kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 161 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Tartalom | 3 |
Előszó | 5 |
Testneveléselméleti alapismeretek | 7 |
A testneveléselmélet tárgya, feladata | 7 |
A testneveléselmélet kapcsolata más tudományterületekkel, helye a testnevelés- és sporttudomány rendszerében | 10 |
A testnevelés- és sporttudomány oktatási, képzési szempontból felmerülő időszerű kérdései | 11 |
A testnevelés és sport társadalmi, gazdasági meghatározottsága | 17 |
A testnevelés és sport szerepe, jelentősége az ifjúság jelen és jövő évtizedekre való felkészítésében | 19 |
Legfontosabb testneveléselméleti alapfogalmak | 22 |
A testnevelés lényeges jegyei | 41 |
A testnevelés alapvető céljai, feladatai | 45 |
A mozgásműveltség legfontosabb eleme a mozgáskészség | 66 |
Sporttechnika | 68 |
Az iskolai testnevelésben alapvető sportágak kialakulásának fejlődési folyamata | 71 |
A testnevelés oktatási folyamata | 79 |
Az oktatás folyamatáról | 79 |
A nevelés, oktatás, képzés egysége a testnevelésben | 80 |
Az oktatási folyamat tagolása | 82 |
A mozgásos cselekvés központi szerepe a tanításban | 83 |
A gyakorlás és alkalmazás általános problémái | 84 |
A mozgáskészségek kialakulásának folyamata | 88 |
A mozgásminta és a tanulás összefüggései | 93 |
A kinesztézia szerepe a mozgásos cselekvéstanulásban | 94 |
Transzferhatás lehetőségei a mozgásos cselekvések oktatásában | 96 |
A testnevelés oktatásmódszertana | 101 |
A testnevelés oktatási módszereinek sajátosságai | 101 |
A mozgásos cselekvéstanulás feltételei | 104 |
A tanulók tényekkel való megismertetésének lehetőségei | 115 |
A feldolgozás módszerei a testnevelés oktatásában | 125 |
Feldolgozó gyakorlás | 125 |
Az első kísérleteket segítő rávezető eljárások | 126 |
Egész- és résztanulásos oktatási módszer | 129 |
A mozgásos ismeretek rögzítése (automatizálás) | 135 |
Hibafeltárás és hibajavítás elvei | 135 |
A gyakorlás elosztása, tervezése | 141 |
A gyakorlás közbeni ellenőrzés jelentősége | 144 |
A mozgáskészségek megszilárdítása (Intertorizálás) | 145 |
Körben bővülő oktatási menet | 145 |
Gyakorlóhelyzetek, feladathelyzetek és az alkalmazás összefüggései | 148 |
Az oktatás irányításának módszerei | 152 |
A programozott oktatás a testnevelésben | 154 |
Irodalom | |
Felhasznált irodalom | 160 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.