Előszó
A játékgyűjtemény több mint száz testnevelési játékot tartalmaz sok ábrával. Ennél többet, ha a játékok leírt változatait
is figyelembe vesszük. Sőt, még ennél is többet, hiszen a játékok
variánsai végtelenek. Egy kis leleménnyel újabbakat is lehet kitalálni.
Nem titkolom, hogy a játékok sokféleségét bizonyítva a fiatal pedagógusokat új játékok kitalálására szeretném ösztönözni,
s felhívni figyelmüket a testnevelési játékokban rejlő pedagógiai
értékekre.
A testnevelési játékok iskolai osztályokba sorolása nem merev határ, csupán - a jelenlegi tantervre támaszkodva - szeretne
segítséget nyújtani a válogatásban. Az osztály felkészültségétől
függően lehet már előbb vagy később játszatni egy-egy játékot.
Vannak olyan játékok, amelyek főként a felső tagozatos tanulóknak
valók (pl. Tűzharc, Pókfoci, Küzdelem a körért stb...), mégis véleményem szerint már alsó tagozatban játszathatók, főként ha kiegészítő anyagként is játékot választ a pedagógus. Vannak viszont
olyanok, amelyeket elsősorban napközis foglalkozások alkalmával
játszatnék (pl.: Táncoló kör, Béka a körben, Örbácsi stb...). Kötetem tartalmaz olyan testnevelési játékokat is, amelyeket szükség esetén a tanteremben is játszani lehet.
A tantervek felosztása, csoportosítása megváltozhat, de a
játék mindig megmarad a 6-10 éves korosztály fő mozgástevékenységének, a motiválás eszközének.
"A játék a gyermekek útja annak a világnak a megismeréséhez,
amelyben most élnek, és amelyet továbbá laki tani hivatottak"
(Gorkij)
Vissza