1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléstanítás és módszertan

Szöveggyűjtemény

Szerkesztő
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Bessenyei György Könyvkiadó
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-9130-36-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a szöveggyűjteményt a tanító szakosok önálló anyagfeldolgozó munkájának elősegítése érdekében szerkesztettem, a testnevelés tantárgypedagógia tananyagához.
Kiváló szakemberek tudományos... Tovább

Előszó

Ezt a szöveggyűjteményt a tanító szakosok önálló anyagfeldolgozó munkájának elősegítése érdekében szerkesztettem, a testnevelés tantárgypedagógia tananyagához.
Kiváló szakemberek tudományos szak,- és tankönyveiből a válogatás elsősorban annak figyelembevételével történt, hogy hallgatóink testnevelés elméleti és oktatás módszertani ismereteit gyarapítsuk.
A gyűjtemény a testnevelés elmélet és módszertan alapfogalmait, az iskolai testnevelés óra legfontosabb elméleti kérdéseit, a gyógytestnevelés és a játék helyét, szerepét tartalmazza, elsősorban az alsó tagozatos testnevelésben.

Bódis Imréné
adjunktus
BGYTF Testnevelés Tanszék Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
1. A TESTNEVELÉS ELMÉLETE
1.1 A célokról és feladatokról 9
1.2 A testi nevelés és testnevelés 10
1.2.1 A testnevelés tantárgy jellege 12
1.2.2 A testnevelés általános feladatai 14
1.2.3 A testnevelés szomatikus feladatai 17
1.2.4 Az iskolai testnevelés tanórai
és tanórán kívüli formái 19
1.3 A testnevelés művelődésanyaga,
eszköztartalma 21
1.3.1 A mozgás, mint a cselekvés eszköze 21
1.3.2 A mozgás szerkezete 23
1.3.3 A mozgáskészségek csoportosítása 26
1.3.4 A testgyakorlatok alapvető formái 28
1.4 A képességek komplex értelmezése 30
1.4.1 A motoros képességek fogalma 31
1.4.2 A kondicionális képességek 32
1.4.3 Koordinációs képességek 39
1.4.4 A motoros képességek fejlesztése
és képzése az iskolai testnevelésben 42
1.5 A mozgástanulás szakaszai 49
1.6 A terhelés 52
2. A TESTNEVELÉS OKTATÁS, KÉPZÉS TARTALMA
2.1 Az oktatás és tanulás folyamata 56
2.2 Az oktatás képzési tartalma
a testnevelésben 60
2.3 Amit a NAT-ról tudni kell 66
2.3.1 Mi a Nemzeti Alap Tanterv? 67
2.3.2 A tanmenetkészítés folyamata 71
2.3.3 Tanmenetminta 76
2.3.4 Felkészülés a tanórákra 80
2.3.5 A testnevelés óra 81
2.3.5.1 A testnevelés óra szerkezete
és felépítése 81
2.3.5.2 Foglalkoztatási formák 91
2.3.5.3 A testnevelés órák típusai 99
2.3.6 Balesetelhárító, megelőző intézkedések, gondozás 102
3. OKTATÁS-KÉPZÉS EGYSÉGE ÉS MÓDSZEREI
3.1 Az ismeretátadás és feldolgozás módszerei 105
3.1.1 Az ismeretnyújtás formái 109
3.1.2 A feldolgozás módjai 111
3.2 Az egész és résztanulásos oktatási módszer 119
3.2.1 Globális oktatási módszer 119
3.2.2 Parciális oktatási módszer 120
3.3 A mozgásos cselekvésformák rögzítése 121
3.3.1 A hibafeltárás elvei és javítási módszerei 121
3.3.2 A hibák fajtái 125
3.3.3 A hibajavítás elvei 126
3.4 Az ellenőrzés, értékelés, teljesítménymérés 129
3.5 A testnevelési játékok feladata az iskolai testnevelésben 135
4. A GYÓGYTESTNEVELÉS HELYE AZ ISKOLAI TESTNEVELÉSBEN
4.1 Az iskolai gyógytestnevelés részterületei 152
4.2 A gyógytestnevelésben alkalmazható játékok 158
IRODALOMJEGYZÉK 160
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem