás. Hogyan dolgozza fel az agy a szenzoros információkat?31
Az autizmus társuló értelmi fogyatékossággal és az autizmus önmagában: Mi a különbség?32
Az autizmus és az értelmi fogyatékosság. A jövővel kapcsolatos reális elvárások34
Az autizmus és egyéb fogyatékosságok halmazódása. Az autizmus az oktatás célszerű kiindulópontja36
Autizmus értelmi fogyatékosság nélkül? Igen és nem36
Autista gyermekekkel folytatott kognitív kísérletek38
A jelentés hozzáadása az észlelésekhez: az értelmezés és a megértés korlátozott képessége39
A gesztusok értelmezésének korlátozott képessége43
Az emberek érezelmi kifejezéseinek megértése46
Az elméleti háttér megértésétől a pedagógiai beavatkozásig: A világ eltérő módon való értelmezése47
Tárgyak, mint értelmes kommunikációs formák?48
Az erősnek kell alkalmazkodnia: ez udvariasság kérdése50
Kijelölt helyek. "Hol?" kérdések. Egy osztály vagy egy együtt élő csoport megszervezéséről52
A térs strukturálása54
Időélmény: tegyük láthatóvá a múló időt! Az időbeosztással foglalkozó kurzusok63
Mikor csináljuk ezt? Mikor csináljuk azt? A nap lefolyásának láthatóvá tétele66
A "Mennyi ideig?" kérdés. A munkabeosztásról és egyéb napirendekről68
Arról, hogy "hogyan végezzünk el" egy feladatot. Hogyan kell ezt megszervezni?70
A konkrét jutalmak mint motivációs eszközök. "Miért?" kérdések73
A leírt tervekkel kapcsolatban feltett leggyakoribb kérdések74
Kommunikáció
Elméleti háttér: Az autista emberek "merev konnitív stílusa"78
Minőségi károsodások: egy példa, az echolália78
Kommunikáció és merev kognitív stílus82
Mi az, hogy "nagy"? Mi az, hogy "kicsi"? A nagy egér és a kis elefánt esete83
Mikor mondjuk azt, hogy "te"? Mikor mondjuk azt, hogy "én"?85
Az echolália mint beilleszkedési kísérlet87
Az echolált forma eredete gyakran ismeretlen90
A nehéz metafora: A jelkép szó szerinti értelmezése91
A nyelv, mint a töredékes gondolkodás kifejezési eszköze92
A kommunikáció formáiról96
A kommunikáció hasznának felfedezése98
Látni annyi, mint mondani (néha). A képek láthatóvá tett szavak99
A kommunikáció funkciói. A kommunikáció. AZ, amire SZOLGÁL101
Kommunikáljak, persze, de kivel és hol?107
Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig109
Az eltérő kognitív stílusú emberek számára nem megfelelő az általános fejlődési elmaradáshoz kidolgozott pedagógiai modell109
Vegyes osztályok. Megfelelőek-e az autista gyermekek számára vagy sem?110
Ne csak egyszerűsítsünk, de tegyünk mindent világosság és érthetővé!111
A vizuális gondolkodáshoz vizuális segítségre van szükség112
Jelképnélküliség (disszimbolizmus)113
Az autizmus-abc első betűi115
Nem önmagáért való cél, hanem a nagyobb önállóság eszköze. Áttekintés és kilátások118
Vizuális támogatás és "augmentatív oktatás" mint segító eszköz119
Szociális interakció122
Elméleti háttér123
"Autistának" lenni123
"Tudat-teória" és szociális vakság125
Korai szociális interakciók egyészséges és autista gyermekekkel129
Az élet mint színpad. Egy autista ember az élet futballpályáján132
A zavarok triásza: kommunikáció, szociális interakció és fantázia135
Az autisztikus spektrum (az autizmus és a rokon állapotok). Az autizmus oktatáshoz kapcsolódó definciója141
Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig144
Számos intézményben ismernek Haroldokat144
A "negativizmusról", a fokozatosságról és a szociális tudatosság formáiról146
A szociális készségek kutatása150
A pervazív zavarokkal küzdő embereknek "pervazív védelemre" van szükségük. Megjegyzések az integrációval, a normalizációval és a szegregációval kapcsolatban154
A fogyatékos embereket olyanokként kell értékelnünk, amilyenek, nem pedig amilyenekké egy kis csoport tenni szeretné őket169
A "fordított integráció", mint kiindulópont172
Az érzelmi oldal175
Szociális tudatosság és szexualitás (bevezetésül)190
A képzelőerő problémája196
Elméleti háttér196
Repetitív és sztereotíp viselkedés. Korlátozott érdeklődési kör. Minőségi károsodások196
Rendteremtés a káoszban, a kudarc elkerülése. Az autista emberek próbálják megérteni a körülöttük levő világot198
A fantázia fejlődése az egészséges és az autista gyermekeknél200
Túl az észlelésen. Részletek vagy egész? A puzzle rejtélye202
Sztereotíp testmozgások. A tárgyak részei iránti megszállott érdeklődés. Szokatlan szenzoros reakciók205
A környezet változásaira adott szokatlan negatív reakciók. A kialakított rutinokhoz való túlzott ragaszkodás. Az érdeklődés szokatlan hiánya, illetve egy szűk körön belüli megszállott érdeklődés210
Semmi, ami emberi, nem idegen tőlem214
A játékról. Játékos vagy sztereotíp219
Szabadidős készségek223
Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig225
A sztereotíp viselkedés és a viselkedésproblémák kiküszöbölésén dolgozunk?225
Egy példa: John repetitív és sztereotíp viselkedésének kezelése228
Egy másik ok, egy másik kezelés233
Az autizmus "kezelése": az értelmes életre való felkészítés235
Melléklet
Ian248
Bibliográfia259
Idegen szavak, szakmai fogalmak magyarázata264

Theo Peeters

Theo Peeters műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Theo Peeters könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem