1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléselmélet II.

Kézirat/Magyar Testnevelési Főiskola

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Változatlan utánnyomás. Megjelent 425 példányban. 14 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J 13-181.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Rendhagyó módon, a Testneveléselmélet jegyzet második kötete megelőzi az első rész kiadását. Oka abban az objektiv szükségszerűségben kereshető, hogy egyrészt az előző tankönyv már több év óta nem... Tovább

Előszó

Rendhagyó módon, a Testneveléselmélet jegyzet második kötete megelőzi az első rész kiadását. Oka abban az objektiv szükségszerűségben kereshető, hogy egyrészt az előző tankönyv már több év óta nem kapható, mivel újranyomása időszerűtlen és gazdaságtalan, másrészt az iskolai testnevelés feltételei, annak dokumentumai és az erre vonatkozó elméleti ismeretek olyan jelentősen változtak a legutóbbi tankönyvkiadás óta, hogy azokról a leendő testnevelő tanárainak informálása nem késlekedhet.
Ez a kötet elsősorban az iskolai testneveléssel foglalkozik. Célja, hogy korszerű ismereteket adjon az iskolai testnevelés elméletéről, gyakorlatáról. Bár érintőlegesen kitér néhány más, a témához kapcsolódó kérdésre is, legrészletesebben mégis az iskolai testnevelést tárgyalja. Súlypontozott részei; a tantervre, tanmenetre, testnevelési órákra vonatkozó részek, tekintettel azokra a tartalmat érintő változásokra, amelyek a társadalmi-, pedagógiai-, szakmai szemlélet fejlődése következtében szükségessé váltak.
Belátható, hogy egy tankönyv jellegű jegyzet csak elméleti alapokat, elvi iránymutatást adhat az alkalmazási terület - ez esetben az iskolai testnevelés - tudományos és hasznos ismereteinek elsajátítására. Ezért a munkában fellelhető hiányosságok olyan ismeretpótlásokat is igényelnek, amelyek az előadásokon, szemináriumokon dolgozhatók fel és pótolhatók kielégítően.
A feldolgozás arra törekedett, hogy az iskolai testnevelés, sport - jelenleg korszerűnek elfogadott - tudományos kutatások által igazolt tényeit (és a hosszú tanári gyakorlat tapasztalatait) közvetítse. Természetesen nem lezárt ismereteket ad, hiszen a tantárgy fejlődési dinamizmusa megállíthatatlan. Minden területén további kutatások, vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy az iskolai testnevelés betölthesse kiemelt helyét a szocialista nevelés egységes rendszerében. Vissza

Tartalom

Elősző 7
I. ISKOLAI TESTNEVELÉS 8
1. Az iskolai testnevelésünk rövid fejlődéstörténete 8
2. A sokoldalú képzés szükségessége az iskolai
nevelőmunkában 13
3. A testnevelés célja, feladata 15
4. A testnevelés, sport területei 26
5. Testnevelés, sport az iskolai nevelés rendszerében 36
5.1. Testnevelés, sport az iskolában . . . 37
5.2. Az iskolai testnevelés szomatikus funkciója 41
5.3. A testnevelés tantárgy jellege 45
6. Az oktatás, képzés tartalma a testnevelésben 47
6.1. Mozgásműveltség, játék-, és sportműveltség 53
6.2. Erőnlét . 57
6.3. Egészséges életmód . 61
7. Az iskolai testnevelés tanórai és tanórán kívüli
formái 65
7.1. A testnevelés órák fajtái, a tanulók csoportbeosztása . 67
II. AZ OKTATÁS, KÉPZÉS DOKUMENTUMAI 71
1. Tantervelméleti bevezető 71
1.1. A tanterv fogalma, elvi kérdései 72
1.?. A tanterv funkciója, terjedelme 74
1.3. A tanterv anyagának kapcsolata más tantárgyakkal 77
1.4. A tantervi anyagkiválasztás pedagógiai szempontjai 78
1.5. A tananyagkiválasztás tudományos problémái 81
2. Az érvényben levő testnevelési tantervek 87
2.1. Az új tanterv bevezetését indokló és legjellemzőbb vonására utaló O.M. rendelkezés 88
A tantervek szerkezete, felépítése 89
2.3. A tantervek cél és feladatmeghatározásai 91
A tanterv anyaga és a megválasztást befolyásoló
szempontok 94
2.4.1. A célok, feladatok
2.4.2. A tanterv művelődés anyaga (mozgásanyag) 95
2.4.3. Az életkori sajátosságok és nemek figyelembevétele a tanterv anyagmegválasztásában 99
2.4.4. Tárgyi, dologi feltételek 101
2.4.5. A tanulók érdeklődési köre 103
2.5. A tantervi anyag iskolafokokra épülő
elrendezése 104
2.6. A tantervi anyag osztályokon belüli csoportosítása 106
2.7. A tantervi követelmények 110
2.8. Módszertani ajánlások, alapelvek 114
3. A testnevelési munka tervezése. A tervezés elvei 114
3.1. A testnevelés tanmenete 116
3.9. Tanmenetkészítés 117
3.2.1. Anyagkiválasztás 118
3.2.2. Anyag és követelménybontás 121
3.2.3. A tanítási anyag elrendezése 124
3.3. A tanmenet formája 127
4. Testnevelési tanóra 140
4.1. A tanóra feladatai és anyaga közötti összefüggések 141
4.2. A testnevelési óra tartalma és szerkezeti
felépítésének összefüggései 146
4.3. A testnevelési óra részletes feladata, tartalma
és szerkezete . 157
4.4. A részletes óratervezés menete 162
4.5. A testnevelési órák típusai 169
4.6. A testnevelési foglalkoztatások tanórai és
tanórákon kívül alkalmazható formái 171
4.6.1. A csapatfoglalkozások szervezése 177
4.6.2. Köredzés az iskolai testnevelésben, sportban 179
4.7. Tanári felkészülés az órákra 181
4.8. Kettős testnevelési órák 183
4 9. Hiányos feltételekkel rendelkező iskolák
testnevelési munkája 185
5. A tanár balesetelhárító, gondozói tevékenysége 187
III. TERHELÉS ÉS PIHENÉS 192
1. A terhelés és pihenés értelmezése az iskolai
testnevelésben 192
2. A terhelés fokozatossága, sokoldalúsága 194
3. A terhelés kialakítás pedagógiai szabályozása 198
IV. TELJESÍTMÉNYELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS 202
1. Az ellenőrzés elvi kérdései és a tanulói teljesítmény 202
2. A teljesítmény ellenőrzés funkciója . 207
3. A teljesítmény értékelés különböző pedagógiai 208
4. Az ellenőrzés pedagógiai jelentősége és formái a testnevelésben . 210
5. Értékelés, osztályzás . 213
5.1. Osztályzás nélküli értékelés . 215
5.2. Teljesítménymérés . 218
V. TANÁRI ADMINISZTRÁCIÓ . 220
1. Osztálynapló 220
2. Az iskolai sport és munkaterve . 221
2.1. Tömegtestnevelési foglalkozás . 221
2.2. Versenyek, versenyekre való felkészülés . 223
3. Tervezőmuka 226
4. Nyilvántartás . . . . . 227
VI. A TANÁR SZEMÉLYISÉGE . 230
1. A tanári személyiség jellemző vonásai . 230
IDÉZETT MŰVEK JEGYZÉKE . 235
FELHASZNÁLT IRODALOM, ALAPDOKUMENTUMOK . 236

Dr. Báthori Béla

Dr. Báthori Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Báthori Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Testneveléselmélet II. Testneveléselmélet II. Testneveléselmélet II. Testneveléselmélet II. Testneveléselmélet II.

A gerinc javított. A borító és néhány lap enyhén foltos. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
2.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba