kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Stádium Sajtóvállalat Részvénytársaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | Az Országos Testnevelési Tanács kiadványa |
Kötetszám: | 21 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 17 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
A növés útja | 6 |
A csontváz fejlődése | 7 |
A légzés | 7 |
Az érverés | 8 |
A test hőmérséklete | 9 |
Általános utasítások | |
A testnevelés beosztása | 13 |
Elsőfokú vagy elemi testnevelés | 14 |
Másodfokú vagy ifjúsági testnevelés | 15 |
Harmadfokú vagy felső testnevelés | 17 |
Érettebb korban való testnevelés | 18 |
Alapelvek | 19 |
Testápolás | 26 |
Hárító testápolás | 26 |
Serkentő testápolás | 28 |
A testgyakorlatok jellemzése | 34 |
A gyakorlatoknak általában való végrehajtása | 35 |
A testnevelési gyakorlatok tervezése | 38 |
Öltözet és felszerelés | 39 |
Az elsőfokú (elemi) testnevelés | |
Mindkét nembeli ifjúság számára a 6-tól 14 éves korig | |
Az elemi testnevelés szükségessége | 41 |
Az elemi testnevelés célja, alapjai és szervezete | 42 |
Adatok a gyermek általános fejlődésének megitéléséhez | 46 |
Az elemi testnevelés gyakorlatainak minősége és vezetése | 52 |
6-9 éves gyermekek gyakorlatainak részletes felsorolása | 57 |
9-12 éves gyermekek gyakorlatainak részletes felsorolása | 62 |
Példák a gyakorlóóráknak a 9-12 éves gyermekek számára való összeállítására | 68 |
12-14 éves gyermekek gyakorlatainak részletes felsorolása. Példák a gyakorlati órák összeállítására | 70 |
Fejlődésellenőrző-lap gyermekek számára | 74 |
Összehasonlító táblázat | 75 |
A másodfokú (ifjúsági) testnevelés | |
Mindkét nembeli ifjúság számára a 14 évtől 18 éves korig | |
Élettani bevezetés | 79 |
A másodfokú vagy ifjúsági testnevelés célja, alapjai és szervezete | 83 |
Az ifjúsági testnevelés tervezete | 88 |
A 14-16 évesek gyakorlatainak részletes felsorolása. Példák a gyakorlóórák összeállítására | 96 |
A 16-18 évesek gyakorlatainak részletes felsorolása. Példák a gyakorlóórák összeállítására | 101 |
Személyi lap | 107 |
A harmadfokú (felsőbb) testnevelés | |
18 évtől fölfelé | |
Általában | 111 |
Alapelvek | 113 |
A gyakorlatok beosztása | 116 |
Egészségügyi általános szabályok | 120 |
Az edződés (training) és annak egészségtana | 121 |
Az oktató (trainer) szerepe és kötelmei | 125 |
A versenyek | 126 |
Az idősebb korban való testgyakorlás | 127 |
Az orvos szerepe a testnevelésben | |
Bevezetés | 129 |
Az edződésnek (gyakorlatozásnak) a vérkeringésre való hatása | 131 |
Az edződésnek (gyakorlatozásnak) a légzésre való hatása | 136 |
A testi munka végzése közben és nyugalomban való táplálkozásáról | 140 |
A fáradtság élettena | 152 |
A testgyakorlat befolyása a vizelet és vér összeállítására | 158 |
A Röntgen-vizsgálat a testi alkalmasság megállapításának szolgálatában | 160 |
A testnevelés és az érzékszervek | 164 |
Táblázat. A legfontosabb sportágak élettani hatásai | 172 |