1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléselmélet I-II. rész

Testneveléselméleti alapismeretek/A testnevelés módszertana/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Jegyzetellátó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 194 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat, változatlan utánnyomás. 281 példányban készült. Tankönyvi szám: 60-1976. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Testneveléselméleti alapismeretek
I. rész
A./ A szocialista testneveléselmélet meghatározása, célja, feladata és tárgya,
A testneveléselmélet pedagógiai jellegű tudományág, amely a testnevelés... Tovább

Előszó

Testneveléselméleti alapismeretek
I. rész
A./ A szocialista testneveléselmélet meghatározása, célja, feladata és tárgya,
A testneveléselmélet pedagógiai jellegű tudományág, amely a testnevelés gyakorlatának tapasztalatait összegyűjtve, arra támaszkodva, a maga sajátos kutatási módszerei segítségével, valamint az érintkező tudományok eredményeinek felhasználásával feltárt utak és eljárások elméleti kifejtésével szab irányt a testnevelés mindennapos gyakorlata számára.
Ebből a definícióból következik a testneveléselmélet célja: a maximális segitség megadása a gyakorlat számára, a testnevelés elé tűzött gyakorlati feladatok megoldása érdekében.
Ezek alapján a testneveléselmélet feladatai:
A testnevelés objektiv törvényszerűségeinek feltárása és felhasználásuk módjának megjelölése.
2./ A testnevelés céljainak vizsgálata.
3./ A célok elérésére igénybevett eszközök vizsgálata.
4./ Az eszközök felhasználásakor követett eljárások, módszerek vizsgálata.
5*/ A testnevelési foglalkozások felépitettségének és feltételeinek vizsgálata.
Ezen feladatok megoldását célzó elméleti kifejtés két nagyobb problémakört ölel fel. Az első, amely 1., 2. és 3. pontban foglalt feladatok problémáival foglalkozik, "Testneveléselméleti alapismeretek" cimet, mig a 4. és 5. pontban foglaltak elméleti kifejtése" A testnevelés módszertana" cimet viseli.
A cél és a feladatok meghatározása után már részletesebben megjelölhetjük a testneveléselméletnek, mint átfogó, pedagógiai jellegű studiumnak a tárgyát.
A testneveléseiméit tárgyat A gyakorlati testnevelés lényegének, "értelmének, eljárásainak, módszereinek alapvető elméleti kifejtése. Vissza

Tartalom

A./ A szocialista testneveléselmélet meghatározása, célja, feladata és tárgya
B./ A testneveléselmélet mint tudomány
1./ A testneveléselmélet önálló tudományággá való
fejlődésének útja
2./ A testneveléselmelet jelentősége a testnevelés gyakorlata szempontjából
3./ A dialektikus materializmus szerepe és jelentősége a szocialista testnevelés elmélete és gyakorlata szempontjából C./ A testneveléselmélet kapcsolata a pedagógiai tudományokkal
D./ A testneveléselmélet kapcsolata a fiziológiával
E./ A teáneveléselmélet kapcsolata a történelemtudománnyal
Néhány alapvető fogalom tisztázása.
1./ Testkultúra
2./ Testi nevelés — testnevelés
3./ Testnevelés — sport
4./ Testnevelés - testgyakorlás
5./ Testnevelés - torna
II. rész
A testnevelés célja, feladata és jelentősége.
A testnevelés osztály jellege
I. A testnevelés célja, feladata és szerepe az antagonista osztálytársadalmakban
A testnevelés mint a kapitalista társadalom felépítménye
II. A./ A testnevelés célja, feladata és szerepe a szocialista társadalomban
1./ A testnevelés a szocialista nevelés szerves része
2./ A szocialista testnevelés célja és feladata
B./ A testnevelés szerepe és feladatai az iskolai nevelésben
C./ A testnevelés szocialista rendszere
D./ A szocialista testnevelés alapelve
III. rész
A testnevelési foglalkozások tartalma
A testnevelés célja és feladata
A testnevelés eszközei
A./ Testgyakorlatok
1./ A testgyakorlatok értelmezése és csoportosítása
2./ A munka és a testgyakorlati mozgások viszonya
3./ A testgyakorlatok hatása
4./ A testgyakorlatok mint a testi képességek fejlesztésének speciális eszközei A gyorsaság fejlesztése Az állóképesség fejlesztése Az ügyesség fejlesztése Az erő képességének fejlesztése
5./ A testgyakorlatok, mint a szervezet megerősítésének és megedzésének eszközei
6./ A testgyakorlatok, mint a mozgáskészségek fejlesztésének speciális eszközei
7./ A testgyakorlatok formája.
A kialakult testgyakorlati ágak, mint a testgyakorlatok megjelenési formái
Egyes testgyakorlati ágak keretébe tartozó mozgások szerkezeti formái
a./ A mozgás kiterjedése
b./ A mozgás iránya
c./ A mozgás sebessége
d./ A morgás tempója
e./ A mozgás ritmusa
A test gyakorlatok technikája
A testnevelés stilusa
B./ A természet természetes erői
C./ Egészségügyi tényezők
D./ Társadalmi és természettudományi ismeretek
A testnevelés módszertana
Az általános didaktika és a szakmódszertan kapcsolata
I. Fejezet I. rész
A testnevelés tartalmának megszervezése
I. Tanterv
A testnevelési tantervkészítés elvi szempontjai
Az 1952-ben kiadott - jelenleg érvényben lévő Tanterv szerkezete
A készülő uj Tanterv szerkezeti felépitettségének néhány főbb sajátossága
II. Munkaterv
III. Tanmenet és Edzésterv
1. Anyagkiválasztás
2. Anyagfelosztás
3. Anyagelrendezés
IV. A gyakorlati testnevelés szervezeti formái, szerkezete és tervezése
A./ A gyakorlati testnevelés szervezeti formái
B./ A foglalkoztatás formái
1. Osztályfoglalkoztatás
2. Csapatfoglalkoztatás
3. Egyéni foglalkoztatás
C./A testnevelési foglalkozások felépítése, szerkezete
A testnevelési óra szerkezeti felépitettsége
A. Bevezető rész
B. Előkészítő rész
C. Fő rész
D. Befejező rész
A testnevelési óra tervezése
1./ Óravázlat
2./ Részletes óravázlat
3./ Az időkihasználás jelentősége és módja a testnevelési órán
II. Fejezet
A testnevelés tényezői
I. rész.
A testnevelés oktatási folyamata A testnevelés oktatásának célja
Az oktatás anyaga
Az oktatás módszerei
Az oktatás eredménye
Mozgás tanulás
A dialektikai alapelvek érvényesitése a mozgásoktatásban
I. Az oktatás eszmei-politikai célrairányitottságának elve
II. Az egyéniség mindenoldalú fejlesztésének elve
III. Az oktatás tudományosságának elve
IV. Az oktatás rendszerességének elve
V. Tudatosság és aktivitás elve
VI. Az oktatás szemléletességének elve
VII. Az oktatás szilárdságának elve
VIII. Az oktatás hozzáférhetőségének elve
IX. A kollektivizmus és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve
X. A pedagógus és a pedagógus-kollektíva vezető szerepének elve
Az oktatás módszerei
I. Ismeretközlés
A./ Szóbanközlés
B./Megmutatás
C./ A szóbanközlés és a megmutatás kapcsolata
D./ A megértés ellenőrzése
E./ A tanulók fejlődési sajátosságaihoz alkalmazkodó ismeretközlés
1./ Utánzás
2./ Természetes, játékszerű módszeres eljárás
3./ Rávezető gyakorlatok
4./ Kényszeritő helyzetek és feladatok
5./ Segitségadás
F./ Az ismeretközlés menete a mozgások természete szerint
1.A testgyakorlati ágak közvetítésének menete
2. A mozgás elemekre vonatkozó ismeretek közlésének menete
3. A mozgáselemsorokra vonatkozó ismeretek közlésének menete
II. Gyakoroltatás
A gyakoroltatás formái
1. Gyakorlatvezetés
2. Vezénylés
III. Hibajavítás
1. A mozgáshibák megfigyelése
2. A mozgáshibák oka és kijavításuk módja
IV. Ellenőrzés, értékelés
II. rész*
Gondozás
A./ Megbetegedés elleni védekezés és fertőzés elleni harc
B./ Óvintézkedések, elővigyázatossági rendszabályok a szervezet épségének biztositására
ill a balesetek elleni védekezés érdekében
C./ Higiénikus készségekre való nevelés
III. rész
Megedzés
III. Fejezet
Az általános iskolák jelentős részének sajátos szempontjait szem előtt tartó eljárások
I. A testnevelési foglalkozások megszervezése és vezetése a tornateremmel nem rendelkező iskoláknál
II. A testnevelési foglalkozások megszervezése és vezetése a kislétszámu /osztatlan/ és részben osztott iskoláknál
III. Vegyes osztályok testnevelésének megszervezése
IV. Fejezet Az iskolai testnevelés dologi követelményei
1./ Tornaterem
2./ Az udvar
3./ A játszótér
Testnevelési eszközök házi készítése
1. Egyéni felszerelések
2. Eszközök
V. Fejezet
Függelék
Az iskolai testnevelés epizodikus formái, azok tartalma és szervezése
1./ Percnyi testnevelés
2./ Szünetek testnevelési foglalkozásai
3./ Testnevelési ünnepélyek
4./ Verseny
5./ A kirándulás alkalmai
Felhasznált irodalom

Kálmánchey Zoltán

Kálmánchey Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kálmánchey Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Testneveléselmélet I-II. rész Testneveléselmélet I-II. rész Testneveléselmélet I-II. rész

A borító enyhén foltos.

Állapot:
2.340 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba