Előszó
Testneveléselméleti alapismeretek
I. rész
A./ A szocialista testneveléselmélet meghatározása, célja, feladata és tárgya,
A testneveléselmélet pedagógiai jellegű tudományág, amely a testnevelés...
Tovább
Előszó
Testneveléselméleti alapismeretek
I. rész
A./ A szocialista testneveléselmélet meghatározása, célja, feladata és tárgya,
A testneveléselmélet pedagógiai jellegű tudományág, amely a testnevelés gyakorlatának tapasztalatait összegyűjtve, arra támaszkodva, a maga sajátos kutatási módszerei segítségével, valamint az érintkező tudományok eredményeinek felhasználásával feltárt utak és eljárások elméleti kifejtésével szab irányt a testnevelés mindennapos gyakorlata számára.
Ebből a definícióból következik a testneveléselmélet célja: a maximális segitség megadása a gyakorlat számára, a testnevelés elé tűzött gyakorlati feladatok megoldása érdekében.
Ezek alapján a testneveléselmélet feladatai:
A testnevelés objektiv törvényszerűségeinek feltárása és felhasználásuk módjának megjelölése.
2./ A testnevelés céljainak vizsgálata.
3./ A célok elérésére igénybevett eszközök vizsgálata.
4./ Az eszközök felhasználásakor követett eljárások, módszerek vizsgálata.
5*/ A testnevelési foglalkozások felépitettségének és feltételeinek vizsgálata.
Ezen feladatok megoldását célzó elméleti kifejtés két nagyobb problémakört ölel fel. Az első, amely 1., 2. és 3. pontban foglalt feladatok problémáival foglalkozik, "Testneveléselméleti alapismeretek" cimet, mig a 4. és 5. pontban foglaltak elméleti kifejtése" A testnevelés módszertana" cimet viseli.
A cél és a feladatok meghatározása után már részletesebben megjelölhetjük a testneveléselméletnek, mint átfogó, pedagógiai jellegű studiumnak a tárgyát.
A testneveléseiméit tárgyat A gyakorlati testnevelés lényegének, "értelmének, eljárásainak, módszereinek alapvető elméleti kifejtése.
Vissza